[photoshop]deel achtergrond weghalen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik wil graag van deze foto Afbeeldingslocatie: http://www.ibbu.nl/~paultje3181/test/lisette.jpg
in de linksonderhoek dat groen weghalen en vervangen voor het grijzige van de rest van de achtergrond...

Nu heb ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibbu.nl/~paultje3181/test/lisette2.jpg,
maar ik vind de haren niet echt super, de rand vind ik te scherp.

Wie kan me tips geven hoe ik dit het best aan kan pakken om dit mooi weg te halen? Ik heb dit nu met clone stamp gedaan, maar dit lijkt te grof. Bovendien is het weghalen van extra kleur tussen de haren erg lastig.

Wie kan mij betere tips geven/ heeft tijd en zin over om dit voor mij te doen?

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:44
ik ben niet zo'n photoshop-talent, maar je zou wat kunnen clonen uit de rest van de foto,
en dus de overgang tussen haar/muur kunnen halen door wat te kopieëren en op het bewerkte stuk te zetten

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Beste TS: hoe kunnen we je helpen als je twee keer hetzelfde plaatje neerzet?
Echt hard is het niet, overigens is de foto niet van dermate kwaliteit dat ik er veel werk in zou steken, maar dat is persoonlijk ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Floor-is op 10-01-2006 17:10 ]

Bericht hierboven

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 15:48

MBV

@Floris: kijk eens goed linksonderin? :Pik moest ook 2x kijken, totdat ik de tekst las :P

Het zal erg lastig worden, aangezien er erg veel ruis is op de foto, en de haren bijna wegvallen in het groen. Mooier dan het nu is zal je het dus niet snel krijgen, vermoed ik :)

edit:
vergeet niet dat een foto sentimentele gevoelens kan hebben. We zijn ook heel lang op zoek geweest naar een mooie foto van mijn opa toen hij was overleden, en dat was technisch ook geen topper. Hij keek er wel 'leuk' op, en dat was veel belangrijker :)

Weet je trouwens dat er ook groen zit achter haar haren? En dat je links van waar het haar eindigt nog wat groen hebt weggelaten? Probeer anders eens iets te doen met color replacement, ook al zitten de kleuren te dicht bij elkaar.

[ Voor 127% gewijzigd door MBV op 10-01-2006 17:14 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 07:13

Just_I

What did you just say?

Ik heb even snel wat geprobeerd om te krijgen wat je ongeveer bedoeld.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hesselsmit/school/GoT/lisette3.jpg

Even in stappen:
1. Een duplicate layer gemaakt van de foto
2. Een deel van het haar boven haar hoop gekopieerd in een nieuwe laag
3. Gekopiëerde stukje verplaats (naar links onder) en bij gedraaid ( om het redelijk in de originele lijn te krijgen.
4. De kleur van de wand match-te niet meer dus die geselcteerd met magic wand en vervolgens een feather over de selectie
5. Wegknippen van de selectie
6. Het haar nog wat bewerkt met de eraser om het geheel wat passender te maken (er zat een harde lijn in van het selectie vlak).

[ Voor 67% gewijzigd door Just_I op 10-01-2006 17:30 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Ik heb even snel dit er van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/8521/lisette36xb.jpg

• Paultje3181
kun je me ook vertellen hoe je dit gedaan hebt Bloeb? Eventueel zou ik het dan zelf nog wat kunnen verbeteren, maar dit ziet er al goed uit... Uiteindelijk moet het op 4x4 afgedrukt worden, dus van de kwaliteit zul je niet veel zien, maar bij mijn versie leek het toch wel heel scherp te zijn... Even in een msn-venster gekeken :P

Verwijderd

Ik heb een stukje van de andere kant van d'r haar gepakt en gekopieerd en paar keer geplakt en met de ''gum'' op lage opacity de overbodige stukjes weggehaald, toen heb ik het stuk geselecteerd wat jij denk ik gesmudged had, en daar wat noise over heen gedaan ;)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Als je niet wist dat er eerst een stuk groen zat, zie je ook niets vreemds aan de foto. Bekijk de eerste bewerking maar eens objectief, het is uiteindelijk toch het gezicht waar het om gaat. De andere bewerkingen zijn wel erg goed gedaan, trouwens.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ook even respect voor Just_I . . . is ook goed gedaan! ;)

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

• Paultje3181
Dankjewel allemaal! Het is uiteindelijk de foto van Bloeb geworden die afgedrukt gaat worden (met nog een paar kleine schoonheidsaanpassingen van mijzelf...)
Pagina: 1