[Windows Server 2003] Terminal Licence Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Topicstarter
Beste mensen,

Zit met het volgende probleem:

- Windows Server 2003 als centrale server, wordt op gewerkt door meerdere medewerkers (20+)
- Genoeg licenties om meer dan 35 man op de server te laten werken (CAL)

Nu heb ik het probleem dat één van de medewerkers geen verbinding meer kan maken met de server. Rare is dat hij de server wel op file-niveau kan benaderen, kan pingen en weet ik wat nog meer.

De remote connectie wordt normaal gesproken gemaakt het RDP programma van Microsoft (onder XP in bureauaccesoires) en dan op DNS naam (server01). Dit werkt nu niet meer en er verschijnt een time-out. Ook op IP niveau een connectie proberen te maken resulteerd in een time-out!

De gebruik had deze morgen nog wel een connectie. Na de lunch kon hij niet meer verbinden. Er stond in de server nog wel een verbinding onder zijn naam, maar daarachter stond 'inactief'. Ik dacht dat hij die misschien wel vast hield, en heb deze eruit gehaald. Ook heb ik de optie 'Meerdere verbindingen toestaan' in de policy van 'Terminal-services beheren' ook al aangezet, maar dit veranderd ook niets.

Iemand enig idee waar ik het nog meer in kan zoeken?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als je dit probleem hebt, werkt een telnet van de client naar de servers rdp poort dan nog wel? (3389)

je kan de listener even resetten, dat helpt ook nog wel eens

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Listner reset heeft niets uitgehaald. Telnet heb ik niet geprobeert, maar mocht ik dit wel proberen, wat is dan het doel ervan? B)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 14:13
Als je een verbinding krijgt met telnet (telnet server1 3389 en het resultaat is dan een cls met hangende cursor) dan weet je in ieder geval of je de server op die poort kunt benaderen.

Als je een "Connecting To x.x.x.x...Could not open a connection to host on port 3390 : Connect failed" krijgt, dan zit er waarschijnlijk iets mis op firewall achtig niveau

Dan ben je in ieder geval weer een stapje verder, nietwaar?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer deze eens:

- Make sure user have write access on the workstation registry hive:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing\Store
- To force a TS cal to be replaced on the client, remove this key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\
MSLicensing\Store\LICENSE00x
Then logon again.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
mbaltus schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:38:
Als je een verbinding krijgt met telnet (telnet server1 3389 en het resultaat is dan een cls met hangende cursor) dan weet je in ieder geval of je de server op die poort kunt benaderen.

Als je een "Connecting To x.x.x.x...Could not open a connection to host on port 3390 : Connect failed" krijgt, dan zit er waarschijnlijk iets mis op firewall achtig niveau

Dan ben je in ieder geval weer een stapje verder, nietwaar?
als je echt slim bent check je vervolgens de eventlog van die server ;) dan zie je een melding mbt termdd devices (error in protocol stream)

dan weet je zeker dat het goed zit kwa connectivity

A wise man's life is based around fuck you

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Het punt met telnet is dat ik er wel op kom. Andere mensen werken vanaf dezelfde range ook op de server. Geen problemen daar. Denk dat het echt in de CAL licenties zit.

Ik ga dadelijk even proberen of ik wat met het registry kan doen. De logs op de server geven trouwens niets aan. Ik krijg geen melding of logentry what so ever met betrekking tot de CAL licenties of andere connectieproblemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Coreantes op 11-01-2006 08:25 ]

Verwijderd

Windows 2003 met Sp1 geven wel duidelijke meldingen weer in het logboek als het om CAL problemen gaat.

Kan de gebruiker op een andere pc wel via RDP inloggen?
Wat doet je laptop als je hem aansluit op zijn netwerk kabel?

Ik denk dat je probleem echt in de client ligt..
Geen vage firewall (of die van windows) aan staan?

• Coreantes

Coreantes

Topicstarter
Het verwijderen van de registerwaardes werkte niet. Dit lost niets op.

Ook staat er geen firewall aan, niet die van Windows, geen één. Ook kan de gebruiker van zijn plek wel op de 2e server komen (server02) met zijn RDP verbinding, alleen logt hij dan wel in onder een andere naam. Denk dat er misschien in zijn eigen account misschien wel een probleem zit.

Ik weet anders niet meer waar ik het moet zoeken!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Klinkt eerder als een netwerk issue.

Check eens of je op de server de juiste info over de client terug krijgt (nslookup/ping) en andersom.

Geen IPSec policy die geconfigureerd is?

[ Voor 15% gewijzigd door Abom op 12-01-2006 10:53 ]

Pagina: 1