Toon posts:

[2003] AD Netbios-domeinnaam aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn active directory Domain Name aanpassen. Mijn voorganger bij het bedrjif waar ik nu werk heeft hier onlogische dingen van gemaakt welke ik nu wil aanpassen zonder heel mijn AD opnieuw te installeren.

graag wil ik van OFFICE naar $bedrijfsnaam gaan.

Servers zijn allemaal Windows 2003, machines zijn allemaal Windows XP Pro. Ze makken dus wel allemaal gebruik van domain office.$bedrijf.nl maar zien in hun login dialog nog steeds OFFICE staan wat ik vervangen wil hebben door $bedrijfsnaam

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Domain Rename Technical Reference : Active Directory

Let wel op dat het risky is, als er ergens harde verwijzingen naar de oude namen staan gaan die cracken. Voor zover ik weet moet je ook Exchange SP1 minimaal geinstalleerd hebben, zelfs dan wordt het niet aangeraden.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat had je al gevonden? dit onderwerp is vrij breed gedocumenteerd. Ik zet nog even [2003] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 10-01-2006 15:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou persoonlijk dit soort dingen niet doen puur om het cosmetische - 'OFFICE' is niet de naam van je concurrent of van een failliete entiteit ofzo, dus ik zou persoonlijk niet al te veel risico lopen persoonlijk :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:56:
Ze maken dus wel allemaal gebruik van domain office.$bedrijf.nl maar zien in hun login dialog nog steeds OFFICE staan wat ik vervangen wil hebben door $bedrijfsnaam
Pff... Als het echt puur cosmetisch is kan je natuurlijk ook inloggen met volledige UPN verzorgen, dan zie je dat hele netbios domain niet eens meer @ logon.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device