Dell Poweredge 2650 geheugenproblemen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 00:02
Ik heb hier een Dell 2650 staan (dual xeon) met 4x512MB DDR 266 CL2 ECC Reg PC2100R staan.
Er waren problemen met de server (lockups, kernel panics en processor errors), dus ben ik 'em aan 't doorlichten. Er bleek al 1 brakke CPU in te zitten, maar nu ik voor de zekerheid memtest86 draai, stuit ik op allerlei vage problemen.

Bij de 2e test krijg ik allerlei errors op altijd 't zelfde adres, nl. 0007ffedc80 - 2048MB, dus helemaal aan 't einde van de aanwezige hoeveelheid geheugen. Tegen de tijd dat 'ie bij test #6 is is het hele systeem al vastgelopen.

Ik heb al geprobeerd met maar 2 bankjes er in te testen, maar dat komt op precies 't zelfde resultaat uit. alleen dan op adres 0003ffedc80 - 1024MB (ook aan 't einde dus)

bankjes wisselen helpt niks, ook krijg ik in memtest86 de ECC check om een of andere reden niet aan (kan dat de oorzaak van deze errors zijn ?)

Ik heb in google al 1 ander persoon met PRECIES dit zelfde probleem gevonden, maar helaas geen oplossing (http://www.google.com/sea...q=0007ffedc80&btnG=Search).

Heeft iemand hier een idee ?

[ Voor 4% gewijzigd door Wunk op 10-01-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het ligt aan de konijnen :+

Heb je deze problemen ook als je BV 1x256MB draait of met ander ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Installeer Dell OpenManage en je ziet gauw genoeg of het geheugen brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Als dezelfde foutmelding voorkomt bij verschillende memory modules ligt het dus niet aan het memory.

Ik verdenk een lamme L2 cache van 1 van de CPU's, disable alle L2 caches van de CPU's en draai memtest opnieuw, als alles oke dan is, dan ligt het aan de L2

groetjes

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat je fouten met Memtest86(+) krijgt bij bepaalde Dell PowerEdge servers is vrij normaal. Ik heb het in ieder geval ook bij onze PowerEdge 1550, terwijl het geheugen 100% in orde is (getest in een andere server met Memtest86+ en Dell MPMemory op de server zelf). Als je de MPMemory test van Dell (ook behoorlijk uitgebreid) draait, zul je waarschijnlijk geen fouten zien. Het bovenste stukje geheugen (ik dacht 2 MB) van bepaalde PowerEdge servers is door Dell gereserveerd en dat veroorzaakt dus conflicten met Memtest. Het kan natuurlijk altijd brak geheugen of een brak moederbord zijn, maar ik zou het eerst even testen met MPMemory.

[ Voor 5% gewijzigd door Diablo op 11-01-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nogmaals, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dit is met een paar klikken te zien m.b.v. de Dell OpenManage software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 00:02
De openmanage geeft idd geen problemen, dus waarschijnlijk is 't alleen een brakke CPU geweest.
Thx voor de tips iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:51:
Nogmaals, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dit is met een paar klikken te zien m.b.v. de Dell OpenManage software.
Klopt, maar ik vond het de moeite van het vermelden wel even waard, omdat veel mensen blindelings vertrouwen op Memtest en deze dus niet altijd even betrouwbaar is in combinatie met bepaalde hardware.
Pagina: 1