Versteker opgeblazen == dood?

Pagina: 1
Acties:

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 18:59
Dit gebeurde er.. :)

Ik was mn windows opnieuw aan het instaleren, en mn geluid stond nog aan.
Toen ik me geluiskaart had geinstalleerd toen sprong het geluid aan, en met de standaard instellingen (linein aan) krijg ik een loop door de manier van aansluiting (mengpaneel etc).
de versterker stond hard aan.. Gevolg was een PHIIEEP WHOEEEE BOEHF.. en dikke rookwolk uit mn versterker.. Omdat ik zekeringen tekort had had ik sommige zekeringen vervangen door folie.. (jaja is stom ik weet het..)

Nu heb ik hem open geschroefd en zie ik dat er 'maar' 1 elco is opgeblazen, maar dat is dan ook de enige zichtbare schade. Versterker gaat wel gewoon nog aan, maar komt geen geluid uit, en de elco begint dan weer te roken..

Zou de versterker weer werken als ik de elco en zekeringen zou vervangen?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, daar is maar 1 antwoord op mogelijk:

Proberen...

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Probeer ook ff je eindtrappen door te meten. Ik denk niet dat het alleen die eene elco is die is gesneuveld. Ik weet niet wat je voor een versterker je hebt maar als de eindtrappen gesneuveld zijn kun je informern bij je locale electonica boer of je daar de jeuste eindtrappen kan krijgen en of het kwa prijs niet intresanter is om een nieuwe versterker te kopen

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Iiig NIET je speakers eraan hangen!
Eerst VDC meten, is deze onder de ca 100mV dan mag je pas je speakers aansluiten anders zijn die ook stuk (als ze dat nog niet waren).