Asus K8N4-E dood?

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor kennis moest ik een nieuw systeem bouwen, met daarin o.a. een K8N4-E moederbord + Sempron 3000+.

Enfin, alles in elkaar gezet maar draaien ho maar. Als ik op de powerknop druk gaan de fans gewoon draaien en de hdd spint op, maar verder niets, zelfs geen beepcode, laat staan een post. Lampje op het moederbord brandt wel netjes. 12v stekkertje is aangesloten, daar kan het niet aan liggen. Verder zit er een sapphire X700 pro in, een sata hddtje en 512mb ram. Ook met de harddisk en dvd brander losgekoppeld doet dit zich voor.

Heeft iemand enig idee? Ik denk zelf aan een moederbord wat gewoon DOA is, maar misschien heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt.. Ben benieuwd :)

[ Voor 4% gewijzigd door Timmert op 10-01-2006 17:43 . Reden: fout verkeerd omschreven ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Thandor

SilverStreak

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al eens doorgelopen ?
Daar staan veel tips in. Trek overigens de niet essentiële hardware uit de PC, denk hierbij aan hardeschijven, optische stations, etc. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de pc voor het grootste deel in elkaar gezet bij Timmert thuis. Buiten de opties die hij noemt heb ik het volgende geprobeerd:

- opstarten zonder geheugen/dvd-rw maar wel met hdd en processor
- opstarten met processor en geheugen maar zonder hdd/dvd-rw
- opstarten zonder processor maar met geheugen en hdd
- opstarten met alles erin behalve de videokaart

Hij gaat gewoon aan, alles gaat draaien, maar hij post gewoon niet. Grote kans dat het dus het moederbord is :?

Verwijderd

Heb je de cmos al gereset?
En sluit eens wat boxjes aan op de speaker ingang, misschien dat de asus reporter wat te melden heeft.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, de CMOS gereset dmv verwijderen van het batterijtje en het omzetten van het jumpertje is ook gebeurd. Ik dacht dat ik ook de speakers had aangesloten en die stonden aan maar deden niets. Maar dat weet ik niet zeker. De pc speaker was overigens gewoon aangesloten, die zou dan ook de speech reporter moeten afspelen geloof ik.