Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware?] Google geeft foutmelding op sommige zoektermen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: excuses, google
Hoi,

Ik kan er nergens iets over vinden:

Soms, als ik aan het googlen ben, vraagt google om een woord in te typen ter verificatie, met deze melding:

Google Foutmelding

Onze excuses...
... we kunnen uw verzoek momenteel niet verwerken. Een computervirus of spyware-programma stuurt ons automatische verzoeken, en het ziet ernaar uit dat uw computer of netwerk hiermee is geïnfecteerd.

We proberen u zo snel mogelijk weer toegang te geven, dus u kunt het over korte tijd weer proberen. Probeert u intussen een antivirus- of antispyware-programma om virussen en andere schadelijke software van uw computer te verwijderen.

Onze excuses voor het ongemak. We hopen u snel weer terug te zien.
Typ de onderstaande letters en/of cijfers om weer met Google te kunnen zoeken:

Hoe kom ik hier vanaf?

http://www.google.com/sorry/

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen matches
Draai eens een antispyware programma zoals Ad-Aware of Spybot S&D en als het kan Hijackthis :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Geen matches
die /sorry/ pagina doet het hier ook niet...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Matched: google
niet google-virus, maar jij jouw-computer-virus
doe eens een virusscan en een spywarescan

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
norton antivirus regelmatig gedraaid, ook ad-aware....geven geen virussen aan....

Verwijderd

Geen matches
norton antivirus is dan ook een bukpakket van heb ik jou daar. Scan eens met een echte virusscanner, zoals kaspersky of mcafee.

//edit
je norton wel geupdate voordat je 'm liet scannen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:39 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 09:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:39:
norton antivirus is dan ook een bukpakket van heb ik jou daar. Scan eens met een echte virusscanner, zoals kaspersky of mcafee.
aan dit soort ongefundeerde loze opmerkingen heeft niemand wat. Het hoort iig niet...iets in je pc verzorgt dit...en het is niet google

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
norton heb ik uiteraard eerst geupdate voorafgaand aan de scan...

jij beweert dat mcafee beter is? Ik kan namelijk geen twee scanners naast elkaar laten lopen (geloof ik) en wil dat graag zeker weten voordat ik allerlei installaties verder ben....

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:40:
aan dit soort ongefundeerde loze opmerkingen heeft niemand wat. Het hoort iig niet...iets in je pc verzorgt dit...en het is niet google
Waar zie jij dan een ongefundeerde loze opmerking?

Verder geef ik duidelijk de tip om met meer viruscanners te scannen, wat altijd een goede tip is als je kennelijk met een virus besmet bent maar je 'vaste' virusscanner niets vind.

Als laatste vraag ik (ja dat stond er al voordat jij postte) of z'n norton wel up-to-date is.

Allemaal relevante tips en vragen. Waar is jouw relevante bijdrage behalve zeuren over mijn post?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:42:
norton heb ik uiteraard eerst geupdate voorafgaand aan de scan...

jij beweert dat mcafee beter is? Ik kan namelijk geen twee scanners naast elkaar laten lopen (geloof ik) en wil dat graag zeker weten voordat ik allerlei installaties verder ben....
Ik beweer niet dat McAfee beter is, McAfee is beter. Vreet minder resources en is sneller met updates. Kaspersky is nog beter, want nog sneller met updates.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:44 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Geen matches
Heb je Microsoft Antispyware al eens laten draaien? Het is wel nog een beta (= proefversie), maar het werkt al vrij goed.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:00
Matched: excuses, google
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:29:
Hoi,

Ik kan er nergens iets over vinden:

Soms, als ik aan het googlen ben, vraagt google om een woord in te typen ter verificatie, met deze melding:

Google Foutmelding

Onze excuses...
... we kunnen uw verzoek momenteel niet verwerken. Een computervirus of spyware-programma stuurt ons automatische verzoeken, en het ziet ernaar uit dat uw computer of netwerk hiermee is geïnfecteerd.

We proberen u zo snel mogelijk weer toegang te geven, dus u kunt het over korte tijd weer proberen. Probeert u intussen een antivirus- of antispyware-programma om virussen en andere schadelijke software van uw computer te verwijderen.

Onze excuses voor het ongemak. We hopen u snel weer terug te zien.
Typ de onderstaande letters en/of cijfers om weer met Google te kunnen zoeken:

Hoe kom ik hier vanaf?

http://www.google.com/sorry/
Raar, maar ik heb hetzelfde. Het merkwaardige is als ik de browser afsluit en de zoekopdracht opnieuw uitvoer het wel lukt.
Heb je toevallig ook XS4ALL?

