Leuk geluidssetje voor muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 14:09
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk geluidssetje op m'n pc én m'n iPod op aan te sluiten. Dit moet dus beide tegelijk kunnen, dus als het even kan zou ik het heel handig vinden als er 2 inputs op zitten. Anders moet ik namelijk zo'n splittertje gaan gebruiken.
Er moet sowieso een subwoofer bij zitten, omdat ik ook wel van beetje bas houd bij bepaalde muziek.
Daarnaast wil ik ook een controlunit, zodat ik niet met m'n ipod of pc moet kloten om het volume lager te krijgen. Bovendien zou het handig zijn als de instellingen van muziek (en dan voornamelijk de bas, maar ook treble zou handig zijn) te regelen zijn via deze unit, maar het is geen vereiste!
Het zou handig zijn als ie als stand-alone gebruikt kan worden, maar geen eis, mijn pc staat immers 24/7 aan :)
Een hoog volume zou ook fijn zijn, als ik eens in een slechte bui zijn om lekker wil genieten wil ik de muziek soms wel eens een 'beetje' harder zetten ;) Het moet wel goed blijven klinken!
Een hoofdtelefoonuitgang is eigenlijk ook wel een must, want als de rest op bed ligt, wil ik uiteraard nog wel kunnen genieten van m'n systeempje :D
En als het even kan moet het systeempje er ook nog beetje mooi uitzien...
Niet geheel onbelangrijk, het budget is 300 euro! (klein detail: ik ben voorstander van: goedkoop is duurkoop;))

En om overbodige reacties te voorkomen: Ik hoef GEEN 2e hands versterker ofzo, ik heb m'n zinnen gezet op een 2.1/5.1 setje, zodat het allemaal keurig bij elkaar past en er goed uitziet. Ik snap dat het allemaal beter kan dan 2.1/5.1, maar dit is wat ik wil, accept it ;)

De belangrijkste functie is het afspelen van muziek, film kijken op m'n pc doe ik vrijwel niet! Zie het als een verhouding 90/10. Wat betreft de muziek...ik luister alles wat een ander ook luisters, om het kort samen te vatten. Pop, R&B, Rock, hardcore (in mindere mate), nu ben ik zelf bezig met het luisteren van de Veronica Top 1000. Dus alles komt aan bod ;)

Gelijk m'n eerste vraag dan maar: Heeft zo'n splittertje, waardoor je 2 apparaten in 1 audio-input kunt stoppen, effect op de kwaliteit van het geluid, of maakt dat niet zoveel uit?

Mocht zo'n splittertje geen kwaliteitsverlies bezorgen, dan kan ik in feite alles pakken wat zichzelf 2.1/5.1 kan noemen ;)

Surround sound vind ik niet belangrijk, omdat ik toch voornamelijk muziek luister. Ik heb echter een 5.1 setje ook als keuze opgegeven, maar dat heb ik meer gedaan voor als er geen goed 2.1 setje te vinden is. Een 5.1 setje kun je immers ook altijd instellen als stereo als ik me niet vergis?
Zo zag ik bijv. de Logitech Z-5500: http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9486
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/logitechz5500.jpg

Dit setje heeft dus schijnbaar een goed geluid. Goed krachtige subwoofer erbij, mooie controlunit en veel instellingen. In vergelijking met andere logitech setjes is deze subwoofer krachtiger dan de 2.1, dus mocht ik perse een logitech willen dan zou ik deze mss wel moeten nemen. Maar hij zou 90% van de tijd op 2.1 modus staan ;) Das ook mss wel zonde van m'n geld. De control unit vind ik er wel erg gelikt uizien bij deze, maar dat verbeterd natuurlijk niet het geluid ;)

Een ander heel mooi setje vind ik de Bose Companions 3 Multimedia Speaker System:
http://www.bose.com/contr...companion3_computer_index
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/bosecompanion3.jpg

Op die post kreeg ik verschillende reacties. De een vind het goed, de ander vind Bose helemaal gaar.
Dit systeem heeft een heel erg gemakkelijke besturing! Bovendien kunnen er 2 audio apparaten op worden aangesloten...Alleen de prijs ligt wel aan de hoge kant, zeker voor een 2.1 setje. Maar het ziet er wel erg gelikt uit.
Maar of het bijv. tegen het bovenstaande Logitech setje kan opboksen vraag ik me dan af. De prijs verschilt niet zo veel tussen deze 2. Nou snap ik dat Bose gewoon een naam is waar je voor betaald, maar ik snap ook dat ze die naam niet voor niets gekregen hebben! Dus reply's die zeggen dat Bose absurd duur is zijn overbodig ;) Het setje van Logitech heeft echter wel 5 boxjes, dus wordt er dan niet ingeleverd op kwaliteit???

De Altec Lansing FX6021 lijkt me ook wel wat, hoewel ik het er wel wat minder gelikt uit vind zien dat het bose systeem en die van logitech...Ik prefereer de kleur zwart over combinaties daarmee (bijv. grijs/zilver).
http://www.alteclansing.com/product_details.asp?pID=FX6021
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/FX6021.jpg
Ik heb zelf nog geen id hoe dit systeem zou kunnen klinken, ik zal binnenkort eens naar de winkel rijden ervoor.
Kun je eigenlijk bij Mediamarkt gewoon je iPod meenemen en dan ff op dat systeempje aansluiten om te kijken hoe het klinkt?

