Toon posts:

Linux Werksysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnekort van start met mijn eigen scriptingbedrijfje en daarom heb ik nu een werk-pc nodig.. Ik dacht aan een stil linuxsysteempje, omdat ik Linux altijd al als een fijne werkomgeving beschouw. Ik dacht aan de volgende samenstelling:

AMD Athlon 2600+
40 GB HDD 40.000 RPM
1 GB Geheugen, zodat alles zeker stabiel draait
Videokaart, oud kaartje niet echt van toepassing, gaat alleen om het scripten

Is dit een slimme configuratie voor een script-pctje? of raden jullie iets anders aan? Tips altijd welkom. :)

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Wow, hoe haal je in godsnaam 40.000 rpm?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53
Tja, voor (intensief) scripten heb je geen supersnelle PC nodig dus ik gok dat dat wel ok zal zijn, vraag me wel af wat voor 40k RPM schijf je hebt? Die kan nooit stil zijn ;)

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
ik denk dat een 7.2k rpm schijf ook wel voldoet hoor :)
je kunt je de kosten van een snellere schijf wel besparen imo

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 22:41
Lijkt me ruim voldoende om een beetje te scripten, als je echt een nieuwe PC aan moet schaffen en scripten is echt het enige wat je gaat doen kun je ook ergens een ~500MHz systeempje vandaan halen, is nog steeds ruim voldoende.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Hahah foutje.. Een 4.200 rpm bedoel ik .. :) Maar denken jullie dat die configuratie goed is voor een muziekje op te hebben, msn aan, en intensief scripten? En als het met een minder systeempje ook voldoende is, graag tips. Het geld groeit me niet op de rug en ik neem genoegen met een wat minder systeem. :) Het moet wel stabiel zijn en met flink wat geheugen, daarom die 1 gb ram.

Edit: een 500 mhz is niet echt wat ik zoek. :) Minimaal 1,5 ghz.. dan is het zeker stabiel en snel genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:16 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 15:38

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:15:
Maar denken jullie dat die configuratie goed is voor een muziekje op te hebben
kweet niet wat jij onder een muziekje verstaat maar word een 40Gb dan niet meteen een beetje weinig bedoel voor ongeveer 20 euro meer heb je een 80 Gb

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad niet echt duur meer de laatste tijd, maar ik heb natuurlijk een 350 externe hdd met al mijn muziek bij de hand. :Y)

Verwijderd

Voor scripten is dit ruim voldoende :9

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-02 22:45
Ik gebruik voor scripting gewoon een notebookje met een Celeron D @ 2.9 Ghz.

Scripten vraagt in de regel niet zo heel veel van je PC, omdat je eigenlijk ook niet aan het compilen bent. Verder is het wel handig als je op de localhost gaat scripten er rekening meehoudt dat LAMP wel lekker draait maar och, geloof dat ze van een GBA @ 3mhz ook een webserver konden bouwen.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Tsja elk systeem wat na de Pentium II is gekomen heeft meer dan genoeg kracht voor je werkzaamheden.
Wel een beetje een rare vraag, je begint zelf een scripting bedrijf maar je vraagt ons of de belasting van het scripten goed te verwerken is door dit systeem. Ik nam aan dat je tijdens het scripten wel eens gemerkt had of je systeem het druk had of niet.

Om je toch nog een beetje te helpen, onthoud het motto met 1 heb je er geen. RAID 1 is sterk aangevolen voor je systeem!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gevonden:

Compaq Evo Pentium 4
1700mhz
256mb geheugen
20 gig harde schijf
CD rom speler

Geheugen en hdd ga ik uitbreiden.. Het is zon compaq doosje, is dat wel handig? Het lijkt me dat alles heel dicht op elkaar zit en warm wordt..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
Over de warmte moet je je niet druk maken; de ontwikkelaars bij 'wijlen' Compaq hebben echt niet zomaar lukraak wat los in een behuizing gegooid, integendeel. Dit soort systemen zijn slim genoeg in elkaar gezet om probleemloos in kantooromgevingen te opereren. Dus het zal ook prima aan jouw eisen voldoen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1