Toon posts:

Gezocht, speciale linux distro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mischien niet het juiste forum, maar ik weet niets beters.

Ik heb naast mij staan, nu, een p3 350. 128mb ram, 2 gig hd. Nu wil ik een linux systeem er van maken, die alleen maar netwerk, en video codecs heeft. Hoeft niet eens een gui te hebben. Kan iemand mij tips geven? (ps, ik ben op het ,moment een bijna n00b met linux, maar ik leer snel.)

Verwijderd

video-codecs, je wilt hier dus video mee gaan draaien?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:27

Cyphax

Moderator LNX
movix of geexbox kun je eens proberen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij kan je met die bak toch niet alle formaten goed decoderen, omdat ie daar te traag voor is!
Dus een echt multimediabeest wordt het niet hoor. Ik vraag me af of DivX al gaat lukken....

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens kijken. tnxx, ook de mods, voor het niet geven van een slotje. Mijn excusses voor de plek waar ik gepost heb.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hann1BaL schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:51:
Volgens mij kan je met die bak toch niet alle formaten goed decoderen, omdat ie daar te traag voor is!
Dus een echt multimediabeest wordt het niet hoor. Ik vraag me af of DivX al gaat lukken....
T/m versie 4 gaat wel lukken, 5 twijfel ik aan.
XviD lukt ook wel. Zal per film een beetje verschillen overigens.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:52:
ik zal eens kijken. tnxx, ook de mods, voor het niet geven van een slotje. Mijn excusses voor de plek waar ik gepost heb.
Het is het goede subforum wel, het enige is dat er een groot verzameltopic voor is waar je dit soort vragen het best in kwijt kan:
Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6
:)

[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 10-01-2006 14:54 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 22:41

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Wat wil je met deze doos gaan doen ??

Ik gok als video encoding slaaf gebruiken via je netwerk.

Geloof niet dat er zo'n speciale distro bestaat, maar er staat je weinig in de weg om met Gentoo aan de slag te gaan en deze zeer minimaal te houden. Voordeel is dat je alleen t hoognodige kunt selecteren en je evt. een CPU optimised kernel kunt bakken.
Zonder gui blijft het wel allemaal command-line werkt.
Daarnaast slechts 2 GB HDD om videomateriaal te encoden/decoden is niet veel (DVD is minimaal 4.7 GB of meer), als je eigen gecapturde videodata wilt comprimeren heb je nog veel meer HDD ruimte nodig (captured miniDV data alhier ca 12 GB per uur film).

@Cyphax
Leuke distro's, bedoeld voor afspelen van, maar dar kan een handige linux user wel wat aan veranderen

[ Voor 9% gewijzigd door Pantagruel op 10-01-2006 14:55 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ok. GeexBox rules. zie ik nu al. Een simpel progje om een iso te maken, iso brand je, (6mb, mooi voor pendisk). toetsenbord gestuurd, gui, goed beeld, divx5 gaat net, beetje gestotter. Sweet spul. Maar: Deel2: Hoe krijg ik die iso (die normaal op cd moet) op hd als boot? Kan dat eigenlijk wel?

Btw: Complimenten voor de replies. professioneel, en duidelijk.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:25:
ok ok ok. GeexBox rules. zie ik nu al. Een simpel progje om een iso te maken, iso brand je, (6mb, mooi voor pendisk). toetsenbord gestuurd, gui, goed beeld, divx5 gaat net, beetje gestotter. Sweet spul. Maar: Deel2: Hoe krijg ik die iso (die normaal op cd moet) op hd als boot? Kan dat eigenlijk wel?

Btw: Complimenten voor de replies. professioneel, en duidelijk.
Je kunt GeexBox installeren, daar staat in de documentatie een stukje over. En wel hier: http://geexbox.org/en/doc.html#installator
Dat is de beste bron van informatie in eerste instantie. :P

Verwijderd

Topicstarter
ik praat weer voor ik kijk. F1 bij boot, type install, en het gaat naar de hdd. tnxx guys!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Je wilt video zonder GUI?
MPlayer kan (theoretisch) afspelen op console, maar ik heb er nooit succes mee geboekt....

Mijn configuratie ooit:
Slackware 9
MPlayer
X met fvwm95
32 MB + 10 MB swap (die laatste was nodig voor soepel afspelen)
Duron 600 MHz

Inloggen via ssh, X starten, MPlayer starten (met juiste export DISPLAY opties en een paar seconden "sleep"), en de film speelde prima af.

350 MHz moet *net* genoeg zijn voor de meeste films, hoewel een paar % overclocken alweer net die laatste hapers kan schelen.
Zonder GUI lijkt het me vrij waardeloos, dus zet X er op. Wel zo kaal mogelijk, geen Gnome/KDE :)
Pagina: 1