Toon posts:

Alfabetiseren Software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey medegotters,

Ik heb een programma nodig dat bijvoorbeeld titels van boeken alfabetiseert na invoeren. Ik heb een opdracht om een x-aantal boeken te alfabetiseren en ik kan me niet voorstellen dat hier geen software voor is. Heeft iemand een suggestie zodat ik niet 300 boeken zelf moet alfabetiseren?

thx :)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Excel? :) Gewoon op het knopje
code:
1
2
3
A
\/
Z
klikken

[ Voor 74% gewijzigd door Alex) op 10-01-2006 18:26 ]

We are shaping the future

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

in Word of Excel gooien en die laten alfabetiseren?
makkelijkste optie lijkt me :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Of gewoon sort op de command line.
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC>dir /od / b | sort
HOSTS
hosts.ics
LMHOSTS.SAM
NETWORKS
PROTOCOL
SERVICES
Et voila.
Of als het in een DB staat gewoon de juiste commando's geven. Of de tools van welke applicatie dan ook behorend bij welk opslagformaat je ook gebruikt. Het leven is niet zo moeilijk, blijkt maar weer :+

Dat is toch iets dat je wel zelf had kunnen vinden, of niet? ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Mmmm excel ????
Dan moet je wel zorgen dat je de juiste selectie maakt bij het inrammen van de knop A-Z, zodat al je data in de diverse kolommen/rijen bij elkaar (blijven horen) !!!
Nee, dat is bij mij taboe sinds de een of andere typmiep dat laatste niet helemaal begrepen had en of ik dat ff kon fixen. Je raad het al - geen reservebestand, geen backup (lokaal opgeslagen) en een hoop adressen voor kerstkaartjes met alle namen, adressen en woonplaatsen door de war.
Ze kon dus mooi die schoenendoos met visitekaartjes en kladjes weer opnieuw gaan intikken...
Nee hoor, een keurig Acces bestandje aangemaakt (kan je zelf bepalen wat erin komt) en gaan met die banaan!

De jacht is mooier dan de vangst!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Als je de goede kolom kiest, vraagt Excel of de selectie moet worden uitgebreid. Doe je dit niet, dan maak je toch echt zelf die fout!

We are shaping the future

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In wat voor formaat krijg je die lijst(?) dan aangeleverd? In principe voldoet Excel of Word prima, maar het ligt er ook aan hoe je het krijgt aangeleverd en wat je wensen zijn.
Je zou anders ook nog een shell-scriptje kunnen maken onder linux/unix. Dan kun je de lijst exact zo maken als je zelf wilt. Of zet het in een database dan kun je er later ook nog tig andere bewerkingen op loslaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 11-01-2006 17:53 ]

Pagina: 1