Vanaf 1-2-2006 heb ik geen geldig mailadres omdat ik dan stop met werken voor het bedrijf waar ik nu werk, ik ben de trotse bezitter van directadsl en daarbij is dus geen mailadres aanwezig, wat moet ik nu doen om toch een adres te kunnen gebruiken op gathering?
Je mag na je registratie gewoon een gratis mail adres in je profiel zetten hoor
Ow dat wist ik niet, nou dan is het opgelost, dan ga ik mijn gee-mail account tijdelijk gebruiken tot ik een andere baan heb...._-SToFFeL-_ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:06:
Je mag na je registratie gewoon een gratis mail adres in je profiel zetten hoor
psies genoeg mogelijkheden : Hotmail / Gmail / Lycos / Versatel enz enz...
Ik zie niet het probleem?
Anders nu alvast alles omzetten
De voorwaarden voor een 'geldig' e-mailadres gelden inderdaad alleen bij registratie, zodra je de registratieprocedure doorgelopen hebt, kun je in je profiel elk gewenst e-mailadres neerzetten.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Kun je niet mee registreren, maar aangezien TS hier kan posten lijkt dat me niet echt het probleemSecurity schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:08:
psies genoeg mogelijkheden : Hotmail / Gmail / Lycos / Versatel enz enz...
Verwijderd
K vind het nog steeds raar dat dit niet kan... Wat is er 'minder' of 'anders' aan een gebruiker van Hotmail of Gmail? Zijn die mensen vaak minder pc-technisch? Of zijn jullie bang voor meer berichten die niet aan jullie (strikte) voorwaarden voldoen?Wilke schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:44:
[...]
Kun je niet mee registreren, maar aangezien TS hier kan posten lijkt dat me niet echt het probleem
Cloning? 1 persoon die d.m.v. gratis mail adressen zichzelf 1500 keer regesitreerd?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:08:
[...]
K vind het nog steeds raar dat dit niet kan... Wat is er 'minder' of 'anders' aan een gebruiker van Hotmail of Gmail? Zijn die mensen vaak minder pc-technisch? Of zijn jullie bang voor meer berichten die niet aan jullie (strikte) voorwaarden voldoen?
Ey!! Macarena \o/
Dat is om te voorkomen dat (gebande) mensen een berg cloons gaan aanmaken met gratis (en dus eenvoudig te verkrijgen) e-mailadressen. Een e-mailadres van bijvoorbeeld je werk is toch wat unieker.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:08:
[...]
K vind het nog steeds raar dat dit niet kan... Wat is er 'minder' of 'anders' aan een gebruiker van Hotmail of Gmail? Zijn die mensen vaak minder pc-technisch? Of zijn jullie bang voor meer berichten die niet aan jullie (strikte) voorwaarden voldoen?
Voorkomt (enigzins) dat mensen meerdere accounts aanmaken, wat dus ook niet de bedoeling is.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:08:
[...]
Gratis e-mail adressen kan je onbeperkt aanmaken.
Edit: damm you louie
[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 14-01-2006 20:11 ]
mensen die zo pc-technisch zijn dat ze niet hoe ze daar omheen moeten horen imho ook niet op got..Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:08:
[...]
verder is het een goed anti cloon beleid.
enig nadeel is dat steeds meer mensen nu alleen gmail hebben, en geen andere email (of gmail eigenlijk alleen gebruiken)
het is dan best irritant om speciaal voor een forum een ander email adres te moeten regelen
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Uiteraard is er niets mis of anders met gebruikers van Hotmail of Gmail, maar de wijze waarop het e-mail adres geregistreed is welVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:08:
[...]
Wat is er 'minder' of 'anders' aan een gebruiker van Hotmail of Gmail?
