Hallo,
Ik ben bezig met het maken van een simpele timer. Echter zit ik behoorlijk vast en kan ik wat hulp gebruiken!
De code die ik tot nu toe heb ik als volgt:
Het is dus zeg maar de bedoeling dat er een start button, een pauze button en een stop button is, en dat deze dus werken indien erop geklikt word. De functies zouden alsvolgd moeten zijn ->
Start = Hierdoor gaat de timer lopen.
Pauze = Hierdoor stopt de timer tijdelijk, word er nogmaals op de pauze button geklikt gaat de time weer verder.
Stop = Hierdoor stopt de tijd en word de uiteindelijk tijd op het scherm weergeven.
Alvast erg bedankt voor eventuele hulp!
Ik ben bezig met het maken van een simpele timer. Echter zit ik behoorlijk vast en kan ik wat hulp gebruiken!
De code die ik tot nu toe heb ik als volgt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
| /** * <p>Title: Timer </p> * <p>Description: Timer</p> * <p>Company: </p> * @author not attributable * @version 1.0 */ import java.awt.*; import javax.swing.*; import java.awt.event.*; import java.awt.Graphics.*; public class counter2 extends JFrame implements ActionListener { //Het aanmaken van drie buttons private JButton start = new JButton("start"); private JButton stop = new JButton("stop"); private JButton reset = new JButton("reset"); //Aanmaken van de variabelen voor het tellen double tStart = 0; double tEind = 0; //voorbereiden en maken van de eerste input String input = " " + tEind; JLabel result = new JLabel(output); //constructor public counter2() { //Bouwen van het scherm en Layout instellen Container container = getContentPane(); container.setLayout(new BorderLayout()); //aanmaken van twee panelen, waar de inhoud in gaat komen. JPanel p1 = new JPanel(); JPanel p2 = new JPanel(); //panelen instellen op flowlayout. p1.setLayout(new FlowLayout()); p2.setLayout(new FlowLayout()); // Een JTextfield oid toevoegen aan p1 p1.add(result); // toevoegingen aan p2 p2.add(start); // p1 en p2 toevoegen aan container container.add(p1, BorderLayout.NORTH); container.add(p2, BorderLayout.SOUTH); //ActionListener koppelen aan de knoppen. start.addActionListener(this); } public static void main(String[] args) { //Standaard stuk grafische applicatie bouwen! counter2 frame = new counter2(); frame.setTitle("PrikKlok"); frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); frame.setSize(400, 200); frame.setVisible(true); } public void actionPerformed(ActionEvent e) { if (e.getSource() == start) { tStart = System.currentTimeMillis(); repaint(); } if (e.getSource() == stop) { tEind = (System.currentTimeMillis() - tStart)/1000; result.setText(output);//output naar het scherm zetten. repaint(); } } } |
Het is dus zeg maar de bedoeling dat er een start button, een pauze button en een stop button is, en dat deze dus werken indien erop geklikt word. De functies zouden alsvolgd moeten zijn ->
Start = Hierdoor gaat de timer lopen.
Pauze = Hierdoor stopt de timer tijdelijk, word er nogmaals op de pauze button geklikt gaat de time weer verder.
Stop = Hierdoor stopt de tijd en word de uiteindelijk tijd op het scherm weergeven.
Alvast erg bedankt voor eventuele hulp!
[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 10-01-2006 13:40 ]