Keuze tweedhands pc

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Goedenmiddag. Ik heb een luxe probleem. Ik heb nu een:
  1. [1]dual proc P3 @ 550 mhz
  1. [2]een Ati rage 128 pro
  1. [3]265 meg ram ( wordt meer maar ik heb nog niet genoeg geld voor een sd rammetje)
Heerlijke pc vooral als je meerdere progs tegelijk hebt draaien.
Ik kan deze Pc overnemen van mijn oom. Een scenic t tower met de volgende onderdelen
  1. [1]Een P4 1.5 Ghz
  1. [2] Een radeon 7000
  1. [3] 128 meg ram ( wordt meer al ik hem overneem)
Ik kan deze via mijn oom krijgen voor niks. Het probleem is dat ik maar 1 hardeschijf heb. De hardeschijf is bij hem overleden en hij doet hem weg omdat hij via de belasting een nieuwe kan krijgen dus hij vond het niet waard om er een nieuwe hardeschijf in te proppen.

Ik wou graag weten welke van de twee computers ik het beste kan nemen en waar ik de beste prestaties uithaal. Ik speel af en toe een game( games als B&W 1, Need for speed 5 en 6 en dergelijke budgetbak spellen). Voor de rest komen er mp3tjes op om af te spelen en natuurlijk om een beetje internet en office te draaien. Als er nog vragen zijn beantwoord ik die natuurlijk.

Als hij in het verkeerde deel van het tweakers forum staat graag verplaatsen en niet een slotje

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Dennist4
  • Laatst online: 30-09-2025
anders koop je ergens een tweedehands hdd, bij een 2ehands pc zaak ofzo

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 13:50
ik zou de P4 nemen, en dan jou 'ouwe' pc slopen om dan die P4 wat mooier te maken :)

gewoon 2 systemen samenvoegen dus :D

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
hier stond geblaat omdat ik de edit knop vergat

[ Voor 77% gewijzigd door Touchdomex op 10-01-2006 17:31 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Jassy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:28:
ik zou de P4 nemen, en dan jou 'ouwe' pc slopen om dan die P4 wat mooier te maken :)

gewoon 2 systemen samenvoegen dus :D
Maar is een radeon 7000 zoveel beter dan een rage 128 pro is.

En kan de P4 net zoveel processor load hebben als mijn huidige P4

@dennist 4 Ik kan ook een kvm switch kopen maar het is inderdaad een optie ( zucht nog eentje bij het lijstje)

[ Voor 26% gewijzigd door Touchdomex op 10-01-2006 17:32 ]

Verwijderd

Je kan ze toch allebij hebben :?

Maar de 2de is goed genoeg :Y)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:33:
Je kan ze toch allebij hebben :?

Maar de 2de is goed genoeg :Y)
Ik heb maar 1 harde schijf. Ik kan inderdaad een tweede kopen en een kvm switchertussen doen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:35
HD en RAM uit je oude pc halen en in die nieuwe stoppen

HD Kan sowieso wel, Ram ligt er net aan of het hetzelfde is

Simple as that! :P

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:41:
HD en RAM uit je oude pc halen en in die nieuwe stoppen

HD Kan sowieso wel, Ram ligt er net aan of het hetzelfde is

Simple as that! :P
Klopt maar is het waard tegen een dual proc computer. Ik heb de computer van binnen al gezien en er gaan ook sdrammetjes in. Ik kan het ram dus meenemen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:35
Geen idee, ik heb geen ervaring met een dual proc

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik ben eruit. Ik koop een Hd. Ik prop die samen met wat ram geheugen in de P4 en installeer linux. Ik plant er een Kvm switch ertussen en ik heb een mooie opstelling. Ik bedank iedereen voor de reacties.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 13:50
dualcore wordt haast niet gebruikt, dus lijkt het me dat een P3 sneller is als een P3 (andere architectuur enzo...).. :)

Maar goed, er is reeds besloten :D

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Dual core wordt inderdaad niet gebruikt maar dual proc zeker wel. Je strijkt de load uit over de twee processoren. Als de ene al zijn taken vol heeft gaat hij naar de volgens om die vol te kwakken. Op een p3 zit je sneltegen 100% proc load aan.

Maar ik ga nu naar de mediamarkt/ lokale pc boer/norrod. Kijken wat een Kvm switch kost als ik hem daar koop.

Ik heb hem opgehaald en hij kwam aanlopen met een hardeschijf waarvan hij niet wist of hij het deed. Hij gaf en aan mij en zij van ach moet jou wel lukken :P . Ik zij ik zie wel wat ik kan doen. Ik installeer op het moment suse 9.3 professional op een 20 gig hd >:)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
@touchdomex
Ik heb nog een KVM over waar ik niks mee doe. Stuur maar een mail naar:laurensbot{a}quicknet.nl. dan hou je weer geld over voor iets anders

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1