pci-e, pci en agp

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• hollandscheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 23:01
Hey ik wil een nieuwe videokaart kopen maar ik weet nu dus niet welke ik nou kan kopen. Mijn pc ondersteunt pci mr ik heb ook een agp controller, dat zou dus betekenen dat ik pci en agp kan hebben. Maar als je pc pci ondersteunt ondersteunt hij dan ook pci-e. Verder wilde ik nog vragen welke ik het best kon kopen. Ik heb €110,- uit te geven ik heb 1,8 ghz, 756 mb ram, windows xp en een pentium 4 processor.

Alvast bedankt

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Graag even de search gebruiken.

• hollandscheB
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-07 23:01
Heb ik al gedaan en er stond steeds niet wat ik wilde weten

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Als ik een beetje gok denk ik dat je nog geen PCI-e moederbord hebt.
Ga dus voor een leuke AGP videokaart zoals de ATi Radeon 9800 pro (nog te koop rond de €70,-) en anders voor een 6600LE (ook rond de €100,-).

Wauw, een sig!

Verwijderd

Er zijn wel moederborden die alle 3 aan boord hebben, maar de volgorde is al volgt
PCI (oude meuk)
AGP (minder oude meuk)
PCI-E (nieuw, sneller en dus beter)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:40:
Er zijn wel moederborden die alle 3 aan boord hebben, maar de volgorde is al volgt
PCI (oude meuk)
AGP (minder oude meuk)
PCI-E (nieuw, sneller en dus beter)
Tuurlijk zijn die moederborden er :P Want PCI is nog steeds een standaard voor de netwerkkaarten/geluidskaarten e.d :) Alleen PCI wordt haast tot niet meer gebruikt voor videokaarten :)

Wauw, een sig!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je hebt je duidelijk niet verdiept in het onderwerp, of het is niet goed gelukt. Als je mobo AGP ondersteunt ondersteund ie waarsch geen PCI-e aangezien je een 1.4 Ghz proc hebt (inschatting). Zoek maar ff in de PriceWatch naar een 6600, dan vind je zat kaartjes rond die prijs, die redelijk bij je systeem passen.

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 06:38
als je AGP hebt.. X700 en dat je PCI hebt betekent niet dat je PCI-e hebt..

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

XanderDrake

Build the future!

Of de 6800GS AGP, of misschien een toekomstige 7800GS :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
of een tweede hands 9800 pro of xt uit vraag en aanbod: http://tweakers.net/aanbod/search_results?DB=Aanbod&cat_id=521&search_term=9800&x=0&y=0

[ Voor 7% gewijzigd door Kwak op 10-01-2006 21:04 ]

Specs

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

XanderDrake schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:02:
Of de 6800GS AGP, of misschien een toekomstige 7800GS :)
die laatste komt er waarschijnlijk niet en zeker niet op AGP, de 6800GS AGP is te duur TS kan beter voor een 9800Pro gaan :) (pas op dat je geen Pro lite koopt)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Dat er geen 7800GS AGP komt is nog niet zeker, er gaan geruchten rond dat die namelijk wel komt: NVIDIA set to launch GeForce 7800 GS AGP.
Deze kaart zal alleen, net als de 6800GS, te duur zijn voor de topicstarter.

Topicstarter: op Tomshardware.com staat een VGA-charts AGP summer 2005, daarin staan verschillende AGP videokaarten met elkaar vergeleken, welke je wil hebben moet je dan zelf kiezen. Succes!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb ik al gedaan en er stond steeds niet wat ik wilde weten
Onthoud dat bij het zoeken output < input

Als je waardevolle informatie wilt vinden, moet je minstens evenveel moeite in je zoekwerk steken. Begin daar eens mee, o.a. in de VB en PMG FAQs

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.