Toon posts:

pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ey

kunnen jullie mischien mij helpen
ik heb een microfoon gekockt..(b1 large-diaphragm stidio condenser microphone)
en een mixpaneel (eurorack ub5802)

ik wil graag liedjes opnemen d.m.v gebruiken van me pc
hoe kan ik deze 2 aansluiten op mijn pc en dan liedjes opnemen?

alvast bedankt vatoslocos15 :)

Verwijderd

Je sluit de microfoon aan op je mengpaneel. Vervolgens de uitgang van je mengpaneel op de line-in van je geluidskaart. Eventueel nog de line-out van je geluidskaart op een andere input van je mengpaneel. Voila.

Je vraag is te onduidelijk om er verder op in te gaan, waar zit precies het probleem, wat snap je niet?

Als je dit soort vragen moet stellen, zou je je moeten afvragen of je wel beschikt over de capaciteiten om te doen wat je wilt doen...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 21:39 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Door de line-out van je mengpaneel aan te sluiten op de line-in van je soundcard en dan met opname software aan de gang te gaan. :)

Aannames zijn fataal.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 10:46
Ik heb ook wel eens een microfoon gekockt, maar laat dit toch liever aan een mooie dame over :X
Is me niet zo goed bevallen.

[ Voor 40% gewijzigd door _eXistenZ_ op 10-01-2006 21:40 ]

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:38:
Je sluit de microfoon aan op je mengpaneel. Vervolgens de uitgang van je mengpaneel op de line-in van je geluidskaart. Eventueel nog de line-out van je geluidskaart op een andere input van je mengpaneel. Voila.

Je vraag is te onduidelijk om er verder op in te gaan, waar zit precies het probleem, wat snap je niet?

Als je dit soort vragen moet stellen, zou je je moeten afvragen of je wel beschikt over de capaciteiten om te doen wat je wilt doen...
nou kijk voor die mic heb ik een kabel bij gekockt die van het microfoon naar het mixpaneel gaat
en toen ik dat mixpaneel had gekockt.. was er maar 1 stekker ingelevert die(van mixpaneel naar stopcontact gaat) dus ik moet nu line in-out kabels er bij kopen om het aantesluiten aan me pc?

Verwijderd

Misschien kun je beter 'gekocht' in plaats van 'gekockt' typen ;).. om over de rest van de taal maar te zwijgen ;)

Anyways, inderdaad, je hebt nog een kabel nodig die van je mengpaneel naar de PC loopt. Meestal gebruiken goedkope mengpanelen 'tulp' stekkers. Je hebt dan een tulp naar mini jack kabeltje nodig. Het kan ook zijn dat je mengpaneel XLR gebruikt, dan heb je een XLR naar mini jack signaalkabeltje nodig. Soms gebruikt een mengpaneel jack aansluitingen, dan heb je dus een jack naar mini-jack kabeltje nodig.

Hoe dan ook, de gemiddelde electroboer kan je aan dat kabeltje helpen. Neem de handleiding van het mengpaneel mee, dan kan het nooit foutgaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ow oke
bedankt hezik _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
maar hezik

hoe moet ik weten welke kabeltje ik er bij moet kopen?
k heb het handleiding gelezen maar kon niets vinden :'(

groet vatoslocos15

Verwijderd

Ik kan bij Behringer geen UB5802 vinden, wel een UB802, bedoel je deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.behringer.com/UB802/ub802_medium.jpg

?

Indien die het is, moet je volgens pagina 7 van de handleiding de MAIN OUT gebruiken, en dat is een Jack aansluiting (meest rechts bovenaan op foto). Als je tegen een electroboer zegt dat je een mengpaneel hebt met een 'grote jack' en dat je die wilt aansluiten op je PC, zal hij je het juiste kabeltje geven.

Of neem de handleiding mee, dan kan de electroboer je vertellen welke kabel je moet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:29 ]

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Vergeet niet dat de aansluitingen op de mixer losse kanalen zijn. Dus 2 x mono jack (6mm) (1 voor Links en een voor Rechts) stekkers naar een stereo minijack stekker (3.5 mm).
Mengpaneel meenemen naar electroboer is veel makkelijker, dan kan het niet fout gaan.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Dit is wel heel erg basic, ik denk dat je met wat logisch redeneren of gewoon goed handleidingen lezen dit prima zelf kan oplossen.

Dat is wel een eis voordat je een topic opent, dat je zelf al behoorlijk je best hebt gedaan. Om die reden gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.