Toon posts:

Rare piep uit computer, moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een goede week een piep die uit mijn computer komt, hij begint kort te piepen en nadat hij warmer wordt begint hij langer achter elkaar te piepen.

Ik heb Asus Probe geinstalleerd, om te kijken of mijn computer te warm wordt, of dat de spanning niet goed is. De spanning blijft mooi gelijk, de cpu temp. blijft rond 32 hangen. temp databanken 33.
Dit lijken mij redelijke temperaturen

Dit programma wordt bij mijn ASUS PHP800 E-deluxe moederbord geleverd.

Het geluid lijkt vanuit de moederbord te komen, maar ik kan het niet goed lokaliseren. Heeft iemand tips or miss wel een oplossing. ;)

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 12:21
komt die piep uit het speakertje of van het moederbord zelf.. ook wel handig om te weten

edit: misschien staat er in de handleiding van je mobo wat de piepjes kunnen betekenen..

[ Voor 41% gewijzigd door Xanthium op 10-01-2006 18:38 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Heb je CCFL's in je kast??? De inverters daarvan kunnen soms ook piepen (hoge tonen)

De spoeltjes op je moederbord kunnen ook gaan resoneren

Verwijderd

Topicstarter
speaker is niet aangesloten, stekker ligt eruit.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:38:
Heb je CCFL's in je kast??? De inverters daarvan kunnen soms ook piepen (hoge tonen)

De spoeltjes op je moederbord kunnen ook gaan resoneren
wat zijn ccfl's ?? :)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:36
Als het een soort sissende piep is: Maak je kast open, rol een A4'tje op, houd de buis die je krijgt aan de ene kant aan je oor en ga met de andere kant 'zoeken' naar het geluid. Grote kans dat het een van de spoelen is die in de buurt van je processorsocket zitten. Kan verder geen kwaad, maar als je het geluid irritant vindt kun je de spoel met een drupje lijm of kit het zwijgen opleggen.

Dato DUO synth voor twee

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Dit zijn CCFL's
Afbeeldingslocatie: http://www.nmit.se/images/cm-ccfl-dual-blue.jpg
Van die neon-balkjes voor in je pc dus

Hier wordt uitgelegd wat CCFL's zijn
http://en.wikipedia.org/wiki/Cold_cathode

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 13:23
Niet toevallig gewoon een casefan of de fan van je videokaart of processor die wat oud zijn en aan het piepen zijn?

Hallo

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Heb je iets aan wat hier staat?

[ Voor 3% gewijzigd door PaulZ op 11-01-2006 16:24 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 16:15:
Niet toevallig gewoon een casefan of de fan van je videokaart of processor die wat oud zijn en aan het piepen zijn?
mijn videokaart heeft geen fan, ik heb alleen een fan op mijn computer een zalman.
Die is nog niet zo oud.

Is het miss verstandig om mij voeding een keer te vervangen. Mijn prograam Asus probe vangt namelijk mijn snelheid van de powerfan ook niet op. Terwijl hij wel draait.
Pagina: 1