Toon posts:

HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een plasma tv die wel HD ready is, wat betreft het kunnen weegeven ervan, echter hij heeft geen HDMI ingang. nu heb ik het volgende antwoord van de winkel waar ik hem gekocht heb gekregen:

Zoals vermeld in uw mail heeft de genoemde samsung tv inderdaad geen HDMI aansluiting, echter dit toestel kan wel HD tv weergeven door andere aansluitingen, namelijk de DVI (digitaal) en de componenten (analoog). Voor de DVI zijn verloopstekker te krijgen naar HDMI.

Nu dacht ik dat DVI alleen beeld was en geen geluid.
klopt het geen hierboven staat, en kan ik dus in de toekomt wel HD beeld bekijken??

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, waarschijnlijk heeft je tv ook wel een geluid input? De hdmi kabel van je HD dvd speler ofzo kan je dan denk ik splitsen naar DVI en geluid.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Klopt. HDMI is op zich niets meer dan een DVI beeldsignaal, met geluid erbij. (En een andere stekker.)

Als je dus een DVI naar HDMI kabel koopt (of andersom. ;) ) zul je dus gewoon beeld krijgen, echter voor je geluid zul je een line-in moeten gebruiken op je TV. (Niet dat dat echt uitmaakt, afgezien van extra kabels, want je TV is toch maar stereo (2.0) en TV's hebben per definitie brak geluid, dus dat het analoog binnenkomt ipv digitaal merk je toch niet. )

Die HDMI opsplisten in een DVI en een audio-output zal niet zomaar middels een kabeltje gaan, aangezien het allemaal digitaal is. :)

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-01-2006 16:41 ]

Aannames zijn fataal.

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Was er ook niet iets met het signaal dat uit een HDMI interface komt, dat dit gecodeerd is zodat je niet zomaar de informatie kan rippen... Dit ivm HD kwaliteit. Ik meen me vaag zoiets te herrineren. Of is dat nog niet doorgevoerd en doen de huidige modellen het nog zonder die codering?

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat is HDMI + HDCP. HDCP is hetgene wat je bedoelt, HD-DVD en Blu-Ray krijgen een HDMI + HDCP uitgang, als ze dit aan de andere kant niet zien, zal er geen beeld komen, omdat ze geen "secure" (lees: potentiëel kopiëergevoelig. ;) ) verbinding krijgen.

HDCP is dus een beveiligingsprotocol bovenop HDMI, maar is dus niet nodig voor beeld, alleen als de andere kant (de bron) wel HDCP heeft.

Zo heb je nu ook DVD spelers met een HDMI uitgang, waar geen HDCP bijzit, dus dat kan dan prima op je HDMI ingang, of je PC ofzo. (middels DVI -> HDMI kabel)

Alles wat HDTV gaat doen, zal echter wel verplicht HDCP moeten praten, dus als je TV dit dan niet doet, zul je geen beeld krijgen. (Behalve als je een HT-PC als bron gebruikt natuurlijk. ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-01-2006 21:05 ]

Aannames zijn fataal.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

Nik

Erg zonde natuurlijk, want 90% van de TV's die nu veel verkocht worden, hebben mensen geen hol aan met de komst van die spelers, omdat HDCP nog lang niet in elke TV zit (nee, zelfs die met een echte HDMI aansluiting niet!).

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Klopt. Zeker als je HDTV als argument meeneemt, en een HD-DVD of Blu-Ray wilt gaan kopen, ben je flink bekocht als je TV geen HDCP op zijn HDMI heeft. :) Dan kun je of een HTPC als bron gaan gebruiken, of wachten op vage aziatische producten die die schijfjes wel afspelen, zonder een HDCP protocol. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door GaMeOvEr op 10-01-2006 21:19 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
oke,

