Monteren AC NV Silencer 5 Asus 7800

Pagina: 1
Acties:

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 21:32
ik ben net een week in het bezit van een Asus Extreme N7800GT/2DHTV, (Blue led)
Werkt helemaal top, games lopen VET.
Maar de Fan is niet langzamer (lees: stil) te krijgen, ook niet met smartdoctor icm met de eigen asus drivers.

Ik wil graag een Arctic Cooling NV Silencer 5 (Rev. 3) kopen maar ik kwam op de AC site dit tegen:
"We use ATIs respectively NVIDIAs standard power plugs. Asus is unfortunately not following ATIs/NVIDIAs solutions and therefore our plug doesn't fit. You can either cut both plugs and connect the wires correspondingly or you can also get 12 Volt power directly from the PSU. There you have to connect the wires as follows: black with black and red (VGA) with yellow (PSU). The yellow cable from the VGA is an RPM signal, that is not needed. "

Allemaal leuk maar als ik ga pielen met een kaart van 300+ € wil ik wel een beetje zeker zijn dat ik hem niet mol.
Heeft iemand ervaring met monteren van deze cooler op dit plankie? Zo ja, kun je me ervaringen delen. Misschien zijn er power-plug converters voor dit? Handleiding met plaatjes zou ook mooi zijn als iemand hier een link van heeft (Google vind nada)

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Ik heb zelf ook en NV silencer op een asus kaart gemonteerd. Het enige punt is dat het stekkertje voor je fan op de NV silencer 2 pins is en asus gebruikt zelf een mini 4 pins aansluiting.

Ik heb gewoon een custom stekkertje gemaakt die ik op me mobo 3 pins aansluiting prik. Even zoeken welke bij jou de rode en zwarte aansluiting heeft en je kan dit zo aansluiten. Je kan ook een molex naar 3 pin converter gebruiken om je NV silencer fan op aan te sluiten.

Gewoon het getypte verhaal van arctic volgen en je moet er zo uitkomen. :)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb een een 7800GT van Asus samen met een Artic NV Silencer 5 rev. 3. Het monteren van GPU-koeler ging bij mij probleemloos.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• dorkie
freak1982 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:02:
Ik heb een een 7800GT van Asus samen met een Artic NV Silencer 5 rev. 3. Het monteren van GPU-koeler ging bij mij probleemloos.
je hoefde dus geen stekker om te bouwen?
alleen de oude koeler met elementen verwijderen (pasta verwijderen) en de nieuwe erop de plaatsen?
je hoeft geen McGyver te zijn om hem erop te zetten? Ben handig maar als het om solderen gaat dan doe ik dat liever niet.

Verwijderd

Vanaf revisie 3 hoef je niks meer om te bouwen.
Deze is namelijk aangepast om op 7800 gt(x) geinstalleerd te worden.
Dus als je een Arctic NV silencer 5 koopt, zie dan dat je er eentje koopt van revisie 3.

Verwijderd

Het hele punt is volgens mij alleen maar dat dat ding (Silencer) een 3 pins stekker heeft, en die past dus niet op je graka. Die moet je dan gewoon in je mobo prikken, of zo'n Zalman converter gebruiken.

That's all :/

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:53:
Het hele punt is volgens mij alleen maar dat dat ding (Silencer) een 3 pins stekker heeft, en die past dus niet op je graka. Die moet je dan gewoon in je mobo prikken, of zo'n Zalman converter gebruiken.

That's all :/
Die silencer heeft een 2 pins en op een asus vid plankje zit een (mini) 4 pins. Enige wat je moet doen is de koeler op je mobo prikken ipv op je videokaart zelf..

Verwijderd

Mobo heeft 3 pins, dat past dus ook niet

• dorkie
net even gekeken op mijn "Graka", hier zit de cooler aangesloten met een stekker met 2 draadjes. (stekker heeft ook 2 gaatjes, kleintje dus)
Dus dan denk ik dat ik helemaal geen probleem zal tegenkomen als ik het zo lees.
als ik hem heb en gemonteerd heb dan zal ik mijn bevindingen posten.

[ Voor 11% gewijzigd door dorkie op 11-01-2006 16:46 ]

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

justifire

Shut up and squat !!

Hier ook geen problemen gehad met monteren.
Aan de NV5 rev3 zitten 2 stekkertjes zodat je kan kiezen welke je gebruikt.
Geen gedoe met stekkertje ombouwen dus en ook niet het gevaar dat je vergeet je stekkertje terug op je mobo te steken.
Alleen de heatspreader voor het geheugen is een beetje simpel, met plakkertjes die pas plakken als je een tijdje gedraaid hebt(moeten warm worden voor ze plakken)
Maar aangezien hij er toch bovenop ligt is dat geen echt probleem.
Ze hadden beter net als asus ff 4 splitpennetjes erbij kunnen leveren, stukje steviger en makkelijker.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook ff wachten en er deze opzetten:

http://www.ngohq.com/home...rticles&go=read&arc_id=63

• dorkie
zal wel weer weken duren voordat deze ergens te krijgen is. Ook zal het in het begin weer niet passen op een Asus. Ik denk dat ik toch voor de NV silencer ga.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

justifire

Shut up and squat !!

Kan deze koelers niet mooi vinden, bovendien zouden ze in mijn case geneens passen, dan moet ik de zijkant openlaten :)
Bovendien vraag ik mij af of deze koelers de lucht wel naar buiten blazen?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

justifire schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:22:
[...]

Kan deze koelers niet mooi vinden, bovendien zouden ze in mijn case geneens passen, dan moet ik de zijkant openlaten :)
Bovendien vraag ik mij af of deze koelers de lucht wel naar buiten blazen?
dat wil ik ook weten, iemand die kan vertellen of dat zo is ?.

ik hem net gekocht en is idd een buiten blazer, neemt wel een extra slot in maar er zijn tog genoeg sloten dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 15:05 ]

Pagina: 1