Toon posts:

Virtual PC image op Virtual Server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een prototype bouwen in een virtuele omgeving. Deze virtuele omgeving moet gemakkelijk uitwisselbaar zijn tussen medewerkers. Echter, het is de bedoeling dat deze omgeving naderhand op een dedicated server beschikbaar wordt gesteld.

Mijn vraag is: Kan ik deze omgeving in Virtual PC opzetten (zodat hij gemakkelijk uitwisselbaar is; de meeste medewerkers hebben Virtual PC op hun systeem draaien) en deze VPC image later op een server met Virtual Server deployen?

Alvast bedankt voor de reactie!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zou prima moeten werken. Het grootste verschil tussen de twee is in die zin dat VS voor de server is, en VPC voor de desktop :P

Check Virtual PC vs. Virtual Server: Comparing Features and Uses eens :)

Wat had je er verder zelf al over gevonden? En over welk OS hebben we het?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zo, da's rap!

De guest moet een Windows 2003 server worden. Ik heb het documentje gelezen welke je in je post noemt. Dit documentje is echter wat verouderd, claimt dat Win 2003 server niet draait op VPC. Dit is met de nieuwe versie wel mogelijk (heb ik begrepen)

Ik heb zelf al een aantal forum threads (via Google discussiegroepen) geraadpleegd maar ik krijg niet echt een helder antwoord of er (compatibility) issues zijn met het uitwisselen van een image tussen de twee producten...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het document vertelt dat het niet op een 2003 server draait. Het draait er wel "in"

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Windows 2003 draait gewoon in VPC. Wel met Service Pack 1 voor VPC dan he maar ik neem aan dat je die geinstalleerd hebt.
Misschien is het wel mogelijk om later die Windows 2003 op een dedicated server te zetten door een image te maken van de VPC en die te deployen op de server.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik kopieer vrij regelmatig heen en weer: soms draai ik mijn testservers (2k AS, 2k3, XP) op Virtual Server, soms (als ik niet onder de "fysieke" Windows 2003 werk) op Virtual PC. Er is wat "gezeur" in de logs over gestripte overbodige instellingen maar het draait prima :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake: Oeps je hebt gelijk, ik moet beter lezen :)

@F_J_K: Bedankt! Dan ga ik het gewoon proberen!
Pagina: 1