[Flash] Quiz (template) resultaten opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
In Flash 8 zitten mooie templates om een quiz te maken.

Dat is allemaal prima gelukt en nu heb ik een quiz met 22 vragen voor een specifieke doelgroep.

Nu wil ik de gegevens die op het einde van de quiz worden opgeslagen in een MySQL-database, nu snap ik dat dat via PHP moet gebeuren en het script om gegevens op te slaan heb ik al klaar.

Hoe laat ik de resultaten in Flash doorsturen naar het script dat weer communiceert met de MySQL-database?

Ik heb al intensief gezocht op internet, maar een simpele uitleg heb ik niet kunnen vinden.

Als je een link weet van een tutorial of uitleg van dit doorgeven van variabelen is dat ook welkom!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:14
heb nooit met die templates gewerkt..
Ik heb net eventjes de standaard template bekeken. Daar zie je in het laatste frame de resultaten.
de tekstvelden heten dan iets als :
QuizTrack.total_correct
Deze waarden kun je dus opvangen en versturen naar een phpfile.
Dit kun je bijvoorbeeld doen door gebruik te maken van LoadVars. Je variabelen stuur je naar php waar ze als post binnenkomen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Voor Flash / PHP (/ MySQL) heeft (voorheen-) Macromedia artikelen over PHP in het Flash Developer Center.

Verwijderd

Er zijn verschillende manieren mogelijk.
Je kan ze als GET vars meegeven in de url (niet netjes, wel makkelijk)
Je kan een XML string versturen en deze uitlezen met PHP (zie XML.send)
En je kan ze als POST of GET versturen met LoadVars (zie LoadVars.send)

In PHP kan je ze opvangen met $_GET of $_POST.
De XML string zal je waarschijnlijk op moeten vangen met $GLOBALS['HTTP_RAW_POST_DATA'] of met PHP5 $raw_post_data = file_get_contents("php://input")

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 08:11 ]