Toon posts:

1MB left cache ipv 512Kb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het verschil tussen1MB left cache en 512kb merkbaar in games of heeft het niet zoveel nut.

Voor 20 euro extra kan ik een amd64 939 3700+ 1MB kopen ipv een 3500+ met 512 cache en vraag me af ik hier goed aan doe??

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:56:
Is het verschil tussen1MB left cache en 512kb merkbaar in games of heeft het niet zoveel nut.

Voor 20 euro extra kan ik een amd64 939 3700+ 1MB kopen ipv een 3500+ met 512 cache en vraag me af ik hier goed aan doe??
Voor 20 euro? Zou ik doen ... cache is niet zo belangrijk voor AMD's als voor Intel chips maar toch kan het je wat winst opleveren kwa prestaties!

There is no place like ::1

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voor die 20 euro extra zou ik toch voor de 3700+ gaan, alleen al om de hogere rating. Het is duidelijk dat het ding beter presteert dan die 3500+ terwijl voor jouw het prijsverschil minimaal is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Voor een echte vergelijkende waarde qua prestaties te hebben, hadden ze hem beter 3600+ gedoopt, maar 20 euro is die extra cache zeker waard!

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Het varieert ook per applicatie. Doom III zal meer profiteren van het extra cache dan bepaalde encodings programma's.
Afijn, er zijn genoeg benchmarks te vinden die de verschillen duidelijk maken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

even zoeken klik

dat is dan wel 5 euro maar die 15 euro daar nog overheen doen het hem niet

[ Voor 29% gewijzigd door GoldenSample op 10-01-2006 19:40 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

zoals hierboven al gezegd, doen

toevoeging:
het is level cache en je hebt het hier over je Level 2 cache (dus niet left ;))
Pagina: 1