Toon posts:

School leest bestanden uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net op school verteld mijn leeraar ff precies:
"wat ik op mijn stukje ruimte op het schoolnetwerk heb opgeslagen"

Volgens mij valt dit onder privacy, wie weet hier meer van?

Roy

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Dit zullen ze wel Juridisch dichtgespijkerd hebben ;)
Of het staat in de algemene schoolregels waar jij (of je ouders) voor getekend hebben :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wát heeft ie op zijn ruimte opgeslagen? :? Foto's van zn vrouw? Daar lijkt me niks mis mee.

Maw, vertel eens duidelijk wat er aan de hand is, dit is bijzonder vaag :)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik uitzoeken! oh leefde ik maar in Amerika, dikke rechtzaak aan de broek van dit kut ROC

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:09:
Ga ik uitzoeken! oh leefde ik maar in Amerika, dikke rechtzaak aan de broek van dit kut ROC
maak je eigen nie zo druk tis voor school en als het goed is hou je je alleen bezig met school dingen op school

Verwijderd

euh, als die het over "mijn" stukje ruimte heeft, dan heeft dat toch niks met jouw privacy te maken? Of is het toch niet zo precies van die leraar? :7

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:05

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Met zulke uitspraken verraad jij je intelligentie :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
heb je er dingen opstaan die niet mogen? natuurlijk mogen ze dat checken

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anders probeer je het eerst gewoon even op te lossen ofzo :)?

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 15:58
Je hebt geen poot om op te staan; ik heb hetzelfde op het GLU waar ze laatst de servers hebben laten crashen; en ik dus al mn opdrachten kwijt ben :r

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:09:
Wát heeft ie op zijn ruimte opgeslagen? :? Foto's van zn vrouw? Daar lijkt me niks mis mee.

Nou mijn Leeraar heeft gekeken wat ik heb opgeslagen op mijn stukje private ruimte op het school netwerk (wachtwoord beveiligd).

Ik vind dat dit prive is hij geen recht heeft om te kijken wat ik zoal opsla (niks bijzonders, maar toch)
ookal is het stukje prive ruimte op het school netwerk...

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

RoD schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:09:

Een leraar vertelde hem, wat HIJ op zijn stukje hdd had opgeslagen.. dus, in andere woorden, de leraar weet wat hij allemaal uitspookt :/

Ik vindt dit niet kunnen ook al kunnen bij ons ook alle docenten in onze mappen, niet dat ze weten hoe ze het moeten doen, maar dat is een ander verhaal. Je mag er bij ons ook geen Erotische foto's inzetten ed. en geen .exe bestanden, staat allemaal in de schoolregels. Dus ik weet niet wat ik er op moet opslaan wat privé, maar toch vind ik het een beetje raar wat hij doet :r

No signature required.

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:11:
[...]

Anders probeer je het eerst gewoon even op te lossen ofzo :)?
Hij wou er niet over discusseren!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Doe es rustig. ALs je er echt zo mee zit ga je naar de schoolleiding, deze kunnen je precies vertellen waarom dit wel/ niet mag.
En besides, wat staat er voor boeiende meuk in die map (die voor schooldoeleindes only behoord te zijn) naast werkstukken/ uitrekseld ed?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:05

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:11:
[...]

Nou mijn Leeraar heeft gekeken wat ik heb opgeslagen op mijn stukje private ruimte op het school netwerk (wachtwoord beveiligd).

Ik vind dat dit prive is hij geen recht heeft om te kijken wat ik zoal opsla (niks bijzonders, maar toch)
ookal is het stukje prive ruimte op het school netwerk...
Je kan je tijd ook aan huiswerk besteden dan je hier over druk te maken :?

Bij ons kunnen leraren ook alles zien, er mag toch alleen maar schoolspul op staan en alles wat je maakt moeten je leraren zien. Dus waar maak jij je druk om?

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Wel kwalijk dat dat kan.. Sowieso niet netjes van die leraar dat ie er gaat kijken.
Vertrouwelijke dingen dan maar in een archief met wachtwoord zetten, of ergens online opslaan (mailbox bijv).

Koekie?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Van groep 2?

Ik neem aan dat er vastgesteld is dat docenten/systeembeheerders mogen bekijken wat je zoal opslaat. Zal vast wel ergens in een tekstje opgenomen zijn waar je netjes mee akkoord gegaan bent.

[edit]Niet om het een of ander overigens maar ik weet uit eigen ervaring dat dat op Avans Hogeschool iig ook zo is, evenals Hogeschool van Utrecht.

[ Voor 19% gewijzigd door IceStorm op 10-01-2006 16:15 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Mittnick schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:11:
Je hebt geen poot om op te staan; ik heb hetzelfde op het GLU waar ze laatst de servers hebben laten crashen; en ik dus al mn opdrachten kwijt ben :r
Wat wou je doen dan? De School aanklagen voor het feit dat hun servers perongeluk gecrashed zijn? Iedereen weet dat je zelf ook gewoon backups moet hebben, en zeker van die belangrijke opdrachten. Dus die :r op het einde van de zin mag in het vervolg ook wel weg gelaten worden...

Verwijderd

Oh je zit op het ROC, dan is het zeker zo dat de school in je directory mag kijken.
Staat in de gebruikersvoorwaarden

Ze doen nog wel meer op het ROC het meekijken op jou scherm zonder dat je dit zelf kunt zien valt hier ook onder.

Ze hebben deze voorwaardes gesteld, en als je het mij vraag eigenlijk ook wel een beetje noodzakelijk.

Want als je kijk wat je gemiddeld op het ROC doet.

Internetten, spelletjes spelen, enz enz tot je weer na huis mag gaan

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Voorwaarden lezen & je niet aanstellen. Die ruimte is voor school materiaal, en dat is absoluut niet privacygevoelig...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.