Parity Error

Pagina: 1
Acties:

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 11:18
Ik heb de afgelopen tijd last van Parity Error's, op zich is dit erg lastig aangezien dit mijn server/downloadpc is.

Ik krijg dan de volgende melding tenminste als ik in de event viewer kijk:
A parity error was detected on \Device\Harddisk0\D

Mijn server herstart dan spontaan. Ik heb beide harde schijven al getest met de tools van hun site, beide zijn echter compleet goed. Mijn moederbord is onlangs aangeschaf dus ik denk niet dat dat het probleem is, aangezien het probleem zich voordoet bij willekeurige momenten (soms idle soms @ load) het doet zich soms 2x per dag voor en soms 1x per 3 dagen ofzo.

Heb de ide kabel al vervangen voor een andere die ik heb liggen. Het vreemde is harddisk0 is niet me D volume maar me C en E. Voor de rest gebruik ik windows xp +sp2.

Mjin hardware:
Sempron 64 2800+ Stock Cooler
Asus K8V-MX
Nec 3520
Lg dvdbakker
WD 200GB IDE
MAXTOR 250GB IDE
Papst Fan
Bmerk Behuizing

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

VIA IDE driver geinstalleerd?

indien ja, gooi er die maar snel af, niks dan problemen mee

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Passievrucht
TetsuoShima schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:45:
VIA IDE driver geinstalleerd?

indien ja, gooi er die maar snel af, niks dan problemen mee
Kan kloppen dat die is geinstalleerd, Heb namelijk alle drivers geinstalleerd die op de cd staan.
------------------
edit1:
Volgens mij heeft dit moederbord geen via ide driver(kan namelijk deze driver niet ontdekken op de asus site), zal vanavond nog eens voor de zekerheid checken.
-------------
edit2:
Via 4 in 1 is geinstalled daar zit volgens mij die ide driver in |:( geweldig als het met de originele shit niet lukt. Zal vanavond even deinstalleren die driver mits dat mogelijk is.
---
nog een edit:
Had zelfs een andere voeding voor dit systeem gekocht, dat was het enige waarvan ik wist dat het niet goed was(was een bmerk) 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Passievrucht op 10-01-2006 16:23 . Reden: woord vergeten ]

• Passievrucht
Probleem bestaat echter nog

A controller error was detected on \Device\Harddisk0\D was de melding ook.
Echter staat me ene hardeschijf (harddisk1 dus) op udma5, alleen harddisk0 staat op udma6, zou dit het euvel kunnen wezen.

(Restarten is wel weg(tenminste al 2 dagen uptime) nadat die driver weg is uit de 4in1 via pack, tenminste weer eens een herinstall en dan zonder die 4in1 geinstalleerd)

Grmbl,
wordt net afgemeld van msn hier, downloadpc is dus weer gereboot :(

[ Voor 13% gewijzigd door Passievrucht op 12-01-2006 10:06 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

tja, het zou ook nog een puur hardware probleem kunnen zijn natuurlijk.

op de websites van maxtor en western digital, vind je enkele tooltjes die je hard disk kunnen controleren

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• Passievrucht
dat heb ik al gedaan, ik ga de firmware van me maxtor eens updaten, en anders een bios update. Heb te horen gekregen dat er wel wat problemen zijn met de maxtor diamondmax 10 en via chipsets.

Edit:
Op dat maxblast geval zit toch een firmware upgrade? Heb namelijk met powermax getest.

[ Voor 21% gewijzigd door Passievrucht op 12-01-2006 12:10 ]

• Passievrucht
Argh waarschijnlijk het probleem ondervonden, heb hem nu op udma5 ipv umda6 staan, en nog geen enkele foutmelding sinds gisteravond. Foutmeldingen kwamen vaker voor dan de reboot. en in +-8 uur geen foutmelding gezien (nog). Het is trouwens echt de harde schijf, want heb de locaties veranderd (WD Master, Maxtor Slave), en kwamen de foutmeldingen alsnog.

Pagina: 1