Ik heb een vraagje met betrekking tot php en mysql. Heb al een tijdje gezocht ernaar, maar ik kan er niks over vinden (waarschijnlijk zoek ik verkeerd, zou niet weten hoe je dit moet noemen).
Het is de bedoeling om een titel uit een MySQL database te halen en die in een div te zetten. Vervolgens worden er tien van die div's onder elkaar gezet. Daarna moeten ze verschillende achtergrondkleuren krijgen, dus rij (div) 1 is donkergrijs, rij 2 is lichtgrijs.
Op het moment heb ik de volgende (simpele) code:
Kan iemand mij opweg helpen in de goede richting? (ik hoop dat dit niet valt onder vragen naar complete scripts of iets dergelijks, als dat wel zo is kan ie verwijderd worden denk ik)
Het is de bedoeling om een titel uit een MySQL database te halen en die in een div te zetten. Vervolgens worden er tien van die div's onder elkaar gezet. Daarna moeten ze verschillende achtergrondkleuren krijgen, dus rij (div) 1 is donkergrijs, rij 2 is lichtgrijs.
Op het moment heb ik de volgende (simpele) code:
code:
1
2
3
4
5
6
| <?php $articles = mysql_query("SELECT * FROM `vg_articles` WHERE `news`='Yes' AND `saved`!='1' ORDER BY `timestamp` DESC LIMIT 4,11", $dbh); while ($row = mysql_fetch_array($articles)) { echo '<div class="nieuws5">'.$row[title].'</div>'; } ?> |
Kan iemand mij opweg helpen in de goede richting? (ik hoop dat dit niet valt onder vragen naar complete scripts of iets dergelijks, als dat wel zo is kan ie verwijderd worden denk ik)