Toon posts:

6800GT bios flash [hulp nodig]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik ben aan het leren/proberen hoe ik de bios van mn 6800GT kan flashen, alleen kom er niet helemaal uit.
Wat ik ervan heb begrepen heb ik alleen de programma's nibitor 2.6, en NVflash 5.25 nodig. Ik heb geen PCI kaart als het mis gaat, maar dat zal ik dan maar moeten kopen. Wat ik dus denk dat ik moet doen is het volgende:
Met Nvflash de bios opslaan (nvflash -b backup.rom?)
In die backup.rom moet ik dan de clockspeeds van 3D naar gewenste waarde zetten met nibitor, bij mij dus 410/1120. En deze dan weer opslaan onder bijvoorbeeld de naam "new". En dan moet ik met Nvflash die command invoeren die de nieuwe bios in de kaart zet. (nvflash new.rom)

Ik weet dus wel hoe het ongeveer moet denk ik/hoop ik, alleen een paar dingen kon ik niet achterkomen in die guide op MVKtech. Moet ik dat Nvflash openen in DOS, en dan die command daar intoetsen? als ik in windows nvflash open kan ik alleen een paar keer op enter drukken en sluit het programma zich af. En hetzelfde voor het inladen van een nieuwe bios, hoe gaat dat precies?
Waar kan ik het beste die bestanden opslaan? Op een Diskette? Heeft iemand nog tips voor iemand die het voor het eerst doet?

Edit: kom er net achter dat mijn diskettestation het niet meer goed doet, kan ik ook een bios flashen door dat Nvflash op een CD te zetten met de nieuwe bios erbij op?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 13:49 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
ja, maar dan kan je geen backup maken....

je moet een bootdisk hebben. Je kan het niet onder windows draaien: windows heeft een soort beschermlaag, waardoor programma's niet direct toegang hebben tot de hardware.

Je kan dus ook een bootCD maken... ik heb die toen zelf gemaakt mbv een floppy, dus ik weet niet hoe dat zonder floppydrive moet...

maar begrijp ik dat het enige wat je wilt veranderen de clockspeeds zijn? Waarom doe je dat niet met een overclockutillity als rivetuner of zelfs al coolbits?

[ Voor 21% gewijzigd door MeMoRy op 10-01-2006 14:10 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 09:47
mss heb je hier wat aan.

ik heb het ook gedaan en heb hier gelezen hoe het moest...

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1633&page=3

Verwijderd

Topicstarter
Dat gebruik ik al, maar ik heb gelezen dat bij sommige mensen de prestaties omhoog gingen door de snelheden te veranderen in de Bios. Dit leek mij ook wel wat. Ook omdat ik vaak mn harde schijf formatteer en daarna steeds weer die shit er allemaal op moet zetten, leek me handiger om de bios aan te passen zodat de kaart uit zichzelf al lekker hard gaat. Ik weet ook niet wat er met mn floppydrive is, hij staat er wel tussen bij apparaatbeheer alleen als ik een diskette erin druk leest ie m niet....het lampje van de A drive brand wel maar gaat niet knipperen. Ik had m eerst nooit aangesloten en heb net die stekker er weer achterin gedrukt toen ik mn processorkoeler schoonmaakte.

@willyfreak: tnx voor de link zal die ook ff doorlezen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 14:22 ]

• Exphy
  • Laatst online: 20-01 11:51
als je een winfast kaart hebt dan kan je je kaart ook flashen vcanuit windows mbv winfox

ik zie net dat je een asus kaart hebt, dus negeer deze post maar

[ Voor 28% gewijzigd door Exphy op 10-01-2006 14:34 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:34:
Geachte tweakers,

......
Edit: kom er net achter dat mijn diskettestation het niet meer goed doet, kan ik ook een bios flashen door dat Nvflash op een CD te zetten met de nieuwe bios erbij op?
Dat is iets wat je in je BIOS kunt instellen. Of je nou een diskette, USB-stick of CD gebruikt, en onafhankelijk wat je mobo als boot-drive wil ondersteunen, het moet wel bootable zijn.