dus het is mogelijk om hd tv te kunnen kijken via een HDMI naar DVI stekker (kabel) te kopen. (zijn deze al verkrijgbaar en wat kosten ze?
Echter zal ik het geluid via mn versterker moeten laten spelen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Mijn nieuwe tv (Philips 32PF3320) heeft geen HDMI aansluiten, wel een DVI aansluiting, maar deze heeft volgens de specificaties wel:
Connectivity
Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
Extern 2 SCART : CVBS in/uit, S-video in, Audio L/R
Andere aansluitingen : IEC75-antenne
Aansluitingen aan de voor- en zijkant : CVBS in, Hoofdtelefoon uit, S-video in, Audio links/rechts in
AV 3 : DVI met HDCP, 3,5 mm mini-aansluiting voor audio in
Aantal SCARTS : 2
Kennelijk zijn er dus wel tv's met een DVI aansluiting die al wel HDCP ondersteunen.
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:22:
oke,

dus het is mogelijk om hd tv te kunnen kijken via een HDMI naar DVI stekker (kabel) te kopen. (zijn deze al verkrijgbaar en wat kosten ze?
Ik zag laatst bij de MediaMarkt een kapeltje hiervoor liggen ik dacht dat het rond de 60€ kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door FastBunny op 11-01-2006 12:41 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:22:
oke,

Kijk maar eens op www.elektronica-online.nl , voor 20-30 euro ben je al een heel end. ;)

Aannames zijn fataal.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FastBunny schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:39:
Kennelijk zijn er dus wel tv's met een DVI aansluiting die al wel HDCP ondersteunen.
Officieel zou elke TV die het HD Ready logo heeft HDCP moeten ondersteunen (via DVI of HDMI).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

voor een verloopkabel DVI-I naar HDMI (het is digitaal dus ondersteunt geen RGB) kan je ook kijken bij www.allekabels.nl. volgens mij vanaf 15 euro.
DVI met HDCP is overigens prima te krijgen en alle HDMI tv's die nu verkocht worden zijn er ook ongeveer van voorzien. dus maak je daar maar geen zorgen over. jammer dat de gemiddelde verkoper bij een van deze mooie termen denkt dat het over "3D tv gaat met een hogere helderheid of zoiets"
jaja, de echte verkopert kan niet zonder onzin

[ Voor 193% gewijzigd door een moderator op 09-04-2008 09:04 ]

Verwijderd

Bij Elektronica-online.nl staan 4 verschillende soorten verloopstukjes van DVI naar HDMI, welke moet je dan hebben? Deze zijn ze:

HDMI - DVI Verloopstekker HDMI - DVI Verloopstekker - € 6.00 incl. BTW Meer informatie Product toevoegen aan winkelwagen
HDMI male ( 19 polig ) – DVI-D female ( 24+1 polig ) adapter.

HDMI - DVI Verloopstekker HDMI - DVI Verloopstekker - € 0.00 incl. BTW Meer informatie Product toevoegen aan winkelwagen
HDMI female ( 19 polig ) – DVI-D male ( 18+1 polig ) adapter - TIJDELIJK NIET LEVERBAAR

HDMI - DVI Verloopstekker HDMI - DVI Verloopstekker - € 6.20 incl. BTW Meer informatie Product toevoegen aan winkelwagen
HDMI male ( 19 polig ) – DVI-D male ( 18+1 polig ) adapter.

HDMI - DVI Verloopstekker HDMI - DVI Verloopstekker - € 7.80 incl. BTW Meer informatie Product toevoegen aan winkelwagen
HDMI female ( 19 polig ) – DVI-D female ( 24+1 polig ) adapter.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je moet gewoon een kabel kopen met de juiste aansluiting aan iedere kant. Voor de TV kant is dat dus DVI, welk apparaat wil je daar op aansluiten en wat voor aansluiting heeft die?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Modbreak:spammen doe je maar ergens anders

[ Voor 94% gewijzigd door voodooless op 05-02-2008 10:50 ]

Verwijderd

zucht .....hoevaak kan je het adres van een webwinkel noemen .....connecties?

[ Voor 74% gewijzigd door een moderator op 05-02-2008 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:57:
[...]

zucht .....hoevaak kan je het adres van een webwinkel noemen .....connecties?
Gewoon blij met wat ik aageschaft heb, en tevreden over de goede service is dat ook al verboden tegenwoordig!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Zinloze kick :X

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.