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ontopic:
Het kan ook zijn dat je de proxyserver van je internetaanbieder gebruikt. Google kijkt daar niet goed naar.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Nope, chello.....

• DJ-B
Geen matches
Ik browse zonder proxy. Had dat inderdaad al geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het vreemde is, dat ik er helemaal niets over kan vinden op internet....dacht dat ik de enige was, maar heb nu toch een medestander gevonden!

Verwijderd

Geen matches
Misschien is het een optie om naast ad-aware nog wat andere scanners te draaien?

Een handige hiervoor is hitman pro, www.hitmanpro.nl. Deze kent ook z'n problemen, maar werkt doorgaans goed. Hij installeert meerdere anti-spyware progjes voor je en stuurt ze automatisch aan.

Wat nog relevant zou kunnen zijn: met welke browser browse je?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:54 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Het ligt niet aan je pc maar aan google. Bepaalde zoektermen worden geblokeerd om virus-verspreiding tegen te gaan.

zie o.a.:
heise: Google's Sorry
google sorry

Vooral als de inurl-parameter icm met forum wordt gebruikt en dan naar de laatste pagina's wordt gebladerd. (een virus schijnt dit zo te misbruiken)
Hoe te voorschijn te toveren:
voer als zoekterm b.v.
code:
1
tweakers inurl:forum
in, en druk een paar keer op de laatste positie in de lijst onderaan.
et voila, resultaat

[ Voor 46% gewijzigd door A_L op 10-01-2006 19:04 . Reden: hoe te herhalen ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Geen matches
Even een titelfix. :)

Signature

• DJ-B
Geen matches
Klopt inderdaad, ik was aan het zoeken op het Fok! forum en wou geloof ik pagina 18 hebben.. :)
Weer een mysterie opgelost!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Geen matches
Ik beweer niet dat McAfee beter is, McAfee is beter. Vreet minder resources en is sneller met updates. Kaspersky is nog beter, want nog sneller met updates.
dat is ongefundeerd...en dat weet je zelf ook best..zeker in je eerste post. Tevens zijn er genoeg mensen en bronnen die het niet met je eens zijn.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Geen matches
bonzz.netninja schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:30:
dat is ongefundeerd...en dat weet je zelf ook best..zeker in je eerste post. Tevens zijn er genoeg mensen en bronnen die het niet met je eens zijn.
Dat is niet ongefundeerd, maar algemeen bekend. Het blijkt keer-op-keer weer uit alle virustests.

Geef eens een bron die andersom zegt?

offtopic:
voor de rest wacht ik nog op jouw nuttige bijdrage

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 20:38 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:37:
[...]

Dat is niet ongefundeerd, maar algemeen bekend. Het blijkt keer-op-keer weer uit alle virustests.

Geef eens een bron die andersom zegt?

offtopic:
voor de rest wacht ik nog op jouw nuttige bijdrage
ik vind het ter discussie brengen van meningen, want dat zijn het, die gepresenteerd worden als feiten zeker zinvol. Nergens stel ik ook dat de een beter is dan de andere. Ik vraag het me alleen af hoe zinvol het is om uit het niks te roepen dat de ene beter is. dit is trouwens het laatste wat ik hierover zeg...want die leid nergens naar

o, en jij wilde bronnen: hiero om er maar eens 1 te nomen waar het verschil een heel stuk minder groot is.....

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 10-01-2006 21:23 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Geen matches
Kunnen de heren deze discussie voortzetten in [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml]? Daar is zo'n discussie beter tot z'n recht. ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Google geeft deze irritante melding inmiddels bij allerlei zoektermen, gemiddeld 1 maal per 5 keer zoeken: zwaar irritant dus! :(
Is er niets tegen te doen?

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Geen matches
gebeurt ook als je op: "voice wav" zoekt!

*edit*
ok dat hebben ze dus al gefixed lol (of ik had echt spyware eerst lol)

[ Voor 56% gewijzigd door Joshua op 12-01-2006 23:02 ]

• AEbing
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik heb al langer dat ik een lettercombinatie moet intypen als ik met google iets wil zoeken maar sinds vandaag krijg ik alleen het 'sorry' scherm en kan geen lettercombinatie meer invoeren en kan dus van google geen gebruik meer maken. Weet iemand hier iets meer over?

Het schijnt dat als ik de proxyserver uitschakel ik geen problemen meer heb.

[ Voor 16% gewijzigd door AEbing op 26-01-2006 11:42 ]

AE

Pagina: 1