Toon posts:

[MCE 2005] DVD kijken is rood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem
Ik heb sinds 2 weken Windows MCE 2005. Alles werkt mooi en goed op 1 ding na. Als ik een DVD wil bekijken met behulp van MCE(het programma zelf) worden de kleuren heel rood. Hieronder een screen van hoe :P. Ik heb Cyberlink PowerDVD en WinDVD geinstalleerd, en zoveel mogelijk Codecs maar ik weet het echt niet meer. Ik weet ook niet of, ik heb een ATi videokaart, ik nVidia codecs mag installeren. Dus of het geen problemen op levert.

Specs
Processor(s) AMD Turion64 1600Mhz
Geheugen 512MB PC2700
Hard Disk(s) 60GB
Videokaart(en) ATi X700 Mobile 128Mb

Screenshot
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/2561/mce9gk.jpg

Edit:
Dit heb ik zowel als bij een orginele DVD als bij een minder legal DVD gemount met Deamon Tools bijvoobeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:22 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En heb je dit probleem ook als je in een andere DVD Player (VLC, WMP) kijkt? Probeer in ieder geval je Videokaart drivers eens te updaten :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even kijken bij je kleur opties (op je desktop -> properties) of er niet een kleur helemaal uit is gezet. Anders een nieuwe mpeg2 codec installeren.

Btw, uit welke film komt je screenshot. Zaag 2?

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 10-01-2006 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:22:
En heb je dit probleem ook als je in een andere DVD Player (VLC, WMP) kijkt? Probeer in ieder geval je Videokaart drivers eens te updaten :)
Ik heb het probleem niet met PowerDVD of WinDVD. Alleen met het programma Mediacenter. Drivers zijn de nieuwste, 5.13.

In kleurbeheer staat geen kleur uit dus dit zou ook goed moeten zijn.

Inmiddels ook Mpeg2 codec geinstalleerd, zelfde probleem ...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 23:56 ]

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
OVerigens kun je met en ATI kaart gewoon de nVidia codecs installeren hoor, geen probleem :) (nvidia codecs heten tegenwoordig wel nvidia purevideo dacht ik, niet meer de nvidia codecs ;))

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Je moet eens in de driver kijken, en controleren of je brightness, contrast, hue, colour etc... wel goed ingesteld staat.
Pagina: 1