Ik heb momenteel Windows XP Pro op mijn C:\ geïnstalleerd.
Daarnaast heb ik een D:\ partitie met daarop data (MP3, Docs etc.)
Beide zijn NTFS partities.
Nu wil ik Linux installeren op mijn schijf en wil bij het starten van mijn PC kunnen kiezen welke OS ik wil opstarten (dualboot).
Tevens is het welkom als ik vanuit Linux gewoon mijn D:\ partitie kan lezen en schrijven, maar dit hoeft niet persee. (Dus dat zowel windows en Linux mijn D:\ als vrije ruimte gebruiken.
Ik meen dat Linux geen NTFS kan lezen, dus dan zou ik D:\ naar een FAT32 moeten converten (toch?).
Nu is mijn vraag: is dit een goede indeling van mijn schijf voor mijn wensen?
Dit ga ik overigens doen met Partition Magic 8.1:
C:\ NTFS - 18 GB Primary
D:\ NTFS - 53.1GB Logical
/root Linux Ext 3 - 7.5 GB Logical
/swap Linux Swap - 2 GB Logical
Ik kon in de search geen bruikbare informatie vinden voor mijn specifieke situatie, dus vandaar vraag ik dit
Daarnaast heb ik een D:\ partitie met daarop data (MP3, Docs etc.)
Beide zijn NTFS partities.
Nu wil ik Linux installeren op mijn schijf en wil bij het starten van mijn PC kunnen kiezen welke OS ik wil opstarten (dualboot).
Tevens is het welkom als ik vanuit Linux gewoon mijn D:\ partitie kan lezen en schrijven, maar dit hoeft niet persee. (Dus dat zowel windows en Linux mijn D:\ als vrije ruimte gebruiken.
Ik meen dat Linux geen NTFS kan lezen, dus dan zou ik D:\ naar een FAT32 moeten converten (toch?).
Nu is mijn vraag: is dit een goede indeling van mijn schijf voor mijn wensen?
Dit ga ik overigens doen met Partition Magic 8.1:
C:\ NTFS - 18 GB Primary
D:\ NTFS - 53.1GB Logical
/root Linux Ext 3 - 7.5 GB Logical
/swap Linux Swap - 2 GB Logical
Ik kon in de search geen bruikbare informatie vinden voor mijn specifieke situatie, dus vandaar vraag ik dit