• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Lo

Ik loop al bijna een paar jaar met een theorie over zweven (en ik ben niet licht in mijn hoofd ofzo :9 )

Mijn theorie:

Stel je voor je hebt 2 magneten. Als je de verschillende polen tegen elkaar houd stoten ze elkaar af.
Nou ik dacht stel je voor je hebt 2 elktromagneten die elkaar afstoten en je plaats ze boven elkaar.
Je maakt ff een spoor waar de magneten aan elkaar vastzitten.
| |
| |
De magneten stoten elkaar dus af, maar kunnen geen kant op. Maar als je de onderste zo sterk opvoert dat ie de andere de lucht inschiet, totdat ie uiteindelijk tot over de rand van de sporen komt en naar beneden valt.
Maar als je de magneten vastmaakt zodat ze geen kant opkunnen en de sporen met elkaar verbind. Als je dan de kracht opvoert van de onderste word het hele gedeelte dan niet in de lucht geslingerd. En als die onderste magneet dan een constante puls weer geeft, blijft het geheel dan niet in de lucht

Verwijderd

Is al uitgevoerd ook met een treinstel en elektromagneten.

Verwijderd

Zou je dit ook toe kunnen passen op mensen? heel dat zooitje in een mens gooien, en dan aanzetten (okee, misschien stomme vraag)

• Het
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

Het

Het is me er eentje...

Eehm... dit hebben ze al met een kikker bereikt.... Een zwevende kikker boven een magneet (van ik geloof 20 T) Als je het B-veld maar genoeg opvoert kun je ons ook zonder metaal in te slikken. (Ok het lijkt me nie echt gezond, maar goe...

Sjongejonge

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
dat ze die theorie opzich bereikt hebben geloof ik wel. Met die treinen enzo, maar ik bedoel dus kun je zo niet auto echt laten zweven

Verwijderd

Ik zweef zei Cristopher Reeves.

Denk hier maar eens over na.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
die wil ik niet eens zien, dus denk ik er verder niet aan

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

dat ze die theorie opzich bereikt hebben geloof ik wel. Met die treinen enzo, maar ik bedoel dus kun je zo niet auto echt laten zweven
De technische beperkingen wegen niet op tegen de praktische. Technisch is het niet zo'n probleem om een auto over een baan te laten zweven, maar een treinstel gaat alleen maar rechtdoor, als automobilist wil je ook nog rechtsaf enzo. Dat wordt lastig zeker met meerdere auto's over een drukke rotonde :)

Verwijderd

Ik zweef zei Cristopher Reeves.
Klopt: we zweven allemaal want de kernen van atomen stoten elkaar af en daar tussen in zit 'niets'.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59

Sabbi

je denkt aan mij.

zoek eens op google naar Mag lev (magnetische levitatie) treinen.... of ga op bezoek in duitsland.... daar rijdt er namelijk eentje

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
HALLO IK HEB NIET OVER EEN SPOOR OFZO!!!

IK heb over 2 magneten aan elkaar vast.
schrijf ik dan zo ondeduidelijk.

Verwijderd

sorry mag ik eventjes een opmerking maken aan degene hierboven?? (SABBI)

die quote: "het leven is hard maar de voorkant van een trein is harder" vind ik echt behoorlijk uit de tijd gvd :) :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 22:38
daz net zo iets als een positief magnetisch board en een negatief electro magnetische skate baan, je hebt geen ramps nodig, je maakt de baan magneet gewoon geleidelijk sterker op bep. punten, en je hebt een onzichtbare ramp :7

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 22:53 schreef blijhoofd_bennie het volgende:
HALLO IK HEB NIET OVER EEN SPOOR OFZO!!!

IK heb over 2 magneten aan elkaar vast.
schrijf ik dan zo ondeduidelijk.
k weet niet of je dit bedoeld maar
heb je het over 2 magneten in een soort buis, aan beide kanten dicht, en dan de onderste magneet opvoeren zodat de bovenste gaat zweven , dan tegen de bovenkant van de buis drukt en het hele spel de lucht in zou brengen :?
... dat kan dus niet ... Newton : als de bovenste magneet tegen de bovenkant drukt, zal de onderste met een even grote kracht tegen de onderkant drukken ==> niet zweven (enkel ontploffen als de kracht groot genoeg is: >:) )

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Op zondag 21 januari 2001 20:02 schreef Kronos het volgende:

[..]
Klopt: we zweven allemaal want de kernen van atomen stoten elkaar af en daar tussen in zit 'niets'.
Hehe klopt, als je op een stoel "zit" (dat denk je tenminste :D) zweef je er een paar micron boven....

when i wake up people take up mostly all of my time!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59

Sabbi

je denkt aan mij.

ohhh.. zo bedoel je.. nee dat kan niet... das net zoiets als je zelf aan je eigen haar proberen op te tillen....

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
als ik dus 2 elktromagneten heb
en de onderste is sterker dan de bovenste terwijl ik de onderste lichtjes geactiveerd heb niet zon grote kracht weer terug geven, terwijl ik de bovenste niet genoeg kracht geef om hem terug te drukken

Verwijderd

Magneten oefenen alleen een afstotende kracht op elkaar uit, je kunt dus alleen de magneten verder uit elkaar laten gaan.

Je kan niet door de kracht van de magneten het hele zaakje in de lucht laten vliegen. Als je de onderste magneet, maar sterk genoeg maakt, vliegt de bovenste eraf. Dus breekt de buis of wat er voor zorgt dat ze aan elkaar vast zitten.

Verwijderd

Jij probeert het permetum mobile te bedenken. Succes, daar zijn mensen al ongeveer 20000 jaar mee bezig. tot nog toe is het niet gelukt. :)
Pagina: 1