[XP] Grote video bestanden afspelen werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik zit met het volgende probleem, ik heb hier 2 xp pro machines staan, eentje al langer, de ander met een verse install. Meeste van mijn videobestanden staan op een 2003 server.
De computer waar ik xp pro al langer op heb staan wil nu geen films meer openen die, zo lijkt het langer dan 25 minuten zijn, kleiner gaat wel(athlon 3000+, 1gb ram) dit probleem doet zich voor in alle mediaplayers die ik erop heb staan (windows mp10, winamp, realplayer, etc) met of zonder codecs maakt geen verschil.

De machine met een verse xp install (p3, 1ghz, 256mb)wil echter wel alles afspelen (binnen de mogelijheden van de geinstalleerde codecs dan...)zonder codec speelt deze ook alles af wat er zonder codecs kan.

Ik wil eigenlijk niet op de snelle machine alles (incl windows) opnieuw installeren en ik vind het eigenlijk ook maar raar, tot vorige week ging alles prima en kon ik alles openen en in de tussen tijd is er niets nieuws geinstalleerd.

Wat ik al geprobeerd heb....codecs verwijderen, mp10 opnieuw installeren, een restorepoint terugzetten, maar het hielp allemaal niet. Heel soms zie ik van zo'n groot bestand wel het openingsshot, maar iig niet bewegend.

Ik ben er nu wel achter dat wanneer ik in taskmanager naar het betreffende proces ga, ik ipv MP10 vaak uitkom op explorer. Vroeger opende al deze films binnen een seconde, ik heb nu soms zelfs een half uur gewacht, maar geen bewegende beelden...

Heeft iemand een idee, of zie ik echt iets over het hoofd?

Mako4444

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je de bestanden wel copieeren vanaf je server en als dat lukt, kan je ze dan wel spelen? Door dat te testen kan je uitsluiten of het een netwerk probleem is, of een probleem is met je media players :)

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
idd vergeten te vertellen....het copieeren gaat wel, maar ook lokaal afspelen lukt niet....

Mako4444