Hotmail en Gmail zijn beide gratis e-mail diensten, en het maken van een kloontje is daar dus een fluitje van een cent. Universiteits, provider of andere (betaalde) e-mail adressen zijn een stuk moeilijker om aan te komen en dus een stukje moeilijker om je mee te laten registeren
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik denk omdat mensen hotmailadressen snel en makkelijk aan te maken is. Wanneer iemand zit te "klooien" is het haast niet na te gaan of dit 2 verschillende personen zijn. Bij een provider kan je vaak maximaal 5 emailadressen aanmaken en dan heb je aanspreekpunt (abuse@provider.nl).
Disclamer: dit roep ik met me boerenverstand. Ik ben niet zo'n rode, blauwe of groene.
Disclamer: dit roep ik met me boerenverstand. Ik ben niet zo'n rode, blauwe of groene.
[ Voor 3% gewijzigd door silverstorm op 14-01-2006 20:16 . Reden: niet zo snel typen, hoor... nu ben ik te laat ]
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Je mag wel vaker wat roepen hoor, want je hebt gewoon gelijk, dat is exact de reden waarom we gratis emailproviders weren tijdens de registratiesilverstorm schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:15:
Ik denk omdat mensen hotmailadressen snel en makkelijk aan te maken is. Wanneer iemand zit te "klooien" is het haast niet na te gaan of dit 2 verschillende personen zijn. Bij een provider kan je vaak maximaal 5 emailadressen aanmaken en dan heb je aanspreekpunt (abuse@provider.nl).
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Atlas schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:11:
[...]
Uiteraard is er iets mis of anders met gebruikers van Hotmail of Gmail
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
In de voorwaarden staat toch zoiets dat als je geen door tweakers goedgekeurd email adres heb, dat je er dan eentje mag gebruiken van een vriend wiens email adres niet op jullie black-list staat?Atlas schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:11:
[...]
Uiteraard is er niets mis of anders met gebruikers van Hotmail of Gmail, maar de wijze waarop het e-mail adres geregistreed is wel
Wat nou als die vriend later besluit om zich zelf ook te registreren bij got, moet ie dan zelf ook weer een andere vriend gaan zoeken?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Hotmail / Gmail / Lycos etc. mag je niet gebruiken bij het reggen ivm. cloning? Kom op hee. We zijn tweakers... onbeperkt aantal aliases van je eigen domein is veel makkelijker voor clone accounts.
Ik snap wel wat t.net wil bereiken met die regel, maar het heeft zeer weinig effect zo.
Ik snap wel wat t.net wil bereiken met die regel, maar het heeft zeer weinig effect zo.
Inderdaad is dat een beetje vaag ja.MenthiX schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:25:
Hotmail / Gmail / Lycos etc. mag je niet gebruiken bij het reggen ivm. cloning? Kom op hee. We zijn tweakers... onbeperkt aantal aliases van je eigen domein is veel makkelijker voor clone accounts.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Verwijderd
Nee, dat is niet vaag. Het heeft zeer veel effect. En als iemand met een eigen domein clone accounts aan gaat maken is dat ook vrij vlug bekend, en dan gaat ook dat domein in de banlist. Werkt prima zo.
Waarom zou dat vlug bekend worden als die persoon niet gaat kloten ofzo? Ik heb via mijn provider geregistreerd, maar had het net zo goed via mijn werk kunnen doen. Naar buiten toe hebben wij 1 IP. Ik geloof dat er bij ons 3 mensen op got zitten, toch zijn dat geen clone accounts.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:32:
Nee, dat is niet vaag. Het heeft zeer veel effect. En als iemand met een eigen domein clone accounts aan gaat maken is dat ook vrij vlug bekend, en dan gaat ook dat domein in de banlist. Werkt prima zo.
Verwijderd
Als de persoon niet gaat kloten is er weinig reden om een mail domein te blokkeren nietwaar? En als iemand wel gaat kloten, dan is heel eenvoudig te vinden welke accounts vanaf hetzelfde ip adres of met hetzelfde maildomein geregistreerd zijn, en die accounts ook op slot te zetten.flowerp schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:39:
Waarom zou dat vlug bekend worden als die persoon niet gaat kloten ofzo? Ik heb via mijn provider geregistreerd, maar had het net zo goed via mijn werk kunnen doen. Naar buiten toe hebben wij 1 IP. Ik geloof dat er bij ons 3 mensen op got zitten, toch zijn dat geen clone accounts.
