LAN-gamingcafe II

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
FF een vraagje aangaande het LAN-gamingcafe dat m'n pa gaat beginnen in Turkije. Hij heeft een partner aldaar wiens zoon vreselijk veel verstand van computers denkt te hebben (zo wil die de PIII 700 server ook van een dikke videokaart voorzien zodat 'ie ook lekker kan gaan gamen op de server...). Maar ja, ff wat anders: voor het netwerk willen ze een
- Surecom minigateway en
- Surecom 16 port hub

gaan gebruiken. Ik ken het niet, jullie wel? is het wat ???

(het gaat dus om een LAN-gaming cafe voor de jongsters aldaar, puur op gamen gericht)

Wat voor een videokaarten adviseren jullie, nu zijn ze van plan voodoo 3 3000 16mb te nemen, mij lijkt dit dus HELEMAAL niks! Dan is het nog een stuk beter om TNT2 32mb te nemen toch..? (GeForce wordt wat te prijzig om in alle systemen te gooien) NB. de processoren in de systemen worden Athlon 650Mhz.

Iemand gehoord van een FIC Athlon ATX UDMA 66 moederbord..? Die willen ze erin gaan gooien, ik ken ze niet... Is dat wat?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Van de server moet iedereen met zijn tengels afblijven, en in de server is dus een Trident ISA kaartje al goed genoeg. (zolang de monitor uit staat, zie je er niets van >:))

Neem geen hub, maar een switch. Scheelt je met 16 gebruikers een heleboel ellende.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zou ook voor een TNT 2 kiezen.

wat betreft die hub --> geen menig. ken het niet

en ik zou dat gamen op die server maar gauw afraden...
fuckt je hele windows op. laat staat dat W2k Server het leuk vind als je er half-life op installeert.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Zeg maar dat ze gewoon een 32Mb TNT2 moeten halen, is iets beter hoor! :)

En die hub: Tja, als ie 100Mbit aankan is het goed genoeg, kan ie dit niet: zet alles over op 100Mbit, dan heb je daar nooit problemen mee qua snelheid...

Oh, en het mobo: nee, dat ken ik niet, maar ik zou zelf voor het stabielste mobo gaan, en dat is nu nog de Asus K7V... en anders de Abit KA7. Op een mobo moet je niet bezuinigen, want dat kan veel betekenen voor je snelheid/stabiliteit.

(Ik heb zelf voor 7 PC's ook gewoon merk X HUB's gehad, nooit problemen mee gehad)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Met 16 personen is een hub nog wel te doen, maar zodra je wil gan uitbreiden zou ik echt aan een switch gaan denken... Dus OF nu een hub, later een switch, of adersom....

Verwijderd

En idd,

TNT2, 32 meg, of wachten tot een geforce goedkoop wordt (=binnenkort).

Gewoon 100Mbit kaartjes, eventueel noname, doen het hier ook prima (dat zijn er dan ook maar drie...)

Kan je voor de server ook niet beter een athlon nemen? Lijkt me logisch, dat ding is floating point veeel sneller, en wat doet een server? juist...
Als je geld over hebt is een dual bak ook leuk, gewoon twee celly 500s, en dan op de ene proc een CS server, en op de andere een UT server.

Probeer je pa ook ff te overtuigen dat die knaap er dus _geen_ verstand van heeft, anders gaatie misschien veel verkeerde aankopen doen...

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 18:49
Voor 16 gebruikers heb je geen switch nodig. Natuurlijk kun je dan wel sneller mp3tjes kopieren, maar als je gaat kijken wat qua games over het netwerk gaat, red je het nog makkelijk met een hub. Geforce kaarten zijn inderdaad veel te duur in dat soort aantallen, maar een TNT2 vind ik een goed alternatief. Ik kan me van een vorige discussie herinneren dat de jeugd daar best wel wat gewend is. Voodoo3 is nog wel te doen, maar lijkt mij echt het uiterste minimum.
Wat betreft de server: Intel pIII-700: ZONDE van je geld. Dat kun je beter gebruiken voor een goede airco. :)
Athlon 600 met genoeg geheugen. Dikke videokaart is inderdaad ook weggegooid geld als je dat in een server gaat stoppen. Die zoon van die partner moet daar gaan WERKEN, en niet gamen, dus die moet niet zeuren. :)

IMHO zou ik dat doen.

ps. wanneer begint je pa iets in Nederland? *grijns*

Verwijderd

Server --> GEEN dure videokaart, GEEN dure geluidskaart.
Netwerk --> Je kunt het best 3Com (of met 3Com Chipset) nemen, dan werkt het geheid, wel wat duur natuurlijk, 100Mbit. Hub.
PC's --> TNT2 Ultra kan ja. ViperII wil ook wel hoor! Ruim zo snel als TNT2, zelfs sneller... Alleen jammer dat die Drivers nou niet bepaald ondeste uit de videokaart halen :(

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Mooi, jullie zijn het dus allemaal met mij eens... Ik zit alleen nog met die mobo's, FIC, ik ken het niet, dan toch maar Abit of Asus..?

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Dat zou ik wel doen ja, tenzij dat FIC een zeer goede en snelle support/omwissel policy heeft, want dat kan natuurlijk wel heel handig zijn. Maar ik zou zelf voor de Asus gaan.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Pagina: 1