Ik heb een systeem hier dat vastloopt bij het afspelen van videostreams (WMF formaat uitgezonderd). Ook spellen zijn een probleem, ik krijg bij bijvoorbeeld Joint Operations (meegeleverd door ASUS bij een N6600GT) horizontale strepen in beeld. Wat vaag doet denken aan een slecht afgestelde TV.
Ik heb windows meerdere keren geinstalleerd met de nieuwste drivers en dergelijke. Voor videocodecs heb ik nimo codec pack, sikkie codec pack, xvid en nog een zooitje codecs geprobeerd. Uiteraard niet tegelijkertijd. Resultaat wmf mag ik spelen, de rest niet of in het beste geval even, voordat hij vastloopt.
Bios enzo heb ik ook geupdate.
Toen bedacht ik voeding, ik had namelijk een goedkope voeding erin zitten). Als voeding heb ik een Tagan 580 Watt aangeschaft. Wat denk ik meer dan overkill is
. Systeem is wel een stuk stabieler geworden, want het duurt langer voordat hij vastloopt nu. (paar minuten tot soms zelfs 45 minuten).
De temperatuur komt in mijn systeem nu eigenlijk niet boven de 40 graden. Daarvoor heb ik een groot koperblok van Zalman erin zitten. En een groot aantal fans (3 van die 12 cm dingen)
Overige informatie
Moederbord A8N-SLI Deluxe (Asus)
Videokaart N6600GT Sli (ASUS)
Harde schijven
Maxtor 6 B200P0 (133)
IBM schijf van 80 gig (100) (Hierop staat windows geinstalleerd)
Western digital 120 (gig)
Voeding Tagan 580 Watt U22
Werkgeheugen 3e brand 2x512 (niet in dual channel gezet)
Aarding via de verwarming (ook niet ideaal geef ik toe maar ik heb heir nergens een geaard stopcontact in de buurt)
Zelf is het laatste wat ik kan bedenken de 80 gig HD. Alleen dit lijkt mij sterk omdat ik op deze schijf windows had geinstalleerd bij mijn vorige twee compu's. (ik ben aan het sparen voor een SATA schijf trouwens)
Ik heb windows meerdere keren geinstalleerd met de nieuwste drivers en dergelijke. Voor videocodecs heb ik nimo codec pack, sikkie codec pack, xvid en nog een zooitje codecs geprobeerd. Uiteraard niet tegelijkertijd. Resultaat wmf mag ik spelen, de rest niet of in het beste geval even, voordat hij vastloopt.
Bios enzo heb ik ook geupdate.
Toen bedacht ik voeding, ik had namelijk een goedkope voeding erin zitten). Als voeding heb ik een Tagan 580 Watt aangeschaft. Wat denk ik meer dan overkill is
De temperatuur komt in mijn systeem nu eigenlijk niet boven de 40 graden. Daarvoor heb ik een groot koperblok van Zalman erin zitten. En een groot aantal fans (3 van die 12 cm dingen)
Overige informatie
Moederbord A8N-SLI Deluxe (Asus)
Videokaart N6600GT Sli (ASUS)
Harde schijven
Maxtor 6 B200P0 (133)
IBM schijf van 80 gig (100) (Hierop staat windows geinstalleerd)
Western digital 120 (gig)
Voeding Tagan 580 Watt U22
Werkgeheugen 3e brand 2x512 (niet in dual channel gezet)
Aarding via de verwarming (ook niet ideaal geef ik toe maar ik heb heir nergens een geaard stopcontact in de buurt)
Zelf is het laatste wat ik kan bedenken de 80 gig HD. Alleen dit lijkt mij sterk omdat ik op deze schijf windows had geinstalleerd bij mijn vorige twee compu's. (ik ben aan het sparen voor een SATA schijf trouwens)
Niets is zo leuk als niks doen terwijl er een stapel werk op je ligt te wachten