Mn zusje begon weer eens te zeuren over haar pc, dat ie niet meer opstartte enzo. Het bleek dat windows niet meer geladen kon worden, ook nie in veilige modus. Ik heb die hdd vervolgens even aan de pc van mn moeder gehangen o een backup voor haar te maken aangezien ze per se haar o zo irritante muziek wilde behouden. Dat ging allemaal vrij simpel maar toen ik m weer op haar eigen pc aansloot, en windows setup t zwikkie liet formatteren kwam de error dat hij misschien wel beschadigd was en windows dus niet geïnstalleerd kon worden. Niet zo'n verrassing op zich, maar toch ook vreemd omdat het kopieren naar mn moeders hdd feilloos ging. Ik besloot om even een schijfcontrole op mijn pc uit te voeren en sloot hem aan. Hij bootte echter niet omdat er GEEN ENKELE hdd meer gezien werd. Die van mij niet (WD 200GB) en die van mn zusje ook niet. Ik heb alle IDE kabels even los gehad en weer aangesloten maar dit alles zonder succes. Nadat ik de hdd van mn zusje weer afkoppelde (Maxtor 40GB) werd mijn eigen hdd ook meteen weer gezien. Ik snap er werkelijk niks van, omdat ik niet inzie waarom er door toevoeging van een extra hdd (kapot of niet) geen enkel IDE device op die IDE bus meer gezien wordt. Ligt dit aan mijn moederbord (ASUS A7N8X-E Deluxe) of aan de kapotte Maxtor hdd????
Alvast bedankt
Verdere specs voor de nieuwsgierigen onder ons:
AMD Athlon XP 3200+ (default)
1,5GB Kingston Value RAM DDR400
ASUS V9999GE 12x1,5 @ 425/1150Mhz
Western Digital 200GB
ASUS A7N8X-E Deluxe
Alvast bedankt
Verdere specs voor de nieuwsgierigen onder ons:
AMD Athlon XP 3200+ (default)
1,5GB Kingston Value RAM DDR400
ASUS V9999GE 12x1,5 @ 425/1150Mhz