En ik ving ergens iets op over Klipsch ofzo. Dit ken ik helemaal niet, ik heb even de website bekeken en het lijkt allemaal wel goed. Maar of het werkelijk goed klinkt weet ik eigenlijk niet...Een dergelijk systeem:
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=712
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/klipsch.jpg
Dat lijkt me op zich ook wel wat, maar ik weet niet of deze goedkoper te vinden is!
Het 2.1 setje op die site schijnt ook goed te klinken, alleen de bediening vind ik helemaal niets, op zo'n speakertje. Ik wil een kleine unit erbij.
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=103
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/k2.1.jpg
Deze 2.1 set zou eventueel ook nog kunnen, hoewel ik deze eerder lelijk dan mooi vind:
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=713
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/2.1k.jpg

Dan hebben we natuurlijk ook nog het merk Creative...ik heb persoonlijk het idee dat die systeempjes niet kunnen tippen aan het bovenstaande, maar het zou natuurlijk heel goed kunnen aangezien mijn mening (helaas) niet altijd de juiste is ;)

De bovenstaande Logitech set is THX gecertificeerd net als het eerste 2.1 systeem van Klipsch, of dit veel uitmaakt weet ik ook niet. Ik ken THX uit de bioscoop in Antwerpen en ik ken geen andere bioscoop die zo lekker klinkt...Of THX ook belangrijk is voor muziek weet ik niet :(

Ik vraag me dus af wat nou het beste kan kopen om gewoon een beetje van muziek te kunnen genieten, wat simpel te bedienen en aansluiten is, goede kwaliteit geeft en er een beetje leuk uitziet. Een 2.1 setje is in principe genoeg, maar als een 5.1 setje nodig voor echt goed geluid dan wil ik die ook graag mee overwegen in m'n keuze!

Wat zou het beste systeem (bovenstaand) als geld geen probleem zou zijn?

Welk systeem levert prijs/kwaliteit verhouding?

Welk systeem moet ik sowieso vergeten?

Ik heb geen behoefte aan reacties als:
'Bose is kut'
'Geen systeem nemen, want 2e hands kwaliteitspeakers en een ampje zijn beter'

Andere suggesties zijn méér van welkom!

Verwijderd

ik heb een logitech z-3 setje en ben hier heel tevreden over

setje heeft 80 watt totaal vermogen en 40 watt rms, klink bijzonder fijn bij het kijken van een film/ muziekluisteren

Verwijderd

De "subs" die bij die setjes klinken gaan niet een echt laag (wat jij als dikke bass beschouwd zit waarschijnlijk rond de 80-100hz). Er zijn boekenplank speakers die lager gaan :'). Als je van bass houd kan je beter 2de hands (gaat tie weer ja) zuiltjes kopen.

Maar aangezien je besluit toch al vast staat zou ik voor de Klipsch set gaan. Is tenminste ook een merk met al wat meer ervaring op het gebied van fatsoenlijk geluid.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 19:53 ]

Verwijderd

De een vindt Bose top, de ander slecht. Je zal de verschillen tussen merken horen als je naar een winkel gaat en je daar goed laat voorlichten :)

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kijk eens in de koopjes kelder van correct.

Je hebt daar bijvoorbeeld een overjarige JVC rx 6000 voor 100 euro, je hebt dan nog 200 euro over voor 2 mooie front speakers. Ik denk dat je hier meer plezier gaat van hebben dan van die setjes voor de pc. Je kan dan eventueel nog gaan uitbreiden naar 2.1 of 5.1. Het is geen super receiver maar het is een leuk begin maar voor zulk geld hoef je het niet te laten.

Ik zelf de versterker voor op slaapkamer, voldoet prima. Ik moet zeggen als je eenmaal aan losse componenten bent begonnen wil je niet anders. Je hebt gewoon zoveel meer mogelijkheden. Deze jvc is maar een voorbeeld, sneup daar gewoon eens! Overigens vanwaar niet 2e hands?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

robvanpraat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:41:Ik heb geen behoefte aan reacties als:
'Geen systeem nemen, want 2e hands kwaliteitspeakers en een ampje zijn beter'
Kun je dan nog eens precies zeggen wat hier mis mee is? Je argumenten in je andere topic rammelen namelijk van alle kanten. Daarnaast hebben ook al meerder mensen aangegeven dat je voor je budget zelfs nieuwe speakers kunt krijgen!

Het is gewoon heel simpel: voor lekkere muziek zijn eigenlijk geen van alle 5.1 sets echt zinvol bruikbaar. Tuurlijk het kan allemaal wel, maar optimaal is het niet. Feit is gewoon dat die sats veel te klein zijn om het laag dat de sub net nog mist (rond de 100~200 hz) goed weer te geven. Je krijg dus een gat. Daarnaast staan die .1 subs vrijwel altijd veel te hard, en wordt je snel moe van het geluid. Klinkt in het begin erg vet, maar later gaat het irriteren.

Als ik zou moeten kiezen tussen de 2.1 setjes, dan ziet de ProMedia GMX A-2.1 er wel erg netjes uit. Die heeft tenminste nog een tweeter en nog woofertjes van redelijk formaat ;)

Ga gewoon luisteren :)

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 10-01-2006 19:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

_Ernst_

Mark It Zero!

Misschien een Logitech Z-2300 ?
Die heb ik hier en die geeft prima geluid, met ook nog eens een lekkere bass :)

2.1 set, met een 150 watt rms woofer.

Last.fm

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 09:15
Houdt bij de Z-5500 rekening met het plopjes probleem...
Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic
Ik zou daar even extra goed over nadenken. Ik wil zelf die set ook aanschaffen maar wacht eerst hun acties even af...

