Toon posts:

Drivers Compaq 077CH moederbord ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand waar ik drivers kan vinden voor dit moederbord (zie gedetailleerde info hieronder)?
Ik zoek drivers om de onboard audio werkend te krijgen maar kan er nergens drivers voor vinden. Ook al gezocht op de hp site (die compaq overgenomen hebben) maar daar vind ik ze ook niet als ik op 077ch zoek.

Bestaan er universele audio drivers (die realtek AC'97 driver bv) die ik eventueel kan installeren ?
Manufacturer: Compaq
Model : 077Ch
Version:
Serial Number: 6Y19KGMZR03R
Chipset Model: 845 Brookdale Host-Hub Interface Bridge (A3-step)
Chipset Vendor: Intel Corporation
CPU: Intel Pentium 4
CPU socket: Socket 423 [XU1]
Processor Upgrade: ZIF Socket
Max CPU speed: 2300 MHz
Slots: 3 PCI, 1 AGP
Characteristics:
- Multi Proccesor supported
XMM3 256 MBytes
XU15 0 MBytes

Verwijderd

Ik denk dat je meer bereikt door even te kijken naar wat voor chips er op dat mobo zitten. Je hebt geen compaq of HP drivers nodig, zolang je de drivers voor die chip hebt.

Audio is vaak cmedia bv. Even googlen op de nummers op de chips en je weet welke drivers je moet hebben.

//edit
na wat googlen denk ik dat dat bord uit een Presario 5000 komt, wat zou inhouden dat er een ADI Soundmax geluidschip op zit.

drivers

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:55 ]

Verwijderd

Volgens wat ik vind zit er op dat bord dit soundchipje : Description SoundMAX Integrated Digital Audio.

Zoek eens Soundmax drivers en probeer eens.

Verwijderd

Topicstarter
Is er een tooltje waarmee je die info kan terugvinden ?
De informatie hierboven heb ik dmv zo'n system info tooltje verkregen maar wat jij zegt kan ik daar zo 123 niet in terugvinden.

De pc in kwestie staat op aruba (is van m'n zus) dus is nogal moeilijk om zelf ff te kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, er komt geluid uit nu :D
Pagina: 1