Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

voorbereiding nieuwe mod

Pagina: 1
Acties:

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben, omdat ik helaas even niet verder kan met AlumaxX, druk bezig met de voorbereidingen van de volgende casemod. Casemod is niet helemaal het goede woord, het zal namelijk complete zelfbouw worden. Net als gewoonlijk zoek ik eerst antwoorden en oplossingen voor wat ik wil gaan doen.

Nu wil ik graag weten of iemand me kan vertellen wat bij kant en klare acryl cases de dikte is van het plexiglas. Kan veel informatie vinden over afmetingen, maar er staat nergens bij hoe dik de platen zijn. Ik denk dat een mm. of 4 wel voor voldoende stevigheid zal zorgen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ff meten :)
4,5 ddr "streepjes aka. Pins" dik
En nu met een normale liniaal :|

Voorkant/achterkant/onderkant/bovenkant: 8mm
zijkanten: 6mm

[ Voor 119% gewijzigd door FiXeR.nl op 10-01-2006 18:30 ]

• waterkoud
  • Niet online
Je bedoelt dat jij het even gaat meten? Ik ga zelf niet een standaard kast kopen, wil alleen weten wat normaal gebruikt wordt.

Je bent me net voor. Dank je. Ik geloof dat ik dan toch maar voor 5 mm. ga.

[ Voor 24% gewijzigd door waterkoud op 10-01-2006 18:30 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Let wel ff op mijn edit :) Khad net alleen ff een dimmetje in me hand :+

Ik heb een standaard Acrylic case, (van de vobis :D)

[ Voor 23% gewijzigd door FiXeR.nl op 10-01-2006 18:32 ]

• waterkoud
  • Niet online
Hmmm dat is dikker dan ik verwacht had.

• FiXeR.nl
  • Niet online
waterkoud schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:33:
Hmmm dat is dikker dan ik verwacht had.
Het is IDD en best dik plexiglas, maar hij moet ook het mobo + koeler en al die dingen houden. Maar de case leeg is zowiezo al zwaar.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ac ryan acrylic casing:
5mm voor de zijpanelen. Boven en onder weet ik niet uit m'n hoofd, volgens mij ook 5
8mm voor de drive tray (erg belangrijk voor stabiliteit!!) en de voor+achterkant.

[ Voor 23% gewijzigd door _ferry_ op 10-01-2006 18:55 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Ja, dat klopt, voor de stabiliteit want je moet de voeding er ook nog aanhangen, en die krengen zijn zwaar!

• waterkoud
  • Niet online
Hangt natuurlijk ook af van de plaatsing van de voeding natuurlijk. Bovenin of onderin is een groot verschil en bij zelfbouw ben ik niet gebonden aan de standaard plaatsen. Bedankt voor de snelle reakties. Voorlopig zal ik eerst eens wat schetsen gaan maken van verschillende mogelijkheden. Het echte werk zal toch pas beginnen als ik de zolder omgebouwd heb tot mod ruimte.

[ Voor 30% gewijzigd door waterkoud op 10-01-2006 19:14 ]

Verwijderd

Vet dat je een plexicase zelf gaat bouwen voor je toekomstige mod. Lijkt mij iig een goede keuze als je kijkt naar de verkrijgbare plexicases. Die zijn naar mijn weten nogal slecht inelkaar gezet.

Zou cool zijn als je een uitschuifbare mobotray maakt uitschuifbare hdd racks. En een speciaal ingebouwd cablemanagement systeem, cooling systeem. Speciale kleurcombinaties. Je kan er zo natuurlijk alle kanten mee op. Ben nu al erg benieuwd wat je er van gaat maken.

Maar eerst succes met het verbouwen van je zolder! (wou dat ik een lege zolder had, stukken beter dan op m'n slaapkamer :( )

• waterkoud
  • Niet online
Je noemt al een paar dingen waarom ik ga voor zelfbouw. Waar ik tegenaan liep bij bestaande kasten is dat er vaak al blowholes zitten waar ik ze niet wil en dat je weer de standaard indeling van een kast krijgt. Zelfbouw geeft veel meer vrijheid. Heb al wat dingen in mijn hoofd die ik wil gaan gebruiken. Het eerste onderdeel is in ieder geval al besteld namelijk de voeding. Een blauwe Hiper die ik meteen kan gaan gebruiken om het vervangende moederbord van AlumaxX te testen.
Pagina: 1