Heb momenteel de Logitech Z-5300. En die voldoet bijna aan jouw eisen, behalve de dubbele input.
Heerlijke vette bas die je in kunt stellen. Goeie hoge tonen en super volume...
Heb de buren al een aantal keren hier gehad, dus dat zegt genoeg over de Bas.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

http://koopjes.marktplaat...X5zYxfcDK2MfsQ%3D%3D&df=1

klaar

edit; whahhahahhaah ik lees hier dat die logitecht een 1xx watt rms subwoofer heeft :'). Merken die patsen met watts zou ik persoonlijk al schrappen ;(

Edit: ga anders eerst eens luisteren naar die setjes (als dat al kan bij die plastic rommel) en ga dat eens vergelijken met een fatsoenlijke tweedehands set. Zet je gelijk je zinnen ergens anders op.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:05 ]

• chrissis
  • Nu online
Ja zou ik ook zeggen maar de topic starter wil geen 2e hands. Maar ik denk dat ie voor de aardigheid zo'n soort set eens moet gaan luisteren en dat eens gaan vergelijken met al die setjes die hij noemde!

Verwijderd

chrissis schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:05:
[...]

Ja zou ik ook zeggen maar de topic starter wil geen 2e hands. Maar ik denk dat ie voor de aardigheid zo'n soort set eens moet gaan luisteren en dat eens gaan vergeluiken met al die setjes die hij noemde!
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe die speakers klinken maar het klink zeker beter dan plastic pc-setjes. Vooral omdat het vooral om muziek gaat lijkt me dat gewoon de enige keuze. Als je nog zou gamen dan heb je nog meerwaarde aan surround.

Verwijderd

THX zegt trouwens niets over geluidskwaliteit he :).

Edit: dubbelpost, oeps

Maar ik ga weg uit dit topic, ik HAAT mensen met een plank voor hun hoofd.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:09 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:02:

klaar

edit; whahhahahhaah ik lees hier dat die logitecht een 1xx watt rms subwoofer heeft :'). Merken die patsen met watts zou ik persoonlijk al schrappen ;(
Als je wil patsen met watts kun je beter voor zoiets gaan: pricewatch: Sweex Speakerset 150 Watt (2.0) 150 watt voor 4 euro 8)

Maar patsen met watts is bij de duurdere logitech series niet echt van toepassing volgens mij...

Last.fm

• chrissis
  • Nu online
Eigenlijk is er ook maar één advies die we hem kunnen geven en dat wordt altijd gedaan met dit soort topics.

Ga zelf luisteren, want over smaak valt niet te twisten! Anders zaten jullie allemaal achter mijn vriendin aan! :+

• chrissis
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:08:
THX zegt trouwens niets over geluidskwaliteit he :).

Edit: dubbelpost, oeps

Maar ik ga weg uit dit topic, ik HAAT mensen met een plank voor hun hoofd.
Maar daarvoor zijn wij er ook weer om mensen te informeren en misschien dat die plank dan verdwijnt, niet iedereen heeft de ervaring en kennis maar kan het wel ontwikkelen.

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:09:
[...]

Als je wil patsen met watts kun je beter voor zoiets gaan: pricewatch: Sweex Speakerset 150 Watt (2.0) 150 watt voor 4 euro 8)

Maar patsen met watts is bij de duurdere logitech series niet echt van toepassing volgens mij...
Hoezo? Denk je dat die niet met watts patsen? Heb liever dat men investeerd in een stabieler beter gecontroleerd vermogen. Als je echt fatsoenlijke 100 watt versterker wil hebben tel je wel even meer neer dan zo'n logitech vervormingsmachine.

Maar aan de TS: ga voor die Klipsch. Klipsch is een Amerikaanse hifi speaker fabrikant. Je zou ook nog kunnen kijken naar Harman Kardon pc speaker setjes, ook een bekend hifi merk. Die merken hebben jaaaarreeeeeen ervaring op het gebied van hifi wat ik niet kan zeggen van Logitech. En Bose, nou laten we zeggen dat bang-for-buck niveau nogal laag is.

• chrissis
  • Nu online
TS: Het wordt niet echt op prijs gestelt dat je twee keer het zelfde topic start. Ik stel dan ook voor om een slotje op dit topic te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door chrissis op 10-01-2006 20:24 ]

• rob1985
De reden dat ik geen 2e hands ampje wil enzo is vanwege de ruimte. Ik heb het na jaren eindelijk voor elkaar op m'n bureau een beetje leeg te krijgen, als ik dan weer zo'n receiver ga neerzetten ben ik weer alle ruimte kwijt ;)
Ik heb nu dit aangesloten:
http://www.sony.nl/view/S...egory=HFS+CD+Music+System
Afbeeldingslocatie: http://www.vanpraat.com/sound/sony.jpg
Dat setje wil ik ook gewoon behouden, want het is net een jaar oud en ik vind het zonde om die weg te doen. Om dan nog speakers van een dergelijk formaat te hebben is dan zonde.

