Toon posts:

MAC-adres veranderen om goed IP-adres te krijgen *

Pagina: 1
Acties:
  • 736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een bios update gedaan en heb de drivers van mijn netwerkkaart geupdate, maar sindsdien kan ik niet normaal op internet. De enige manier om nog op internet te komen is door het mac adres te wijzigen in de eigenschappen van de netwerkkaart.

Wanneer ik dat niet doe (wijzigen), krijg ik wel een ipadres en die is gelijk aan het ipadres van voor de bios update, maar soms ook een 169.254.y.z adres.

Je zou denken dat het dan aan de modem ligt, maar die heb ik al gereset.

Ook zijn er geen firewalls actief.

Verwijderd

Heb hetzelfde. In eventlog staat deze melding:

Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres D26718291A11. De volgende fout is opgetreden:

De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:46:
Ik heb laatst een bios update gedaan en heb de drivers van mijn netwerkkaart geupdate, maar sindsdien kan ik niet normaal op internet. De enige manier om nog op internet te komen is door het mac adres te wijzigen in de eigenschappen van de netwerkkaart.

Wanneer ik dat niet doe (wijzigen), krijg ik wel een ipadres en die is gelijk aan het ipadres van voor de bios update, maar soms ook een 169.254.y.z adres.

Je zou denken dat het dan aan de modem ligt, maar die heb ik al gereset.

Ook zijn er geen firewalls actief.
Misschien is het handig als je even vermeldt welk OS je gebruikt, welk moederbord (+ bios aangezien het na het upgraden gebeurd is), welke netwerkkaart, welk modem enz.
Je noemt nu een heleboel dingen die impliceren dat je van alles gedaan hebt, maar er is niet goed te zien wat je gedaan hebt en wat dat opgeleverd heeft.

Verwijderd

Moederbord: GA-K8NF-9 (van GigaByte) het bios is versie F10.
Netwerkkaart zit op het moederbord.

De drivers voor de netwerk kaart komen van:
http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_amd_6.70.html

Verwijderd

Titelfix; in het vervolg graag een probleemomschrijving opnemen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat is dan het probleem nadat je het mac adres hebt veranderd ?
onthoud hij het niet .. of moet je telkens een andere kiezen ?

Iperf

Verwijderd

fish schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 23:34:
wat is dan het probleem nadat je het mac adres hebt veranderd ?
onthoud hij het niet .. of moet je telkens een andere kiezen ?
Het probleem is eigenlijks dat ik het mac adres moet wijzigen, anders kan ik dus niet op internet. Nadat ik het gewijzigd heb, werkt alles wel goed. Maar wanneer ik het gewijzigde adres weer verwijder, dan werkt het dus niet.

Waarom moet ik het wijzigen na een bios update? (ik heb zelf het idee dat het ligt aan conflicterende irq's?)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 21:22
Router/Modem/ISP ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

buddhole was me voor... :)

[ Voor 72% gewijzigd door Security op 12-01-2006 09:38 ]

Verwijderd

Het is een simpele router (epic).
Maar ik heb de router al gereset, dus mijn macadres zou toch niet voor moeten komen in de router?

Verwijderd

oh ja, en crosslink (2 pcs) werkt ook niet.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:35:
[...]

Het probleem is eigenlijks dat ik het mac adres moet wijzigen, anders kan ik dus niet op internet. Nadat ik het gewijzigd heb, werkt alles wel goed. Maar wanneer ik het gewijzigde adres weer verwijder, dan werkt het dus niet.
waarom verwijder je het dan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 12-01-2006 21:11 ]

Iperf

Verwijderd

fish schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:11:
[...]

waarom verwijder je het dan ?
Omdat het op de normale weg toch ook moet werken...?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:01:
[...]

Omdat het op de normale weg toch ook moet werken...?
1) je mac adress is de basis voor de comunicatie .. je kunt niet zonder

2) het flashen kan best het adress veranderd hebben ..... als je isp dat adress fixed heeft staan
moet je weer het zelfde address aannemen of door je moet door een provisioning procedure

Iperf

Verwijderd

fish schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 22:18:
[...]

1) je mac adress is de basis voor de comunicatie .. je kunt niet zonder

2) het flashen kan best het adress veranderd hebben ..... als je isp dat adress fixed heeft staan
moet je weer het zelfde address aannemen of door je moet door een provisioning procedure
nee dat bedoel ik niet. ik zit achter een router, dus mijn ISP heeft dat mac adres. ik kan een willekeurig macadres gebruiken, alleen de echte niet.

