Welke Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• hollandscheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 23:01
Hey allemaal, ik wil een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet niet welke want ik heb hier niet zoveel verstand van dus ik wil graag wat hulp. Ik wil graag een agp kopen, maar ik heb eigenlijk alleen keus uit een agp 8x en dat is het probleem. Ik heb namelijk everest en dus ik ga even kijken of ik agp wel ondersteun. Ik ondersteun dat dus, maar het probleem is allen 1x, 2x en 4x, maar de agp kaarten die tegenwoordig worden verkocht zijn 8x. Betekent die dat ik een nieuw moederbord moet kopen en zo ja welke?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Het word hier toch al een beetje voorgekauwd?:pci-e, pci en agp

Je moet gewoon kijken voor een 9800 pro (128 bits versie) op 8X :) Hij word automatisch aangepast op de snelheid van je moederbord :)

Wauw, een sig!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Nee, AGP 8x werkt 9/10 keer gewoon met AGP 4x. Moet je wel even op de voltages letten.

Welke kaart je precies moet hebben ligt aan een heleboel dingen, die ik niet kan lezen in je topicstart, zoals; doel van de kaart, kosten van de kaart, enz enz...

zie http://gathering.tweakers..._message/22262237#welkevk

[ Voor 13% gewijzigd door Nik op 10-01-2006 21:10 ]

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zie je andere topic voor mijn keuzes, zoek maar ff in de pricewatch naar de verschillende merken:
- een Nvidia GeForce 6600
- een Ati Radeon X700
- een Ati Radeon 9800

ik kan je vertellen dat de 6600 in ieder geval beter is dan de 9800 in vele gevallen, zoek maar eens een paar vergelijkingen op. Dit zijn de keuzes die rond je budget liggen, een 6800GS is wordt gelimiteerd door je processor denk ik zo.

AGP 4x == AGP 8x (behalve de bandbreedte dan, maar daar merk je niets van bij zulke kaarten) Ik heb nog nooit gevallen gezien waarbij dit niet werkte.

[ Voor 18% gewijzigd door finsdefis op 10-01-2006 21:14 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

www.alternate.nl heeft kaarten op agp 4x. Het zijn wel 9250s en vergelijkbaar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FAQ en forum al eens nagekeken? Of informatie over AGP opgezocht? Dan zie je dat je een AGP-kaart die 8x-normale snelheid AANKAN, ook op 4x in te stellen is.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• hollandscheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 23:01
Ok ik denk dat ik een ati radeon 9600 pro ga kopen of is dit geen goed idee. Ik wil graag gamen ff voor de duidelijkheid en ik heb 1,8 ghz 756 ram, pentium 4 processor, windows xp.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Haal een 9800 pro of XT zoals ik ook al tegen je zei op je andere topic. Dat is de beste AGP kaart onder de honderd euro. Geen 9600 die is 128 bit, de 9800 pro en XT 256. Dat scheelt een slok op een borrel.

@TS het is echt niet nodig om een nieuw topic te starten. Op je andere had je dit er ook wel uitgekregen.

Specs

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 03:15
hmmm, 24 minuten na je eerste topic met hetzelfde vraag kom je met een nieuwe topic aanzetten :/

Maar een Ati 9800 PRO is wel geschikt (of evt nVidia 6800le)
touchdomex schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:11:
www.alternate.nl heeft kaarten op agp 4x. Het zijn wel 9250s en vergelijkbaar.
eehhh, volgens mij is de 9250s niet heel erg geschikt voor gamen, alhoewel een 9800pro misschien overkill is voor z'n systeem

[ Voor 52% gewijzigd door OfferedPoet op 10-01-2006 21:29 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Chuckiej schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:23:

eehhh, volgens mij is de 9250s niet heel erg geschikt voor gamen, alhoewel een 9800pro misschien overkill is voor z'n systeem
eeehh, klopt en valt wel mee.
Ik zou ook zeker voor de 9800 pro gaan. Gewoon doen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Voortaan een beetje eigen inzet tonen...

- bepaal je eisen (exact!)
- bepaal je budget
- zoek een vergelijkende review van kaarten (bijvoorbeeld THG's VGA charts)
- pak de kaarten in kwestie erbij in de pricewatch

Kies vervolgens tussen de kaarten die aan je budget voldoet de kaart die in jouw apps de beste prestaties levert...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.