Dus eigenlijk moet het setje ook beter zijn dan dit systeem :P

Dat het aantal watt weinig zegt, dat wist ik al, het gaat om de uiteindelijke kwaliteit. Maar zo'n setje klinkt echt niet zo slecht als dat sommige mensen zeggen! Dat een receiver met losse boxen beter klinkt ben ik het mee eens, maar zo'n versterker neemt zoveel ruimte in :(

• rob1985
chrissis schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:24:
TS: Het wordt niet echt op prijs gestelt dat je twee keer het zelfde topic start. Ik stel dan ook voor om een slotje op dit topic te doen.
doe dan maar op die andere! Daar werd alleen maar gezegd dat ik een mapje moest nemen blablabla
Of als het storend is, delete het andere topic, maakt me niks uit :)

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik zie nu opeens dit topic ook :?
robvanpraat schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:31:
[...]

doe dan maar op die andere! Daar werd alleen maar gezegd dat ik een mapje moest nemen blablabla
Of als het storend is, delete het andere topic, maakt me niks uit :)
Blablabla? Dat van jou is ook alleen maar blablabla. Als iemand jou advies geeft, is dat met een goede bedoeling. Als ik dan bovenstaande reactie lees, gun in jou gelijk geen advies meer!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Dat setje houden. Denk niet dat een 2.1 pc setje beter zal klinken. En daarnaast als het wel beter zou klinken zou het zo marginaal zijn dat het de investering van 300 euro niet waard is. Maar moeten de speakers echt op je buro staan? Heb je ruimte in je "computerhok" om ze ergens anders weg te zetten?

• rob1985
Barry|IA schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:27:
Ik zie nu opeens dit topic ook :?

[...]

Blablabla? Dat van jou is ook alleen maar blablabla. Als iemand jou advies geeft, is dat met een goede bedoeling. Als ik dan bovenstaande reactie lees, gun in jou gelijk geen advies meer!
ik ben ook blij met advies, maar ik heb aangegeven dat ik liever niet een ampje en boxen wil maar gewoon een setje ;) Maar mensen blijven zeggen dat ik dat moet doen, ik geef dan ook al aan dat ik weet dat ampje beter is voor de kwaliteit, maar ik wil niet zo'n ampje en weer losse boxen hebben.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is allemaal puin. Zie andere topic.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Hoezo ik wil niet weereen ampje met losse boxen hebben? Net of aan de surround meuk geen kabels zitten. Het enige verschil is dat de versterker los is ipv in de lage-toon-speaker (wil het geen subwoofer noemen).

• rob1985
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:28:
Dat setje houden. Denk niet dat een 2.1 pc setje beter zal klinken. En daarnaast als het wel beter zou klinken zou het zo marginaal zijn dat het de investering van 300 euro niet waard is. Maar moeten de speakers echt op je buro staan? Heb je ruimte in je "computerhok" om ze ergens anders weg te zetten?
Het probleem is dat ik geen grote amp op m'n bureau wil, die boxen zijn in principe geen probleem. En een ander iets is dat ik graag een subwoofer ernaast wil, omdat ik vind dat van die dure boxen toch niet hetzelfde geluid/gevoel (;)) geven als een subwoofer (maar dit lijkt me meer een kwestie van smaak). Ik heb vergelijkingsmateriaal, m'n broertje heeft een setje van Creative en m'n pa heeft een Linn muziekinstallatie van een paar duizend euro. Dat is waarom er eigenlijk een subwoofer bij moet zitten.
Bovendien zijn die setjes keurig op elkaar afgesteld, qua volume van boxen en volume van de subwoofer. Vaak ziet het er ook allemaal wat mooier uit, het oog wil immers ook een beetje.
En de bediening van zo'n setje is gewoon beter (lees: makkelijker) dan van een complete amp. Paar knoppen en klaar is kees. Een paar instellingen binnen handbereik, bijv de bas, want die kan nog wel eens varieren per nummer.
Ik zal later ook geen voldoende met zo'n setje nemen, maar ik ben nog maar een student en heel erg nou komt het niet. Ik wil gewoon dat de muziek fatsoenlijk klinkt voor niet al te veel geld (2e hands ben ik gewoon niet zo'n fan van, is mss meer een principe van me). Hoeft geen supergeluid te zijn, zolang het maar gewoon netjes klinkt.

Dus echt, van die ampjes gaat niet werken bij.
Ik weet het nog niet eens zeker of ik uberhaupt zo'n setje ga kopen, het is voornamelijk dat ik mocht ik eventueel tot kopen over moet gaan dat ik weet wat verstandig zou zijn.
Nu je zegt dat zo'n setje wat ik nu heb vrijwel hetzelfde, zoniet beter, is dan zo'n 2.1 setje dan ga ik mss maar eens prullen om m'n iPod daarop aan te sluiten ;)

Iig bedankt dat je toch de moeite neemt om te replyen en mij probeert om te praten. Ik ben het helemaal met je eens dat zo'n ampje beter kan klinken, maar dat is gewoon wat ik niet wil. Ik wil de handigheid, zo'n simpele control-unit en makkelijk aansluiten en toch niet slecht geluid. Ik wil gewoon het beste setje wat te koop is voor rond de 300 euro :D

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Waarom accepteert (bijna) niemand dat hij GEEN losse amp + vloerstaanders/boekenkast speakers wil hebben? Hij heeft een aantal keer duidelijk gemaakt dat hij daar gewoon geen ruimte voor heeft en toch gaat iedereen door met zeuren..

Als iemand zelf niets van te voren uitzoekt en gewoon hier vraagt wat goede speakers zijn wordt zijn of haar topic direct gesloten met de mededeling "gewoon gaan luisteren". Nu heeft iemand dus wel al een duidelijk idee over wat hij precies wil, een 2.1 computersetje, en dan probeert (bijna) iedereen hem iets anders aan te smeren..

