Toon posts:

verontrustende temperaturen

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een lcd in mijn pc geïnstalleerd waar ik mijn temperaturen van de CPU, etc kan op aflezen, deze kwamen echter niet helemaal overeen met die van mijn bios. Dit is niet mijn grootste zorg. Vandaag heb ik dan maar Speedfan geïnstalleerd waar ik volgende waardes kon aflezen.
Ik lees hier waardes af van -1 tot 127°C => Dit wilt dus zeggen dat het op de ene plaats vriest en de andere kookt :?
Kent iemand hier een simpele, logische oorzaak en oplossing voor?

Grtz AnThR4X

Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/anthr4x/speedfan.jpg

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
waarschijnlijk er daar gewoon geen sensor aangesloten.

Veranderen die waarden of blijvewn ze altijd hetzelfde. Dat laatste verwacht ik.
Als je northbridge 10 temperatuursensoren aankan hoeft dat niet te betekenen dat de mobomaker er ook tien aan heeft gesloten.

127 klink als FF= max van een byte in hex (bereik -128...127)

U vraagt, wij antwoorden.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Niet op letten.
127 graden is de max wat de sensor aankan (2^7 -1)
Zijn dus waarschijnlijk sensoren die er niet zijn :)
Net zoals die -1, das ook bullshit :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor snelle reactie :Y)
Maar nu had ik al een idéé om er 's morgens eitjes op te koken }), wat dan ook wel tegen valt O-)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

[search=127 graden]

;)

🖥️ | 🚗

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
btw, hoe krijg jij die temperaturen in speedfan? Ik heb ook een LCD schermpje, met sensoren, maar dat krijg ik niet in speedfan, of andere programma's...

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Me_Again schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:56:
btw, hoe krijg jij die temperaturen in speedfan? Ik heb ook een LCD schermpje, met sensoren, maar dat krijg ik niet in speedfan, of andere programma's...
Ik denk dat de temp sensor direct op je LCD schermpje aan zit gesloten, en niet op je mobo, dus kan je mobo het ook niet aflezen

Verwijderd

Topicstarter
idd, de sensor is direct op je lcd aangesloten. Speedfan meet de temp van de sensoren die al op je mobo,... gemonteerd zijn

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. dit kan je toch allemaal wel vinden met de Search :) Daarom gaat deze op slot :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.