En al zijn dat geen clone accounts, maar loopt er 1 persoon te kloten, gaan die andere 2 vanzelf uitleggen hoe het zit als je alle accounts op slot zet. En dan komt het ook vanzelf wel weer goed.
Huh? Het gaat er got toch om of hun regel wordt overtreden en toch niet of iemand zit te kloten of niet?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:44:
[...]
Als de persoon niet gaat kloten is er weinig reden om een mail domein te blokkeren nietwaar?
Ik kan me nog verhalen herinneren van vroeger dat mensen die destijds met een email registreerde wat nog niet verboden was later opeens gebanned werden toen dat domein wel op de zwarte lijst kwam. Hoewel dat niet altijd zo is. Ik ken ook iemand die ooit met een hotmail (of yahoo, weet ik niet meer) adres registreerde en die nog wel op got kan komen.
Het lijkt mij stug dat alle gebruikers met een bepaald e-mailadres opeens geband worden. We zouden nogal gek zijn om dit te doen, het forum is er immers voor jullie! De databases houden ook het mailadres bij waarmee het account geregistreerd is, zodat er niet een tweede account kan worden geregistreerd met dat mailadres. Naast dat adres wordt er ook het huidig e-mailadres bijgehouden en als dat hetzelfde als die gebruikt is bij de registratrie, dan staat er twee keer hetzeflde mailadres erin. Dit is puur ter administratieve doeleinden. Na registratie kan je een ander mailadres gebruiken in je profiel, die keuze heb je zelf in de handflowerp schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:50:
[...]
Ik kan me nog verhalen herinneren van vroeger dat mensen die destijds met een email registreerde wat nog niet verboden was later opeens gebanned werden toen dat domein wel op de zwarte lijst kwam. Hoewel dat niet altijd zo is. Ik ken ook iemand die ooit met een hotmail (of yahoo, weet ik niet meer) adres registreerde en die nog wel op got kan komen.
Want? ik denk dat als je een mailtje stuurt naar een van de admins hier dat die je best willen helpen in dergelijke gevallenVerwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:32:
Mensen met direct-adsl vallen wel buiten de boot:D
Dat kan ik bevestigen. Er is áltijd een oplossing te verzinnen. Mensen die écht écht écht niet aan een fatsoenlijk niet-gratis mailadres kunnen komen voor hun activatiemailtje (die dus zelfs niet eventjes een adres van een bekende kunnen lenen voor dat ene mailtje), kunnen altijd nog geholpen worden door vanuit de admin met de hand een account aan te maken. Wat hier door sommigen als een probleem gekenschetst wordt, is dus volstrekt geen probleem. Het is juist een oplossing voor bepaalde problemen. Dat het overlast voorkomt is geen prognose, dat heeft de praktijk uitgewezen.Erkens schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:21:
Want? ik denk dat als je een mailtje stuurt naar een van de admins hier dat die je best willen helpen in dergelijke gevallen
Er is dus altijd aan een account te komen. Als je geen beschikking hebt over het mailadres van je ISP, je werk of je onderwijsinstituut en als je ook niet bij je vader, je tante, je neefje, je beste vriend of de buurvrouw eventjes van zijn of haar mailbox gebruik mag maken om dat mailtje daar binnen te laten komen zodat je op dat linkje kunt klikken om te activeren... dán kunnen wij je altijd nog uit de brand helpen. Gewoon even naar gathering@t.net mailen.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
En bovenstaand verhaal geldt ook voor de frontpage. We kunnen ook een account aanmaken voor de frontpage en dat is al een aantal keren goed gelukt
.
Bedankt voor alle feedback, dan weet ik nu wat me te doen staat, ik wijzig mijn e-mail gewoon in mijn gmail adres....
Pagina: 1