Verwijderd

nog suggesties?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De router is van mening dat het ip adres is uitgegeven aan een ander mac adres. Dat is de reden dat je geen ip krijgt als je het niet terug zet op de oude waarde (waarschijnlijk heeft de update het mac adres helaas aangepast). Je netwerkkaart probeert een ip te krijgen maar dat lukt niet waardoor windows terug valt op een APIPA adres uit de 169.254.x.x range. Heeft je een dhcp range van maar 1 adres? Pas dit eens aan zodat de router meer adressen kan uitgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 13-01-2006 19:36 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:35:
De router is van mening dat het ip adres is uitgegeven aan een ander mac adres. Dat is de reden dat je geen ip krijgt als je het niet terug zet op de oude waarde (waarschijnlijk heeft de update het mac adres helaas aangepast). Je netwerkkaart probeert een ip te krijgen maar dat lukt niet waardoor windows terug valt op een APIPA adres uit de 169.254.x.x range. Heeft je een dhcp range van maar 1 adres? Pas dit eens aan zodat de router meer adressen kan uitgeven.

Verwijderd

Ik kan alle macadressen gebruiken, alleen de 'echte' niet. Ik heb de router al eens gereset, dan mag je toch verwachten dat alle macadressen nieuw zijn voor de router??
De dhcp range is groot genoeg...

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29

Eboman

Ondertitel

wat was je mac-adres (voor de update) en welke veroorzaakt nu elke keer de fout ?

Het adres wat hierboven staat vind ik een beetje raar (in de log) want meestal begint het iig met 00

het lijkt idd incorrect : http://www.coffer.com/mac_find/?string=D2%3A67%3A18

Je zou op dezelfde site de maker van de kaart (ik weet niet of dat dezelfde fabrikant is als het moederbord zelf, denk aan chipset) kunnen invoeren om te kijken wat het fabrikant id is (1e 6 digits.)

[ Voor 44% gewijzigd door Eboman op 13-01-2006 20:06 ]

Signature

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:56:
Ik kan alle macadressen gebruiken, alleen de 'echte' niet. Ik heb de router al eens gereset, dan mag je toch verwachten dat alle macadressen nieuw zijn voor de router??
Dat hangt er maar net vanaf hoe de router met deze "reset" om gaat. Kun je de mac address table niet bekijken toevallig? Heb je nog een andere pc tot je beschikking om te testen? Houd de dhcp server een log bij die je kunt inzien? Ik neem aan dat die namelijk een Nack zal sturen op de request om dat adres te leasen / verlengen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:56:
wat bedoel je met de "echte" ?

1) de originele mac van je nic voor flash.
2) de originele mac van je nic na flash.
3) of het mac wat bekend is bij je isp?
in het 3e geval is het wel logisch dat het niet werkt

Iperf

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:29

Eboman

Ondertitel

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:37:
Moederbord: GA-K8NF-9 (van GigaByte) het bios is versie F10.
Netwerkkaart zit op het moederbord.

De drivers voor de netwerk kaart komen van:
http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_amd_6.70.html
volgens de database zou je mac dus moeten beginnen met : http://www.coffer.com/mac_find/?string=nvidia

Signature

Verwijderd

fish schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:27:
[...]

wat bedoel je met de "echte" ?

1) de originele mac van je nic voor flash.
2) de originele mac van je nic na flash.
3) of het mac wat bekend is bij je isp?
in het 3e geval is het wel logisch dat het niet werkt
Met de echte bedoel ik de waarde die het macadres nu heeft (dus na de flash). Ik weet niet wat de waarde van het macadres voor de flash was.

Verwijderd

Eboman schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:30:
[...]

volgens de database zou je mac dus moeten beginnen met : http://www.coffer.com/mac_find/?string=nvidia
het mac adres begint met D12271
(specs moederbord: http://www.giga-byte.com/...oducts_Spec_GA-K8NF-9.htm)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 21:22
Nogmaals, geef eens duidelijk je merk/model/type/fw versie van je router aan, hoe staat deze ingesteld en welke ISP/abo heb je ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

het is een simpele e-tech adsl modem router http://www.e-tech.nu/.
Pagina: 1