Zie net dat je een Asus kaart hebt, dan wodt het makkelijker, zorg dat je Asusupdate installeerd, maak een copy van de BIOS, pas hem aan in NVflash en flash dan de binfile die je wilt. En als het mis gaat staat er oko een dos-oplossing ergens op de Asus-site. Succes

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal me daar eens in verdiepen...dus moet dan asusupdate hebben. Klopt het dat dit een heel andere manier is, aangezien het dus geen .rom file is? En heeft iemand hier ervaring mee als het mis gaat.

hmm, best moeilijk aan te komen dat asusupdate.....google levert nix downloadbaars op

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 14:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
zorg dat je Asusupdate installeerd, maak een copy van de BIOS, pas hem aan in NVflash en flash dan de binfile die je wilt
Oke, ik ben nu dat progje aan het runnen...moet ik hem dan niet meer aanpassen met Nibitor?
Als ik met asusupdate bios wil saven, is dat dan niet de moederbord bios? En als ik die dan wil openen met nibitor krijg ik allemaal vreemde waardes en tekens....dus lijkt me niet de bedoeling.
Iemand meer ervaring met Asus update?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij duidelijk maken of dat Asus update niet alleen voor Moederborden is? lijkt er namelijk wel een beetje op. Als ik de boel op de vertrouwde manier met nibitor wil doen en ik wil mn huidige bios openen, is dan dit de goede manier: Read BIOS --> read into NibiTor---> Dan komt er bij mij wel 3D speeds te staan....Deze moet ik dus dan eerst opslaan als backup als het mis gaat...
Kan ik dan gewoon die speeds veranderen in 410/1120, opslaan op CD samen met NVflash, en dan in bios de CD als primary boot-device instellen? Daarna moet ik dan in DOS die command "nvflash new.rom" oid invoeren?

Verwijderd

Dat kan toch alleen maar met AGP he? of kan het ook met PCI-e?

Verwijderd

Topicstarter
ook met PCI-e volgens mij hoor....anders is dit allemaal voor niets.

Verwijderd

Exphy schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:27:
als je een winfast kaart hebt dan kan je je kaart ook flashen vcanuit windows mbv winfox

ik zie net dat je een asus kaart hebt, dus negeer deze post maar
dit werkt voor iedere 6800GT kaart, ook van asus

ik heb een kaart van point of view, 6800GT geflashed met winfox vanuit windows naar 400/1100
vanuit winfox backuppen,..inladen met NiBiTor, aanpassen, saven, en weer inladen in winfox->flash

worx laik a tsjarm

-Jin-

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:53 . Reden: bericht iet helemaal compleet ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dat met "LEADTEK WinFox CD 7.6"?
En is dit nog makkelijker dan? Zal het eens downloaden

Ik heb nou trouwens wel nvflash, oude en nieuwe bios op CD gebrand, daarmee moet het toch ook lukken?....
CD als primary en dan nvflash new.rom?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:52:
Is dat met "LEADTEK WinFox CD 7.6"?
En is dit nog makkelijker dan? Zal het eens downloaden

Ik heb nou trouwens wel nvflash, oude en nieuwe bios op CD gebrand, daarmee moet het toch ook lukken?....
CD als primary en dan nvflash new.rom?
je kunt em ook hier vandaan halen:
http://www.opendrivers.co...000-xp-free-download.html

-Jin-

Verwijderd

Topicstarter
Het downloaden lukt wel, het gaat me meer om de manier van doen....
Als dit weer een heel andere gecompliceerde manier is lijkt het me een beetje zinloos. Als het met een klik op de knop gebeurd is daarintegen... :9~

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij werkt Winfox toch niet bij mijn kaart...
Bij Winfast advanced setting kan ik niet die overclocking-speed runner/hardware monitoring aanklikken.

Edit: lol dat bestand van mij is waarschijnlijk een oudere versie, zal het eerst nog eens met die download-link van Jin proberen......

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 16:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:09:
Volgens mij werkt Winfox toch niet bij mijn kaart...
Bij Winfast advanced setting kan ik niet die overclocking-speed runner/hardware monitoring aanklikken.

