inbranden op plasma televisies

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:33
Hi

Mijn ouders hebben zonet een nieuwe plasmatelevisie gekocht, een pioneer. De oude DVD speler er op aangesloten. Aangezien ze nog niet over een stereo beschikken gebruiken ze de televisie om muziek af te spelen. Nu het probleem is, is dat deze DVD-speler in CDDA-modus een fel blauwe achtergrond geeft met 3 grote witte letters op. Je kan het al raden, de letters staan er in gebrand :( Op bv. blauwe lucht zie je vaagjes die 3 letters staan. Hij is nog maar net nieuw, van 30 december 2005 eigenlijk. Gaat dit ooit weg? Ik had al gedacht van het inverse beeld er een tijdje op laten weer te geven (witte achtergrond met blauwe letters, identiek).

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Volgens mij gaat dit niet meer weg. Heb ook wel is verhalen gehoord van mensen die sbs6 een dag aan hadden staan, en dat toen het logo was ingebrand :S Maar maybe dat je op google meer er over kunt vinden?

Verwijderd

Lijkt me vreemd..

Voor zover ik de werking van LCD en plasma tv's een beetje ken lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat er op dat soort schermen iets kan 'inbranden' zoals dat bij CRT schermen het geval was...

Edit : whoops het kan blijkbaar wel, en zelfs nogal snel...

http://www.scala.com/authoring/avoiding-plasma-burn-in.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:33 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:31:
Lijkt me vreemd..

Voor zover ik de werking van LCD en plasma tv's een beetje ken lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat er op dat soort schermen iets kan 'inbranden' zoals dat bij CRT schermen het geval was...

LCD kan niet inbranden, plasma echter wel.

Do as I say, don't do as I do.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Plasma is juist berucht om het feit dat het in kan branden. Overigens lijkt het inbranden van de geinverteerde achtergrond + logo me ook niet zo'n geweldig plan, want ik denk dat dat alleen maar die 3 letters nog meer benadrukt (dus nog meer inbrandt).

The devil is in the details.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Gewoon een grijs scherm laten weergeven (dvd?) en dan wordt het weer normaal (bron heb ik even niet bij de hand)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Maar het schijnt weer weg te gaan na een tijdje heb ik gehoord. Dus haal die speler er maar een paar weken tussenuit, en kijk dan weerof het er nog is...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:31:
Lijkt me vreemd..

Voor zover ik weet over wandelen op de maan waren die amerikanen toch wel idioot aan het rondspringen 8)7 8)7 8)7
Plasma's branden zowiezo in, ook de nieuwe. Alleen zorgen ze bij nieuwe ervoor dat 's nachts de inbranding gelijkgesteld wordt, en leggen ze veel dikkere lagen fosfor, maar ze blijven inbranden.
LCD's branden totaal niet in.

@TS: ga terug met die plasma, en eis je geld terug (tenzij de verkoper je netjes heeft gewaarschuwd). Ze weten dat plasma inbrand, en jij hoeft dit echt niet te accepteren. Met een LCD heb je dat niet, dus kan je best een LCD kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door naftebakje op 10-01-2006 17:45 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:33
headhunternl schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:42:
Gewoon een grijs scherm laten weergeven (dvd?) en dan wordt het weer normaal (bron heb ik even niet bij de hand)
Idd, zoiets, ik heb al een paar keer gelezen dat meeste van die plasma's beschikken over een "wash" functie, bij de ene is dat een bepaalde kleur weergeven, bij de andere is dat "sneeuw" weergeven, etc... Enig idee waar ik dat kan vinden? De handleiding vertelt er jammer genoeg niets over.
Pagina: 1