Ontopic:
Ik heb met geen van de setjes die je noemt ervaring, maar ik kan je in ieder geval wel vertellen dat je voor muziek echt geen 5.1 nodig hebt.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

het zijn misschien wel goede boxjes, maar kijk ook eens naar een Sirocco setje van Videologic:
1) zijn strak hoekig zwart
2) losse versterker van goede kwaliteit (of wil je dat nou niet??)
3) ingangen achterop (allemaal tulpjes en op de voorkant een mini-jack)
4) setje is van absoluut hogere kwaliteit als de anderen (wat bouw betreft; geluid is natuurlijk persoonlijk)

Ik heb de Sirocco crossfire gekocht bij nowthatsit.nl en ze bevallen me zeer goed. Ze hebben er daar nog steeds op voorraad voor 169euro. (normale prijs was iets van 1000 gulden). Als ik geen zin heb om mijn erg goede(Vincent+ScanSpeak) stereo aan te zetten dan vind ik ze prima voldoen voor muziek.

Een 2.1(Sirocco of Sirocco Pro) of 2.0(Sirocco Spirit) setje van Videologic zou voor muziek nog mooier zijn maar de enige winkel die de 2.1 set verkocht die ik vond verkocht hem voor 409euro.

enkele links:
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/Crossfire/Crossfire.html

ik hoop dat je er wat aan hebt,
groeten Bas
ps. Videologic heeft trouwens zijn naam veranderd in PURE.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is natuurlijk nog een andere optie als er geen amp te zien mag zijn: een active speakersetje :)

Om zomaar een voorbeeld te noemen: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14326 er zijn er ook vast wel te vinden met twee inputs en headphone aansluiting...

Over de wens van een subwoofer: Ach, die dingen brommen misschien wel, maar degelijk laag hoef je er niet van te verwachten. Daarnaast zijn die kastjes niet groter dan de gemiddelde boekenplankspeaker, en de woofer die erin zit ook niet.
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:13:
Als iemand zelf niets van te voren uitzoekt en gewoon hier vraagt wat goede speakers zijn wordt zijn of haar topic direct gesloten met de mededeling "gewoon gaan luisteren". Nu heeft iemand dus wel al een duidelijk idee over wat hij precies wil, een 2.1 computersetje, en dan probeert (bijna) iedereen hem iets anders aan te smeren..
Tja, als je geen advies wil horen, moet je geen vragen stellen. Als hier iemand komt met een topic waarin ie gaat zitten verkondigen dat ie zelfmoord gaat plegen, dan ga jij die gast ook niet zeggen dat ie dat vooral moet doen, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 10-01-2006 23:36 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:29:
Over de wens van een subwoofer: Ach, die dingen brommen misschien wel, maar degelijk laag hoef je er niet van te verwachten. Daarnaast zijn die kastjes niet groter dan de gemiddelde boekenplankspeaker, en de woofer die erin zit ook niet.
Nog mooier is dat het gros van de mensen er van overtuigd is dat het grote ronde ding aan de buitenkant van een subje altijd een imposant grote woofer is. Zelfs de deskundige reviewers hebben het dan over de "10 inch bass driver". De werkelijkheid: bij veel systemen is zo'n groot ding aan de buitenkant een passieve radiator als alternatief voor een bass-reflex poort en zit de werkelijke woofer binnenin de kast, en dat is dan misschien een 6" drivertje.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:13:
Waarom accepteert (bijna) niemand dat hij GEEN losse amp + vloerstaanders/boekenkast speakers wil hebben? Hij heeft een aantal keer duidelijk gemaakt dat hij daar gewoon geen ruimte voor heeft en toch gaat iedereen door met zeuren..

Ontopic:
Ik heb met geen van de setjes die je noemt ervaring, maar ik kan je in ieder geval wel vertellen dat je voor muziek echt geen 5.1 nodig hebt.
Ik heb het niet over vloerstanders, ik heb het over boekenplank speakertjes. Daarnaast hoeft de amp NIET op zn buro. Er bestaat zoiets als een afstandsbediening (en een lange 3.5mm -> RCA kabel die ook niets kost). En zo'n setje is een factor 10 muziekaler. Maar hij heeft al besloten dat klein voor superieur geluid gaat en het luisteren naar muziek ondergeschikt is aan de looks.

Verwijderd

Ach als het je niet persé om 5.1 / 7.1 / 9.1 - surroundgebeuren te doen is heb je keuze zat. Sommige systemen zijn best aardig, futuristisch of meer iPod-achtige style. 'T is maar wat je leuk vindt.

In die laatste kathegorie heb je ook deze: Voorzover ik het begrijp klinken ze lekker, en ze wordt toch best goed aangeschreven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f74fbc03e614ca162f7aab6ab5454885/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58fe7cf336fc6a59fd8dabe903b60b0a/full.png

• rob1985
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Ik heb het niet over vloerstanders, ik heb het over boekenplank speakertjes. Daarnaast hoeft de amp NIET op zn buro. Er bestaat zoiets als een afstandsbediening (en een lange 3.5mm -> RCA kabel die ook niets kost). En zo'n setje is een factor 10 muziekaler. Maar hij heeft al besloten dat klein voor superieur geluid gaat en het luisteren naar muziek ondergeschikt is aan de looks.
Ik geef het op! Sommige mensen...de negatieviteit straalt er vanaf! Just so you know: muziek is wel belangrijker, maar de looks spelen ook absoluut een rol! De looks van een ampje en boekenplankspeakers spreken me niet aan! forget it! En ik heb de looks niet nodig om mee te patsen, het is gewoon voor mezelf! Jij rijdt hopelijk toch ook niet een een geweldige auto die er schreeuwlelijk uitziet, probeer het zo te bekijken. Of je woont toch ook niet in een huis wat o zo makkelijk is maar net een bouwval is en er niet uitziet :?
En nee, ik hoef geen superieur geluid, maar gewoon degelijk geluid :)

Ik heb mezelf grenzen opgelegd, daar ben ik me van bewust, maar is dat niet m'n eigen keus? Ik begin het een beetje beu te worden, dat gezeur (paar reacties is begrijpelijk, maar dit is overdreven) over boekenplankspeakers! Ik zoek een 2.1 setje, simpel, niets anders :)

• rob1985
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:16:
Ach als het je niet persé om 5.1 / 7.1 / 9.1 - surroundgebeuren te doen is heb je keuze zat. Sommige systemen zijn best aardig, futuristisch of meer iPod-achtige style. 'T is maar wat je leuk vindt.

