[XP] Setup werkt extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Ik heb sinds 2 dagen nu een extreem snelle pc gekocht met de volgende specs:
  • Asus A8N SLI
  • Antec True Control 550 Watt ActivePFC, Thermal Fan Control Switch (TRUECONTROL 550PEC)
  • Sapphire VGA Radeon X1800 XT 512 MB (21073-00-50)
  • Kingston ValueRam 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2 (KVR400X64C3AK2/2G)
  • AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed (ADA4200BVBOX)
  • Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150 (WD360GD)
  • Coolermaster Stacker STC101
Ik had gister voor het eerst geprobeerd hem te installeren met WindowsXP Prof. (nl.) maar ik kwam tot de conclusie dat de installatie wel erg lang duurde na 1 uur (aangezien hij pas net begon met de hoofdinstallatie) toen na 3 uur later was hij eindelijk klaar. Ik installeer de meegekregen drivers van Asus in de hoop dat er iets zou veranderen maar dat was niet het geval. Dus heb ik Salland opgebeld wat ik moest doen (ben nog jong en onervaren :+ ) die vertelden mij heel vriendelijk dat ik ff SeaTool moest draaien zodat ik wist waar me pc aan toe was. Na ruim een uur dat progje gedraait te hebben (de grote beurt duurt 60 minuten op/afschrijven van hd) kreeg ik een gigantische bult met bad sectors. Dit dacht mij genoeg te zeggen. Dus ik gooi er een oude schijf in waarvan ik het weet dat die nog foutloos (doch traag) werkt. Nu is die installatie ook al ruim 2 uur bezig en ziet het er naar uit dat er precies het zelfde aan de hand is. Weet iemand hoe dit kan? Aangezien alles nieuw is leek mij dat het prima werkt. Kan iemand mij hier ervaringen over delen of iets dergelijks? Of een idee geven wat ik moet doen om dit probleem op te lossen?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Dondorp schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:04:
Dit schiet niet op, weet iemand raad met mijn problemen? tips of iets degelijks?
wil je aub niet kicken binnen 24 uur.

Verder zou je eens kunnen proberen om met allleen de essensiele apparaten je pc op te starten te installeren.

Maar ik neem aan dat je nu wel gewoon windows hebt draaien? werkt dit wel vlot?

• Highlandd
Het werkt 3x slechter dan deze oude pentium3 900 MHz, en ik heb eigenlijk alle mogelijke veranderingen gedaan. Bios setup 4x doorgespit (zelfs bios update)

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Dondorp schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:12:
Het werkt 3x slechter dan deze oude pentium3 900 MHz, en ik heb eigenlijk alle mogelijke veranderingen gedaan. Bios setup 4x doorgespit (zelfs bios update)
draai eens een memtest... en geef eens duidelijkheid of je nu wel windows hebt draaien op die pc en op welke hd.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:58

Beugelfles

I love rusty spoons

Werkt BIOS goed met verschillende versies van chipset drivers? voor sommige BIOS'en heb je nieuwere chpset drivers nodig. kijk op site van ASUS

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

andreict schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:09:
[...]

wil je aub niet kicken binnen 24 uur.

Verder zou je eens kunnen proberen om met allleen de essensiele apparaten je pc op te starten te installeren.

Maar ik neem aan dat je nu wel gewoon windows hebt draaien? werkt dit wel vlot?
Doe even normaal man!

Verwijderd

grolschbeugel schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:15:
Werkt BIOS goed met verschillende versies van chipset drivers? voor sommige BIOS'en heb je nieuwere chpset drivers nodig. kijk op site van ASUS
Je zult zeker sata drivers bedoelen want chipset drivers heb je pas mee te maken zodra je in windows hebt. Daar zou je misschien last hebben van performance problemen!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 17:23
Als de nieuwe schijf bad sectors heeft volgens een test prog, en een andere schijf waarvan je zeker weet dat die goed is, ook zo langzaam is, heb je dan dat test prog er nog eens op los gelaten? Als die ook rotte errors geeft, misschien heb je wel een controller probleem. Check je event log eens?

• Highlandd
Ik heb deze avond weer verder gekeken. De harde schijf (raptor) hangt er nu in. Hij is nog steeds langzaam maar we hebben ook knoppix bekeken. Die doet het extreem lekker in mijn pc, we hebben ook even gekeken naar de datatransactie en dat werkte ook prima (lezen/schrijven/deleten). Dus het enige wat nu niet klopt is de driver Moederbord<->WindowsXP. Bios geprobeert te updaten naar 0.14 maar dat werkte niet (awdflash gaf foutmelding dat hij niet compatible is). Nu op zoek naar meer verbeteringen. Iemand nog suggesties? Link naar goede drivers?
Graag

Op naar een goed werkend systeem :9

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:03

Hoogie2004

Whohooooo

is je xp cd dan wel lekker? als knoppix wel goed werkt....

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-01-2006 00:15 ]

My iRacing profile | Strava

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:08
Druk je nou wel of niet op F6 tijdens de installatie van windows?

• Highlandd
Mijn xp-cd is prima, ik heb namelijk ook nog andere xp's geprobeerd (home nl en home eng) en die deden ook beide raar. Het moet iets zijn met drivers dus ik zoek verder.

En ik druk geen F6 bij de install en de install-cd hoeft niet in de rom-drive te zitten

[ Voor 23% gewijzigd door Highlandd op 11-01-2006 00:57 ]

Verwijderd

Boot je vanaf CD?
Heb je een aparte bootdisk? Zorg dat smartdrive geladen is anders kom je op ongeveer 3 uur uit ja :)

• Highlandd
Ja, cd, en knoppix doet dat ook en die draait gewoon heerlijk lekker, tis niet dat de onderdelen slecht zijn maar de drivers wel... (windows moet es leren een nieuwe setup te maken met nieuwe drivers!)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:08
Moet je dan geen s-ata drivers laden voor dat mobo (tijdens de install)?

• Highlandd
Nou, dat vroeg ik me ook af, maar ook bij een IDE drive ging ie langzaam en maakt het dus niet uit.

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

dual core... was daar ook iets als SP2 voor nodig ivp zo een (oude) xpcd

http://www.adf-hq.nl

Verwijderd

Het beste wat je in dit geval kan gaan doen is troubleshooten en problemen uitsluiten. Een paar suggesties:

1. Zodra van die oude schijf de Windows installatie klaar is, draai je daar ook de diagnostische tools van je HD.
2. Geeft dit hetzelfde weer dan zou ik eens suggesteren om een andere IDE kabel te proberen (Kan zijn dat gewoon de IDE kabel brak is)
3. Werkt dit nog niet zou ik proberen de hardeschijf alleen aan te sluiten (dus zonder CD of DVD drives)
4. Werkt dit nog niet proberen om de HD als Secondary Master of Slave te hangen i.p.v. Primary Master of Slave (kan zijn dat de IDE controller op het moederbord brak is).
5. Hang er eens een andere voeding in, kan ook nog zijn dat je voeding om een of andere rede niet goed is of dat deze zelfs de hardeschijven molt!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03 09:28
Al een andere cd-speler geprobeerd?
Je zegt alleen dat knoppix snel werkt, maar dat draait uit het geheugen.Hoelang duurd het booten naar knoppix?

• Highlandd
Ik ben erachter gekomen wat het is. Mijn moederbord was A8N SLI SE, ipv A8N SLI (nix)
dus had ik het verkeerde bios, dus kreeg ik conflicting drivers. Nieuwe drivers nu en alles werkt.
Werkt als een trein hier :9~
Pagina: 1