Vastlopen vij videobeelden

Pagina: 1
Acties:

• Padma
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-03 20:50
Ik heb een systeem hier dat vastloopt bij het afspelen van videostreams (WMF formaat uitgezonderd). Ook spellen zijn een probleem, ik krijg bij bijvoorbeeld Joint Operations (meegeleverd door ASUS bij een N6600GT) horizontale strepen in beeld. Wat vaag doet denken aan een slecht afgestelde TV.

Ik heb windows meerdere keren geinstalleerd met de nieuwste drivers en dergelijke. Voor videocodecs heb ik nimo codec pack, sikkie codec pack, xvid en nog een zooitje codecs geprobeerd. Uiteraard niet tegelijkertijd. Resultaat wmf mag ik spelen, de rest niet of in het beste geval even, voordat hij vastloopt.

Bios enzo heb ik ook geupdate.

Toen bedacht ik voeding, ik had namelijk een goedkope voeding erin zitten). Als voeding heb ik een Tagan 580 Watt aangeschaft. Wat denk ik meer dan overkill is >:) . Systeem is wel een stuk stabieler geworden, want het duurt langer voordat hij vastloopt nu. (paar minuten tot soms zelfs 45 minuten).

De temperatuur komt in mijn systeem nu eigenlijk niet boven de 40 graden. Daarvoor heb ik een groot koperblok van Zalman erin zitten. En een groot aantal fans (3 van die 12 cm dingen)

Overige informatie
Moederbord A8N-SLI Deluxe (Asus)
Videokaart N6600GT Sli (ASUS)
Harde schijven
Maxtor 6 B200P0 (133)
IBM schijf van 80 gig (100) (Hierop staat windows geinstalleerd)
Western digital 120 (gig)
Voeding Tagan 580 Watt U22
Werkgeheugen 3e brand 2x512 (niet in dual channel gezet)

Aarding via de verwarming (ook niet ideaal geef ik toe maar ik heb heir nergens een geaard stopcontact in de buurt)

Zelf is het laatste wat ik kan bedenken de 80 gig HD. Alleen dit lijkt mij sterk omdat ik op deze schijf windows had geinstalleerd bij mijn vorige twee compu's. (ik ben aan het sparen voor een SATA schijf trouwens)

Niets is zo leuk als niks doen terwijl er een stapel werk op je ligt te wachten

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 16:36
Heb je wel goede codecs? En welke programma gebruik je. Verder zou je ff kunnen kijken naar drivers enzo!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
die 'strepen' lijken me artifacts.. heb je al eens gekeken hoe warm je GPU wordt tijdens het gamen (speedfan)?

• Padma
Ohja Ik werk met Windows 2000

En ik gebruik Winamp 2.91 en soms Windows mediaplayer 6.nogiets. Met beiden loopt die vast. Behalve dan bij WMV formaat.

De drivers heb ik bij Nvidea en ASUS vandaan.

• Padma
@Door: adyta

Tsja, ik meen dat het niet hoog was, maar ik zal nog maar eens kijken

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Test eens 3Dmark05 of 03 en prime95, kijk eens wat die dan doet.

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Ik gok op een brakke videokaart. Kun je die eens vervangen?

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

• Padma
Hmm ik heb bij Sandra gekeken naar de gpu temperatuur, maar die staat er dus niet tussen.

Ik ga nu even die twee progjes installeren om te kijken wat die doen.

• Padma
Ik heb zojuist een zooitje benchmarks uitgevoerd. CPU, en het RAM geheugen mag ik lekker zwaar belasten zonder problemen, maar zodra ik iets wil doen waarbij de videokaart harder moet werken dan zegt ie jammer jongen en blijft ie hangen.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Probeer eens Ati tool (3D view artifacts checken lukt wel met nvidia kaarten) als laatste test, de artifacts test.

Als het dan nog steeds vast loopt, wordt je videokaart te warm.
De temperatuur is te zien bij de nvidia geavanceerde opties en met Everest Ultimate edition (is een trial versie).

Anders kan je nog speedfan proberen.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:31
Het lijkt er toch heel sterk op dat je videokaart defect is. Maar waar ik vooral voor reply:
Padma schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:50:
Aarding via de verwarming (ook niet ideaal geef ik toe maar ik heb heir nergens een geaard stopcontact in de buurt)
Er lopen verschillende topics op GoT waarin duidelijk uitgelegd wordt waarom je dit niet moet doen. Dit is namelijk, om verschillende redenen, erg gevaarlijk en werkt niet altijd.
Mijn advies: Of je zoekt toch een geaard stopcontact op OF je aard de boel gewoon niet. Als je al de apperatuur die aan je PC hangt op hetzelfde, geaarde stekkerblok hangt gaat het ook goed. Niet ideaal (want bij het aankoppelen van externe apparaten kun je nog steeds een probleem hebben), maar een stuk beter dan aan de verwarming!

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Padma
Probleem is opgelost, was een brakke videokaart |:( . Ik heb hem omgeruild en nu loopt alles goed. Ik mocht zelfs twee films tegelijkertijd openen.

Toegegeven ik had eerder terug kunnen gaan naar de computer toko. Maar iedere keer als ik een nieuwe driver/bios/voeding erin stop dan leek hij beter te functioneren. Ik had het idee dat het de software was wat het probleem was, omdat ie het half wel en niet werkte.

:) In iedergeval bedankt voor hulp / tips iedereen. Na 4 maanden eindelijk probleem opgelost :+

@ShadowLord
Ik heb hem losgehaald. Aarden heeft bij mij de voorkeur. Helaas is dit een crappy huur huis waar alleen in de keuken een geaardstopcontact zit en eentje op zolder voor de wasmachine. Ik ga wel ff kijken of ik een snoer van boven naar beneden kan trekken of zo.

Pagina: 1