[XP] Upgrade stoppen/afbreken

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 20:35
Eens simpele vraag, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden hier en ook niet in de faq. Kan ik tijdens de installatie deze afbreken? er gaat nu iets mis met herinstalleren van windows (zonder dat er gegevens zouden worden verwijderd) en doorgaan op de vorige/orginele installatie, door bij de windows setup af te breken en geen nieuwe installatie te starten.

En heeft iemand een idee waarom deze vast loop? het gaat nu om een kaal aangesloten systeem ps2 muis en key, asus mobo en agp video kaart. En ik denk dat de sata schijf niet goed herkend wordt door windows. Aan het begin van de upggrade gaf hij de melding dat er hardware was dat niet aan het windows logo test voldeet (toen waren scanner, webcam en printer aangesloten)

verdwaalde ict'er op elektro!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Natuurlijk kan je een upgrade afbreken, Windows zal dan (afhankelijk van waar je het afbreekt ) in een 'onbruikbare' staat achter gelaten worden en eventueel de setup automatisch herstarten bij een volgende boot. Doorgaan met de vorige installatie kan alleen als jouw oude installatie er volledig naast gezet is :)

• 5mebibyte
dat jammer ;( Gelukkig zijn er wat bestanden geback-uped. Bij een computerwinkel zeiden ze dat het probleem dat de sata schijf niet zo kunnen omdat anders aan het begin van de upgrade de schijf niet gevonden zou kunnen worden en dus helemaal niks mogen hebben gedaan. zou dat kloppen wat ze beweren, ik zelf heb namelijk nog geen sata schijfen zelf :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat loopt er vast dan? Is er nog steeds niks gebeurd als je na een uurtje teruggaat oid? Soms duurt het héél lang :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 5mebibyte
sanfranjake schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:29:
Wat loopt er vast dan? Is er nog steeds niks gebeurd als je na een uurtje teruggaat oid? Soms duurt het héél lang :P
Eindelijk thuis, Bij het installeren van de hardware gaat het mis. Steeds op de zelfde minuut. Mijn gedult zal ongeveer 15 minuten zijn geweest, omdat ik normaal nooit langer dan enkele minuten niks zie gebeuren en als de activiteiten led stopt met knipperen en de cd-rom stopt met lezen en je deze makkelijk zonder dat er een waarschuwing stopt kan verwijderen.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 08:55

DaRoot

Some say...

Trek alle kaarten, op de VGA kaart na, er eens uit tijdens de installatie. Probeer het ook eens met maar 1 CD/DVD loopwerk aangesloten. Dus een zo kaal mogelijke machine, met alleen de spullen om je toetsenbord, muis en je monitor te laten werken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• 5mebibyte
DaRoot schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:13:
Trek alle kaarten, op de VGA kaart na, er eens uit tijdens de installatie. Probeer het ook eens met maar 1 CD/DVD loopwerk aangesloten. Dus een zo kaal mogelijke machine, met alleen de spullen om je toetsenbord, muis en je monitor te laten werken.
Ik zal het eens proberen, gelukkig zit er alleen een vga kaart in, en twee dvd spelers. Op de goede hoop :) *heeft nu tijd en gaat er naar kijken*

Edit/update: Helaas, geen zin blijft hangen op het instaleren van windows ook na geduldig afwachten

[ Voor 10% gewijzigd door 5mebibyte op 11-01-2006 21:22 ]

Pagina: 1