kleuren veranderen in een batch met gif files

Pagina: 1
Acties:

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-04 20:19
ik ben bezig een forum theme in elkaar te draaien en daarvoor wil ik van een behoorlijk aantal gif files de achtergrondkleuren veranderen van blauw tinten naar iets oranje achtigs. de originelen zijn ongeveer zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.scriptworks.nl/sola/yabbse/Themes/default/images/dutch/linktocal.gif

maar het moet ongeveer zo worden:

Afbeeldingslocatie: http://www.scriptworks.nl/sola/yabbse/Themes/default/images/dutch/admin.gif

het punt is alleen dat ik niet zoveel zin heb om dit allemaal handmatig te doen. ik heb geprobeerd dit in een batch te doen met macromedia fireworks, het programma dat ik normaalgesproken gebruik om plaatjes te bewerken enzo, maar daar wil het niet goed mee. vervolgens heb ik een aantal andere programmas geprobeerd (die ik met google gevonden had) maar de programmas die ik daarvoor kon vinden werkten allemaal zo onmogelijk ingewikkeld (elke kleurcomponent handmatig invullen, dus die moest ik elke keer met fireworks weer opzoeken, omrekenen van hex naar dec, en dan los invullen) en niet goed (verkeerde kleuren verwisselen, helemaal niks doen, unreadable gif files) dat ik nu wat hulp nodig heb. ik probeer het nu met photoshop voor elkaar te krijgen (heb maar de trial van de nieuwste versie gedownload) maar dat programma heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt dus ik snap zelf niet helemaal meer wat ik nu aan het doen ben.

mijn vraag is dus ook of er een makkelijke manier is om, of in photoshop, of op een andere manier, een aantal kleuren uit een plaatje te kunnen selecteren en dan in een batch al die kleuren te veranderen in enkele andere kleuren.

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Maak een action waarin je de hue/saturation van het blauwe kanaal naar believen aanpast en vervolgens opslaat voor web met de juiste GIF-instellingen. Over het maken van deze actions in Photoshop is genoeg te vinden.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-04 20:19
ik ben er inmiddels uitgekomen. bedankt voor de hulp!

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak