Toon posts:

geen IDE Devices meer herkend na toevoeging hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn zusje begon weer eens te zeuren over haar pc, dat ie niet meer opstartte enzo. Het bleek dat windows niet meer geladen kon worden, ook nie in veilige modus. Ik heb die hdd vervolgens even aan de pc van mn moeder gehangen o een backup voor haar te maken aangezien ze per se haar o zo irritante muziek wilde behouden. Dat ging allemaal vrij simpel maar toen ik m weer op haar eigen pc aansloot, en windows setup t zwikkie liet formatteren kwam de error dat hij misschien wel beschadigd was en windows dus niet geïnstalleerd kon worden. Niet zo'n verrassing op zich, maar toch ook vreemd omdat het kopieren naar mn moeders hdd feilloos ging. Ik besloot om even een schijfcontrole op mijn pc uit te voeren en sloot hem aan. Hij bootte echter niet omdat er GEEN ENKELE hdd meer gezien werd. Die van mij niet (WD 200GB) en die van mn zusje ook niet. Ik heb alle IDE kabels even los gehad en weer aangesloten maar dit alles zonder succes. Nadat ik de hdd van mn zusje weer afkoppelde (Maxtor 40GB) werd mijn eigen hdd ook meteen weer gezien. Ik snap er werkelijk niks van, omdat ik niet inzie waarom er door toevoeging van een extra hdd (kapot of niet) geen enkel IDE device op die IDE bus meer gezien wordt. Ligt dit aan mijn moederbord (ASUS A7N8X-E Deluxe) of aan de kapotte Maxtor hdd????
Alvast bedankt

Verdere specs voor de nieuwsgierigen onder ons:
AMD Athlon XP 3200+ (default)
1,5GB Kingston Value RAM DDR400
ASUS V9999GE 12x1,5 @ 425/1150Mhz
Western Digital 200GB
ASUS A7N8X-E Deluxe

Verwijderd

Ik heb zelf dit probleem ook eens gehad bij mijn pa, hij had toen ook de Maxtor 40GB. Na het aansluiten op mijn eigen pc zag ik ook geen hd's meer. Mijn oplossing was toen een nieuwe Hard Disk kopen en het werkte weer goed. Ik weet nog steeds niet waar het nu aan lag :/

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 09:56
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:58:
Ik heb zelf dit probleem ook eens gehad bij mijn pa, hij had toen ook de Maxtor 40GB. Na het aansluiten op mijn eigen pc zag ik ook geen hd's meer. Mijn oplossing was toen een nieuwe Hard Disk kopen en het werkte weer goed. Ik weet nog steeds niet waar het nu aan lag :/
De TS heeft zijn eigen harde schijf er ook al in gehad, en dat is nog een vrij nieuwe volgens mij.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Lijkt veel op een conflict zoals je krijgt als de drives dezelfde jumper settings hebben,
dus kijk even of deze juist zijn ingesteld (master, slave of cable selekt).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Jumpers op je HD misschien??, Heb je de BIOS al eens ge-reset?

Verwijderd

Topicstarter
Jumper settings staan op cable select en dat zou alleen maar conflicten moeten geven wanneer hij moet bepalen van welke hdd hij moet booten. Het probleem hier is dat ze niet eens gezien worden, spoorloos. Ik zal nog eventjes wat proberen maar toch bedankt, denk dat ik mn zusje lekker in de stront laat zakken, is mijn probleem ja eigenlijk ook niet :P
Dank u allen :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:28
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:49:
Jumper settings staan op cable select en dat zou alleen maar conflicten moeten geven wanneer hij moet bepalen van welke hdd hij moet booten. Het probleem hier is dat ze niet eens gezien worden, spoorloos. Ik zal nog eventjes wat proberen maar toch bedankt, denk dat ik mn zusje lekker in de stront laat zakken, is mijn probleem ja eigenlijk ook niet :P
Dank u allen :)
Weet je zeker dat je cable select kabels gebruikt en niet de standaard IDE kabels. Probeer eens met jumper select en kijk wat het doet.
Pagina: 1