Video fulscreen op TV icm Trident Cyberblade Video Chip

Pagina: 1
Acties:

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Ik heb een vraagje over het (bij voorkeur automatisch) full screen kijken van videobeelden (MPG-bestanden, DVD's e.d.) op een TV die ik als tweede monitor heb geconfigureerd op een Trident Cyberblade Video Chip. Deze zit in een Toshiba Satellite 4600Pro laptop en gebruikt de laatste nieuwe trident drivers. Op NVidia kaarten zit meestal een optie 'ingebouwd', waarmee je tegen de kaart kunt zeggen dat-ie de tweede monitor (en dus in mijn geval de TV) als Full Screen Overlay device moet gebruiken. Maar zo'n soort optie zit in (deze) ATI drivers niet... Ik heb de configuratie verder goed aan de praat, inclusief een resolutie van 720x576 e.d. dus het beeld is verder wel goed e.d., maar ik zou graag willen dat de video-output fullscreen op de secondary monitor wordt weergegeven... Ik heb nu een workaround gevonden die eruit bestaat dat ik bijvoorbeeld Windows Media player eerst op het tweede scherm neerzet, dan maximaliseer en vervolgens de video output full screen zet, maar als ik dan een ander venster activeer wil media player ineens weer in een window zitten... En dat wil ik niet... M'n pa heeft een laptop met een NVidia kaart en die heeft dus de bovengenoemde optie. Die werkt ook perfect daarzo... Op de TV draait een DVD en ik kan op het scherm van de laptop iets anders doen. Dit zou ik ook graag willen met mijn Trident Cyberblade-kaart (mits mogelijk, natuurlijk, maar daar ga ik eigenlijk vanuit, aangezien de workarond in princiepe wel werkt). Is er een add-on en/of een tweak bekend voor de driver voor mijn Trident Cyberblade Video Chip of kent iemand hier wellicht een programma ter vervanging van WMP dat wellicht dezelfde functionaliteit biedt? In dat laatste geval is het dus het programma dat er voor zorgt dat ik Fullscreen video kan kijken op mijn tv, terwijl ik op m'n laptopscherm bijvoorbeeld in Kladblok (om maar iets te noemen) bezig ben...
Als iemand iets weet zou ik dat grag horen. Ik heb al heel veel geprobeerd te zoeken op Google, maar tot op heden heeft dat geen bevredigend resultaat opgeleverd, temeer omdat ik ook niet pecies zou weten wat nou de ideale zoekterm is...Zoeken op Trident Cyberblade Video Chip Overlay Full Screen levert weinig resdultaten en als ik er een search phrase van maak (de zooi tussen aanhalingstekens zet) dan heb ik geen enkel resultaat (logisch; niemand zou dit als zin op een site zetten...). Maar Ik vraag dus nu maar eens even hier rond, wellicht heeft iemand een suggestie...