Ik zat zo eens te denken, ik heb nog een hele collectie cassette bandjes liggen thuis. En ik zou daar best MP3 op kunnen zetten, in dezelfde kwaliteit. Mijn idee is het volgende:
- Goedkope taperecorder aanschaffen.
- Stekker van taperecorder out naar mic/line in van geluidskaart (bij afspelen)
- Stekker van taperecoder in van geluidskaart out naar taperecorder (alleen bij opname)
- op den duur mp3 processor inelkaar flansen (op printplaatje met chips enzo
)
Vroeger had je namelijk ook spelletjes en programa's op cassette staan, met een max van 9600 baud geloof ik, maar gezien modems al 56000 bytes/s halen in een veel smallere bandbreedte qua geluid (bij de telefonie in frequentie beperkt zijn van 300 Hz tot 3400 Hz.) dus 2100 hz. Een cassettebandje heeft twee sporen van 40 tot 14000 hz ( dat is 13960 hz per spoor), dus een MP3 van 192kbps moet makkelijk te passen zijn op een cassette...(eventueel met CRCS)
software (nog te schrijven):
- Audioreader (mp3 data demoduleren van het geluid en terugomzetten naar MP3)
- Audiowriter (MP3 schrijven en data moduleren)
ik had vroeger ook zo'n speler bij mijn MSX waar je de motor aan en uit kon zetten via software (zo kon je ongeveer naar het volgende nummer spoelen, en weer terug) dat is natuulijk ook wel leuk, zo kan je nog iets met je oude cassettebandjes,,,
Just een brainwave, maar is dit leuk/mogelijk om te maken?
Verdorie waarom ben ik zo warrig en onduidelijk....]
- Goedkope taperecorder aanschaffen.
- Stekker van taperecorder out naar mic/line in van geluidskaart (bij afspelen)
- Stekker van taperecoder in van geluidskaart out naar taperecorder (alleen bij opname)
- op den duur mp3 processor inelkaar flansen (op printplaatje met chips enzo
Vroeger had je namelijk ook spelletjes en programa's op cassette staan, met een max van 9600 baud geloof ik, maar gezien modems al 56000 bytes/s halen in een veel smallere bandbreedte qua geluid (bij de telefonie in frequentie beperkt zijn van 300 Hz tot 3400 Hz.) dus 2100 hz. Een cassettebandje heeft twee sporen van 40 tot 14000 hz ( dat is 13960 hz per spoor), dus een MP3 van 192kbps moet makkelijk te passen zijn op een cassette...(eventueel met CRCS)
software (nog te schrijven):
- Audioreader (mp3 data demoduleren van het geluid en terugomzetten naar MP3)
- Audiowriter (MP3 schrijven en data moduleren)
ik had vroeger ook zo'n speler bij mijn MSX waar je de motor aan en uit kon zetten via software (zo kon je ongeveer naar het volgende nummer spoelen, en weer terug) dat is natuulijk ook wel leuk, zo kan je nog iets met je oude cassettebandjes,,,
Just een brainwave, maar is dit leuk/mogelijk om te maken?
Verdorie waarom ben ik zo warrig en onduidelijk....]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 15:21 . Reden: 56k6 is inderdaad ongeveer 56kilobytes per sec ]