In die laatste kathegorie heb je ook deze: Voorzover ik het begrijp klinken ze lekker, en ze wordt toch best goed aangeschreven.

[afbeelding]

[afbeelding]
Is op zich wel leuk setje ja! Ik had zelf nog niet aan Harman Kardon gedacht :) Alleen beetje jammer dat er niet echt een control unit bij zit voor zover ik aan de plaatjes kan zien, maar dat kan ik vast wel op de website vinden.
Iig bedankt voor je normale reactie :)

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
robvanpraat schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:53:
Ik zoek een 2.1 setje, simpel, niets anders :)
Da's al helemaal makkelijk, daar loopt namelijk al een topic over.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• rob1985
Barry|IA schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:01:
[...]

Da's al helemaal makkelijk, daar loopt namelijk al een topic over.
o, naja, beter te veel dan te weinig ;)

Verwijderd

robvanpraat schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 17:53:
[...]

Ik geef het op! Sommige mensen...de negatieviteit straalt er vanaf! Just so you know: muziek is wel belangrijker, maar de looks spelen ook absoluut een rol! De looks van een ampje en boekenplankspeakers spreken me niet aan! forget it! En ik heb de looks niet nodig om mee te patsen, het is gewoon voor mezelf! Jij rijdt hopelijk toch ook niet een een geweldige auto die er schreeuwlelijk uitziet, probeer het zo te bekijken. Of je woont toch ook niet in een huis wat o zo makkelijk is maar net een bouwval is en er niet uitziet :?
En nee, ik hoef geen superieur geluid, maar gewoon degelijk geluid :)

Ik heb mezelf grenzen opgelegd, daar ben ik me van bewust, maar is dat niet m'n eigen keus? Ik begin het een beetje beu te worden, dat gezeur (paar reacties is begrijpelijk, maar dit is overdreven) over boekenplankspeakers! Ik zoek een 2.1 setje, simpel, niets anders :)
Losse amp + speakers hebben totaal geen patsfactor omdat de meeste mensen kwaliteit niet eens herkennen. Daarnaast zijn sommige speakers gewoon kunstwerken opzichzelf.

Maar jij wilt een 2.1 setje: Neem dat setje in de vorige post. Had ik jou ook al aangeraden! (maar met je eigenwijze kop ben je natuurlijk niet op zoek gegaan)

edit: LOL ik zie nu dat je wel op de Harman Kardon set reageert, terwijl ik dat ook al gepost had :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 19:07 ]

• rob1985
het kan geen kwaad om me te orienteren :) en dat is alles wat ik nu doe. Jij zegt neemt dat ene setje, maar een ander zegt, neem een ander. Dan vraag ik me toch af waarom die verschillen ontstaan. En misschien kan ik daardoor wel een goede keuze maken :)

Verwijderd

Ik vind het zo leuk dat jij niet reageert op een voorstel van mij (ik heb immers die HK set al voorgesteld) maar wel op die van iemand anders :s.

Afbeeldingslocatie: http://202.186.86.35/audio/articles/2005/4/28/audiofile/ms1.jpg
THEY ARE HUUUUUUUUUUUUUGE
}:O

• JvS
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zullen we gewoon weer gezellig doen? Inderdaad normale hifi speakers zijn beter, maar op een bureau speelt ruimte en looks ook een rol. Ik wil alvast niet aandragen: De I-trigue 3500 van creative, die heb ik en die klinken slecht :o. Wat voor pc speakers wel goed klinkt, zijn logitsch Z 2300, al hoor ik daar soms enge geluiden over mbt plopjes (maar ik weet niet zeker of dat wel bij die set zo is) en ik vind ze er zelf niet echt strak uitzien.

Voor PC speakers timmert logitech volgens mij wel prima aan de weg, geluidskwaliteit-technisch gezien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:22:
Voor PC speakers timmert logitech volgens mij wel prima aan de weg, geluidskwaliteit-technisch gezien.
Logitech is enorm bass-heavy, op alle modellen. Zelfs als je de subwoofer level op z'n laagst zet is het geluid niet altijd goed verteerbaar omdat de sub overal bij mee blijft brommen. Persoonlijk vind ik het geluid op de zenuwen werken.

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:22:
Zullen we gewoon weer gezellig doen? Inderdaad normale hifi speakers zijn beter, maar op een bureau speelt ruimte en looks ook een rol. Ik wil alvast niet aandragen: De I-trigue 3500 van creative, die heb ik en die klinken slecht :o. Wat voor pc speakers wel goed klinkt, zijn logitsch Z 2300, al hoor ik daar soms enge geluiden over mbt plopjes (maar ik weet niet zeker of dat wel bij die set zo is) en ik vind ze er zelf niet echt strak uitzien.