Edit: lol dat bestand van mij is waarschijnlijk een oudere versie, zal het eerst nog eens met die download-link van Jin proberen......
heb je gereboot??

het flashgedeelte zou wel moeten werken,..en ja,,daar is het idd maar een paar keer klikken voor je bios uit te lezen en op te slaan
net zo met het terugflashen via winfox

suc6
-Jin-

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook bij die nieuwe versie is bij mijn kaart het oc-gedeelte gedeactiveerd.
Ik ben er ondertussen wel achter wat er met die diskette drive is; de flatcable zit er omgedraaid in :X
Ga de boel ff fixen en dan dadelijk maar eens proberen met een floppy....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:55:
Helaas, ook bij die nieuwe versie is bij mijn kaart het oc-gedeelte gedeactiveerd.
Ik ben er ondertussen wel achter wat er met die diskette drive is; de flatcable zit er omgedraaid in :X
Ga de boel ff fixen en dan dadelijk maar eens proberen met een floppy....
hmm,..vreemd,...maar het flash gedeelte van winfox dan??
systray-> winfox-icon klikken-> preferences->bios/Vga flash utility??

als die ook uitgeschakeld is ,dan zul je toch via dos moeten flashen, en had ik het voor jouw kaart bij het verkeerde end, |:( sorry :X

-Jin-

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb de NL versie van windows. Waar kan ik dat systray vinden? Dacht namelijk dat het bij dat OC-gedeelte moest.
Als je bedoeld onderin bij de klok, daar kan ik alleen bij preferences naar "about winfox" en dat geeft ook nix....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:29:
hmm, ik heb de NL versie van windows. Waar kan ik dat systray vinden? Dacht namelijk dat het bij dat OC-gedeelte moest.
rechtsklikken op winfox - icoon in je systray
Preferences/settings -> VGA Bios Flash Utility :*)

ik weet alleen niet zeker of die wel werkt , aangezien je speedrunner disabled is.
maar wie niet waagt,....

suc6

EDIT - zag je post te laat,..nee,dan moet je toch je kaart onder dos flashen,..dan slikt asus geen winfox :X

/me mompelt iets over het houden van zijn grote bek

-Jin-

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp maar t heeft niet mogen baten, heb niet de mogelijkheid om te flashen...
Als die verdomde diskette drive het nou fatsoenlijk deed kon ik tenminste iets....de flatcable was dus eerst verkeerd om, maar na m goed om te doen leest mn drive nog steeds geen disks, en hij wordt wel herkent in apparaatbeheer :?
Waarschijnlijk kan ik m dan gewoon niet flashen.....

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07-2025
Je kan ook gewoon een nieuwe diskdrive kopen... 5,50 :Y)

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dan moet ik eerst zeker weten dat het daar aan ligt. Misschien komt het wel door iets anders. En dan nog gebruik ik die drive echt helemaal nooit, beetje jammer om dan een nieuwe te kopen. Ik haal die van de PC beneden er wel een keer uit 's nachts, en dan wissel ik ze stiekum om })

Verwijderd

je kunt ook een bootable usb stickje maken.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je mp3 speler? daar heb ik er nog wel een paar van liggen. Alleen hoe krijg ik em dan zo dat hij daarmee boot?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met de rechtermuisknop op die mp3speler klik, en vervolgens formatteren...kan ik niet dat vakje voor "ms-dos opstartdiskette maken" aanvinken. Ik heb ondertussen wel steeds meer zitten lezen over verschillende manieren van booten, maar volgens mij lukt mij geen enkele...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:50 ]

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:18:
Ik weet ook niet wat er met mn floppydrive is, hij staat er wel tussen bij apparaatbeheer alleen als ik een diskette erin druk leest ie m niet....het lampje van de A drive brand wel maar gaat niet knipperen. Ik had m eerst nooit aangesloten en heb net die stekker er weer achterin gedrukt toen ik mn processorkoeler schoonmaakte.

@willyfreak: tnx voor de link zal die ook ff doorlezen
Als dat lampje van je FDD constand brand heb je de flatcable er verkeerd om ingestoken.... :Y)

btw.,
als dit bij jou goed gaat ga ik het denk ik ook eens probeeren...

[ Voor 21% gewijzigd door digital8 op 10-01-2006 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar was ik intussen ook achter, maar als ik m vervolgens omdraai doet ie helemaal nix meer. Dan brandt het lampje niet meer en staat ie nog steeds wel in apparaatbeheer. Erg vaag dus.

als die A drive het gewoon deed was er niets aan de hand, en was het me waarschijnlijk al gelukt....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 23:05 ]

Pagina: 1