Eigen recovery CD maken

Pagina: 1
Acties:

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken hoe ik nou het beste een recovery cd kan maken voor mijn systeem.
Nu weet ik dat het met ghost makkelijk gaat, alleen dan heb ik zo ongeveer 4 tot 5 cd's nodig.
Echter, de nieuwe acer systemen worden geleverd met een tool waarmee je een recovery cd kan maken.
Deze heeft maar 2 cd's nodig.

Heeft iemand tips voor me hoe ik zo'n cd in elkaar kan zetten ?
:D

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml] :?

met 1 dvd kom je een heel eind.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Stefan53xx
Jah ok.. goeie tip .. thx
alleen dit is niet wat ik zoek.
Hierbij moet ik alsnog een complete herinstallatie laten aflopen..
Met een recoverydisk kan het in 10 minuten gefixed zijn.. dat zou ik graag willen.
iig bedankt voor je tip !

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Met die ACER CD's is dan ook niet je hele systeem terug, maar wordt het in de toestand gebracht zoals het was toen het systeem de fabriek verliet.

Nee, iets compacters kan niet. Kun je het niet op een DVD gooien?

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 10-01-2006 19:53 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Stefan53xx
Breepee schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:53:
Met die ACER CD's is dan ook niet je hele systeem terug, maar wordt het in de toestand gebracht zoals het was toen het systeem de fabriek verliet.

Nee, iets compacters kan niet. Kun je het niet op een DVD gooien?
Jawel kan wel.
maar er is dus niks waarmee ik mijn systeem in 10 minuten in oorspronkelijke staat terug kan zetten ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Die drie CD's, is dat niet net alle overbodige zaken als virtueel geheugen en backups wegdenkt/laat? Virtueel geheugen is al snel een CD of twee :Y)

Overigens kan Ghost ook gewoon op 1 DVD. Of schrijf gewoon een image naar je HDD ipv een optische schijf. Of zet het op een netwerkschijf. Kijk dus eerst eens naar de mogelijkheden van software die je al hebt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 gebruikt daar BartPE voor, met Ghost images op het netwerk en eens in de week een volledige System State backup.
Dat laatste is sowieso verstandig om te doen, weet je zeker dat je ook de meest recente wijzigingen t.o.v je Ghost image hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 10-01-2006 20:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Acer kan met enkele cd's werken, omdat het grootste deel van de image op een verborgen partitie op de harde schijf staat.

Maar zelf heb ik gewoon 2 dvd's gemaakt, overigens met NTI DriveBackup! Ik heb nog niet hoeven proberen hoe snel het terugzetten gaat, maar het gebruik van dat programma is iig vrij simpel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

BackSlash32 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:14:
* F_J_K gebruikt daar BartPE voor, met Ghost images op het netwerk en eens in de 2 weken een volledige System State backup.
Hoewel die elke twee weken bij mij meer theorie dan praktijk is ( :X ), ga ik hier helemaal met je mee. Dat en elke week een online backup van de documentenpartitie, die is bij mij veel groter dan m'n Windows + apps partities samen dus die meenemen in een Ghost is zonde :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Stefan53xx
Hartstikke bedankt jongens.
Dan ga ik toch maar aan de slag met ghost en een DVD..
Pagina: 1