Ik vind het ruimte argument nog steeds niet echt op gaan. Een "sub" van een 5.1 setje is groter dan zo'n 902 speaker. Daarnaast is zo'n 5.1/2.1 setje echt een consumptie product, binnen 2 jaar wil je weer wat anders. Terwijl een setje met boekenplank speakers zo voor 15 jaar plezier kan zorgen.

• rob1985
Maar het grote verschil met een sub is dat je die op een plek neerzet waar niemand er last van heeft. Kan overal :) Als je dat met boxen doet, dan krijg je slechter geluid.

En over dat consumptieproduct ben ik met je eens, en mezelf kennende heb ik over 2 jaar wel weer een nieuw setje ja, maar als ik van die boxen neem is het precies hetzelfde :P Ik loop nou eenmaal graag bij met apparatuur. Nou weet ik dat je met van die boxen 'altijd bijloopt', maar die hoef ik dus niet ;)

en over logitech, ik moet ze zelf nog een keer gaan beluisteren, maar ik vind een wat hardere bas altijd wel lekker, bij eigenlijk alle muziek :) Of het moet echt HEEL erg overdreven worden, maar dat kan ik me niet echt voorstellen.

[ Voor 29% gewijzigd door rob1985 op 11-01-2006 20:24 ]

Verwijderd

Ikzelf gebruik al jaren Altec Lansing. Dit is een bedrijf dat zich met name richt op geluidsapparatuur voor pc's. Heb zelf nog steeds de ATP 5. Klinkt zelfs beter dan mijn JVC geluidsinstallatie.

Voor advies zou ik zeggen ga naar een winkel en vraag of je een paar setjes aldaar mag laten horen.
Iedereen heeft zijn of haar eigen eisen en voorwaarden en weet zelf wat het lekkerst en mooiste klinkt. Laat je niet gek maken door een ander.

Verwijderd

Zoals reeds 100 keer is gezegd, gewoon naar een winkel gaan om diverse modellen te beluisteren. Ik hecht geen waarde aan een speakersetje voor de pc en wilde er slechts 4 tientjes voor neerleggen (max). Uiteindelijk een Logitech setje meegenomen. Die klonk in het hoog toch wat fijner dan de concurrentie. Het laag is zoals gezegd niet mooi laag en het verhaal over de Logiech subs klopt. Ze zijn heel bonkerig voor muziek (vast niet erg in-game), maar hij staat bij mij op de laagste stand met een sok erin om het bonken een beetje te dempen.

Verwijderd

robvanpraat schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:22:
Maar het grote verschil met een sub is dat je die op een plek neerzet waar niemand er last van heeft. Kan overal :) Als je dat met boxen doet, dan krijg je slechter geluid.

En over dat consumptieproduct ben ik met je eens, en mezelf kennende heb ik over 2 jaar wel weer een nieuw setje ja, maar als ik van die boxen neem is het precies hetzelfde :P Ik loop nou eenmaal graag bij met apparatuur. Nou weet ik dat je met van die boxen 'altijd bijloopt', maar die hoef ik dus niet ;)

en over logitech, ik moet ze zelf nog een keer gaan beluisteren, maar ik vind een wat hardere bas altijd wel lekker, bij eigenlijk alle muziek :) Of het moet echt HEEL erg overdreven worden, maar dat kan ik me niet echt voorstellen.
Die sub kan je niet overal plaatsen omdat hij te hoog meespeelt ter compensatie van het beperkte laag-midden bereik van de surround waardoor je de sub dus zo kan aanwijzen met je ogen dicht. En het is juist de bedoeling dat dit niet kan bij een sub.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kom nou mensen, dit gaat niet over hifi, dit gaat over PC speakers. En de sub van een set pc speakers kan je lekker bij je voeten neerpleuren.

Verwijderd

Probeer hem alleen te behoeden voor een miskoop. Waarom ik gewone speakers blijf aanbevelen:

Zijn doel is muziek luisteren, daarvoor is een pc setje gewoon niet echt toereikend.

Als hij echter games wilde spelen met surround geluid was de keus echter snel gemaakt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, je balanceert hier op de grens van advies geven en jouw mening over wat goed genoeg is. Hij probeert gewoon het beste binnen die eisen te krijgen. Kijk, een keer noemen is natuurlijk prima, maar er zijn van zijn kant nu wel genoeg argumenten geweest om dat niet te doen :).

Verwijderd

Mja. Ok. Ik luister wel lekker verder naar mn eigen setje (L)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Even een hele late reply, maar kijk eens naar dit ding hier:
http://www.bhphotovideo.c...ails&Q=&sku=398410&is=REG

Okee, het ontstijgt het predikaat "degelijk", maar 't is wel een optie :).

teveel zooi, te weinig tijd

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Yoozer schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:55:

Ziet er interessant uit :) Zou die best eens willen horen.

• rob1985
Yoozer schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 08:55:

hehe...als ik zo die prijs bekijk :P Zal wel goed geluid uit komen ja, maar ik zie geen control unit en das eigenlijk wel jammer...kheb er nog nooit van gehoord, maar als ik die prijs zie moet er een goed geluidje uitkomen ;)

edit: ik zie eigenlijk nergens waar ik volume enzo kan aanpassen...

