Toon posts:

Bonken van de SUB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen,

Misschien een hele domme vraag wat ik nu ga stellen.
Maar stel hem toch maar heb sinds vandaag een logitech THX 5300 set en zit nogal een leuke bass in, heeft iemand een tip dat die bass wat minder door de vloer trilt heb namelijk de pc boven staan (hebben wel betonnen vloer) maar de Bass die bonkt er hard als je beneden bent.

Weet iemand hoe ik dit misschien minder kan maken doormiddel van de sub op een schuimrubber mat ofzo te zetten.
Ga niet mijn hele kamer isoleren:P

Hoor het wel

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Je zou ook eens andere plaatsen van je kamer kunnen proberen, als je geluk hebt heb je op sommige plaatsen (hoek bijv) de bas in je kamer een stuk harder, terwijl het doordreunen hetzelfde/minder is.
Maar verder? tja... doe je weinig aan denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door JuuL20 op 10-01-2006 18:19 ]

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
De sub op halve squash balletjes zetten wil nog weleens helpen.

This message was deleted

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wasmachine rubberen onderdepootjes. Heeft bij ons wel gewerkt. Geeft nog steeds goeie bas en hij trilt minder door naar beneden. Ook een betonnen vloer

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
En is het ook zo dat hoe verder die bij de muur vandaan is hoe minder die door bonkt?

En heb ooit eens gehoord van een bol stof in het gat doen dat die dan minder door trilt is hier iets van waar?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 18:30 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:28:
En is het ook zo dat hoe verder die bij de muur vandaan is hoe minder die door bonkt?

En heb ooit eens gehoord van een bol stof in het gat doen dat die dan minder door trilt is hier iets van waar?
Ik weet dat het bij drumstellen zo is. Maar om dat bij je sub te doen raad ik je niet aan

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• markbeek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 11:42
Volgens mij heeft Logitech bij alle subwoofers gekozen voor een design zonder pootjes of steuntjes. Alle subwoofers van Logitech liggen gewoon op de vloer.

Je zou spikes kunnen nemen die bij de betere HIFI apparaten ook worden gebruikt om zo het contact met de vloer minimaal te maken.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:28:
Hoe minder hij bonkt voor jou als luisteraar in de kamer ja. ;)
Dan stop je de bassreflexpijp dicht, waardoor de sub een stuk minder diep gaat, maar ook strakker zal spelen.

Als het om contactgeluid gaat is een stoeptegel een effectieve en goedkope oplossing.

Edit: Lees deze post maar eens door: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35858#msg503415

[ Voor 8% gewijzigd door Seers op 10-01-2006 18:43 . Reden: interessant linkje. ]

Verwijderd

Gewoon iets wat trillingen opvangt en/of contact met de ondergrond verminderd. Dus:
Spikes
Voetjes
Schuimrubber
ophangen
whatever.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Seers schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:41:
Dan stop je de bassreflexpijp dicht, waardoor de sub een stuk minder diep gaat, maar ook strakker zal spelen.
Zelfs niet eens minder diep. Aangezien de afval geleidelijker is komt zo'n sub zelfs dieper, alleen valt wel je -3 dB punt omlaag. Het wordt er inderdaad strakker op in de meeste gevallen.

Andere tip: zet het ding gewoon wat zachter :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
deepspace schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:50:
[...]

Zelfs niet eens minder diep. Aangezien de afval geleidelijker is komt zo'n sub zelfs dieper, alleen valt wel je -3 dB punt omlaag. Het wordt er inderdaad strakker op in de meeste gevallen.

Andere tip: zet het ding gewoon wat zachter :)
Je hébt natuurlijk wel gelijk, maar toch, ik heb ooit eens een simulatie gemaakt waarbij een bass-reflex altijd dieper kwam dan gesloten. Het punt waarop de gesloten harder gaat dan de bass-reflex versie is vaak toch gigantisch diep dat je daar ook niet echt meer van kan spreken. Maar dat is toch vaak steeds anders. Als je bijvoorbeeld een Creative subwoofertje dichtstopt, komt er - zover er al laag uit kwam :P - helemaal geen laag meer uit, je hoort dat hij al erg aan het afvallen is bij 70 Hz, en dan ook echt al heel veel laag weg.

Je andere tip is natuurlijk de solidairste van allemaal B)
Pagina: 1