[ Voor 9% gewijzigd door rob1985 op 12-01-2006 12:19 ]

Verwijderd

robvanpraat schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:13:
[...]
edit: ik zie eigenlijk nergens waar ik volume enzo kan aanpassen...
Super eenvoudig, met de volumecontrol van je PC zelf (zie naast het klokje in je systray :P)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Je kan ook twee powered studiomonitoren nemen, maar ik denk dat dat minder budgetair verantwoord is ;)

Genelec 8020A, wat de goedkoopste is van Genelec kost je al 325 euro het stuk. Ik durf te beweren dat als je dicht op je speakers zit zoals in jouw situatie dit waarschijnlijk het beste geluid gaat geven.
Nadelen hiervan zijn de prijs en geen control unit ( dat is overigens op te lossen door een controlbox http://www.smproaudio.com/MPATCH.htm ). Met dat ding kun je dus geluidsniveau regelen en twee inputs hebben, moet je wel handmatig schakelen en je hebt geen AB.

Uiteraard zijn er met studiomonitoren ook budgetair verantwoordere versies, zoals de Yamaha HS 50 M, de KRK RP 5 en de Samson Rubicon R 5 A.

Moet je maar is gaan luisteren, ik vind het erg goed geluid voor relatief weinig centen en je hebt opzich geen sub nodig. Daarbij kan je de Genelec en KRK monitoren nog helemaal afstellen middels dipswitches op je luister omgeving.

[ Voor 13% gewijzigd door ConZito op 12-01-2006 12:52 ]

Verwijderd

Zijn te groot. Studiomonitoren. Hij wil afmeting van 10x10x10 voor de sats en de wooferkist wil hij ergens willekeurig weg pleuren.

• rob1985
ik wil idd de gewone satellietjes zoals iedereen ze kent uit de winkel, alleen dan wel zo goed mogelijk ;)

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
ConZito schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:43:
Je kan ook twee powered studiomonitoren nemen, maar ik denk dat dat minder budgetair verantwoord is ;)
.
Ik ben zelf toevallig ook opzoek naar een 2.0 setje voor bij mij pc, ik wordt helemaal gek van mijn logitech bass.. Waar ik eigenlijk het meest mee zit met betrekking tot monitoren, zijn ze wel geschikt om gewoon muziek te luisteren?

Ik ben zelf wel geinteresserd in een M-audio setje, de DX-4 is iemand hier bekend mee en zijn ze geschikt voor mp3'tjes luisteren en wat gamen op de pc?

http://www.m-audio.com/in...ts.list&ID=studiomonitors

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audioshop.nl/images/dx4_152.jpg

Tip aan de TS: Ik heb de z-680, de voorloper van de 5500 en ik ben er helemaal weg van! Echt een super set, heerlijk voor games en films... MAAR zodra ik een mp3'tje via mijn xbox aanzet is het echt huilen, de bass verpest alles!

Misschien een idee, omdat je zeker een sub wil hebben:
http://www.m-audio.com/products/en_us/LX421System-main.html

Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/th/lx_421.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ewoutb op 24-01-2006 11:36 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

MAAR zodra ik een mp3'tje via mijn xbox aanzet is het echt huilen, de bass verpest alles!
Equalizen is geen halsmisdrijf ;)
Monitors kan je gaan horen bij een pro-zaak. Het muziek luisteren wordt er volgens mij niet heel anders door. Ze klinken het best als je er relatief dichtbij zit en op de goede hoogte/lijn. Maar in de rest van je kamer komt ook nog wel geluid :)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat helpt niet bij die dingen. Die PC speaker setjes resoneren zo enorm rond de getunde frequentie dat alles een monotone dreun wordt. Als je alle bass wegfilter om dat te voorkomen dan blijft er van de rest van het laag wel heel weinig over. Het klinkt gewoon niet.

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
John_Glenn schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:40:
[...]
Equalizen is geen halsmisdrijf ;)
Monitors kan je gaan horen bij een pro-zaak. Het muziek luisteren wordt er volgens mij niet heel anders door. Ze klinken het best als je er relatief dichtbij zit en op de goede hoogte/lijn. Maar in de rest van je kamer komt ook nog wel geluid :)
De beperkte mogelijkheden daartoe op de controlepod geven geen oplossing, de subwoofer staat op de laagste niveau en de surround boxen staan voluit, toch dreunt het tijdens het afspelen van muziek flink!
De enige optie is het uitzetten van de sub, maar sls ik de sub uitzet, dus 1 streepje lager, dan valt al het laag weg en een deel van het midden...

Gelukkig dat er in de rest van de kamer ook wat geluid komt ;)
Ze zijn dus goed bruikbaar als PC-speakers, ik zit er namelijk dichtbij en rechtvoor!

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• uncle_sjohie
  • Laatst online: 24-01 12:44
robvanpraat schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:50:
ik wil idd de gewone satellietjes zoals iedereen ze kent uit de winkel, alleen dan wel zo goed mogelijk ;)
De klipsch promedia series staan goed aangeschreven, en het is een bedrijf wat als core business het bouwen van hifi luidsprekers heeft, logitech bouwt van oorsprong toetsenborden :) Verder zou je kunnen gaan voor een stel KEF KHT speakers met sub, en wat kleiner model versterker zoals de Cyrus 6vs Zo'n klein ding raak je nog wel kwijt bovenop de subwoofer, en je kan hem bedienen met de bijgeleverde remote. Maar dan zal je even door moeten sparen ben ik bang. Gezien je budget zou je met een klipsch set wel een leuke klap kunnen maken, helaas zijn ze wat lastig te vinden, dus eerst luisteren is wat problematisch.

uncle_sjohie

Verwijderd

de Z-2200 is ook nog te koop,.. volgens reviews zijn ze beter dan de Z-2300

Afbeeldingslocatie: http://www.ascully.com/images/mypc/mypc3.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 11:16 ]

Pagina: 1