Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Finishing Touch op Stil Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na heel wat inlezen van reviews en topics over stille systemen heb ik EINDELIJK een systeem samengesteld dat ik zo stil mogelijk wil laten draaien.

Behuizing: Coolermaster Stacker (2x 120mm fan die draaien, 1x 80mm fan die ik eruit heb gesloopt)
Mobo: Asus A8N-SLI Premium (deze heeft heatsink/heatpipe cooling op de chipset, dus 0db)
Processor: AMD X2 4400+ (gekoeld door een zalman cnps9500, aardig stil)
Opslag: 2x 250gb Hitachi (t serie) elk in een silentmaxx hd koeler. (ook erg stil)
VGA: Asus Geforce 7800GTX (deze heeft volgens mij standaard een nv silencer) beetje hoorbaar.
Memory: 1gb corsair blabla (maakt toch geen geluid)
Voeding: Tagan 530 watt easyconnect (ook wel hoorbaar)

Nu wil ik hem uiteraard nog stiller hebben en heb eraan gedacht om isolatiematten aan te brengen in mijn kast, maar hier zijn veel mensen niet erg over te spreken.

Mijn grote vraag is kan ik de 120mm Fan in de Tagan voeding vervangen door bijvoorbeeld een papst of coolermaster fan. Die zijn namelijk maar 18-20db.

Daarnaast kon ik ook niet veel vinden over mijn Geforce 7800GTX. De koeler die hierop zit is niet dezelfde als die op de foto staat van GF. Het lijkt heel erg op zo een nv silencer. Ook zou ik deze koeler nog wat stiller willen krijgen. Ik weet niet of het verstandig is en of ik erop vooruit ga door er een zalman v700alcu op te bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 17:25 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

De ventilatoren in je voeding kan je vervangen, maar dan gaat de garantie van de voeding wel weg.

Isolatiematten maken wel verschil(spreek niet uit ervaring), maar dat maakt eigenlijk alleen wat uit als je weet wat het geluid maakt en als de matten dat geluid wel tegen kunnen houden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Isolatiematten kunnen best nuttig zijn om irritante geluidjes te dempen.. wat dacht je verder van een baybus zodat je de snelheid van je fans kan regelen? Dat zal nog wel het meeste schelen denk ik

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
PC in de kamer naast je zetten en 3 tientjes uitgeven voor verlengsnoeren :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:03

Lord_Nemesis

Wa oars?

Kijk of je de Tagan nog kan ruilen voor de 480 Watt versie. Die heb ik hier ook en is voor jou setup meer dan zwaar genoeg. Bij mij is hij zo goed als onhoorbaar. Ik moet mij oor echt OP de voeding leggen om iets te horen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
Die isolatiematten helpen wel degelijk, maar dan moet je wel goede nemen. Ik heb zelf eerst Akasa-matten (15 euro) gehad en die helpen weinig. Vervolgens heb ik ze vervangen door het 'eigen' merk (35 euro) van www.ikbenstil.nl en dat merk je wel degelijk....

Verwijderd

LordNemesis schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:21:
Kijk of je de Tagan nog kan ruilen voor de 480 Watt versie. Die heb ik hier ook en is voor jou setup meer dan zwaar genoeg. Bij mij is hij zo goed als onhoorbaar. Ik moet mij oor echt OP de voeding leggen om iets te horen.
maar als je er dan ooit een gtx bij wilt prikken heb je wel een probleempje...
misschien ook nog wat extra schijven...
dan zit je toch aardig aan je max denk ik!
LuukNouwen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:23:
Die isolatiematten helpen wel degelijk, maar dan moet je wel goede nemen. Ik heb zelf eerst Akasa-matten (15 euro) gehad en die helpen weinig. Vervolgens heb ik ze vervangen door het 'eigen' merk (35 euro) van www.ikbenstil.nl en dat merk je wel degelijk....
Dit vind ik fijn om te horen, als dit echt verschil maakt dan moet ik dat ook maar aan gaan schaffen!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 14:27 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Of een grote luidspreker in je pc en een flinke berg antigeluid maken.

• Executor16
  • Niet online
Mij is juist de Easyconnect serie aangesmeerd doordat zijn 12cm fan zo stil moet zijn

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Mij is juist de Easyconnect serie aangesmeerd doordat zijn 12cm fan zo stil moet zijn
Dat zou ik niet doen, is namelijk niet een geweldig bekend merk en ook geen A-merk(volgens mij).

Er zijn ook wel voedingen met 14cm ventilatoren, maar het hangt ook van de kwaliteit af. Ventilatoren in de voeding kan je toch relatief makkelijk vervangen of op een lager voltage zetten en dat zal je toch wel flink wat euries schelen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

drooger schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:40:
[...]

Dat zou ik niet doen, is namelijk niet een geweldig bekend merk en ook geen A-merk(volgens mij).

Er zijn ook wel voedingen met 14cm ventilatoren, maar het hangt ook van de kwaliteit af. Ventilatoren in de voeding kan je toch relatief makkelijk vervangen of op een lager voltage zetten en dat zal je toch wel flink wat euries schelen.
Tagan is een van de beste merken op het moment ;)

• Executor16
  • Niet online
LuukNouwen schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:23:
Ze hebben daar een aantal verschillende merken isolatiematten.. over welke heb jij het precies?

[ Voor 15% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 17:24 ]

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Owh, foutje. Had niet door dat easy connect van tagan is, dacht dat het een of ander C-merk was...

• Executor16
  • Niet online
Welke heb jij dan eigenlijk?? er zijn namelijk 2 verschillende 480 watt versies. De easyconnect (12cm fan) en de 2force serie (2x80mm).

Ik kan namelijk nog terug :)

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
En je GTX cooler

Is die arctic cooler stiller dan die zalmann CU vga cooler?

En dat antigeluid, dat is een grapje neem ik aan?

hoi

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Mielmania schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:09:
En dat antigeluid, dat is een grapje neem ik aan?
Het was enigszins spottend bedoeld, maar ik denk eigenlijk best dat het een kans van slagen kan hebben, als je genoeg kennis van electronica en geluid e.d. hebt.

Verwijderd

real-doc schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:22:
[...]

Het was enigszins spottend bedoeld, maar ik denk eigenlijk best dat het een kans van slagen kan hebben, als je genoeg kennis van electronica en geluid e.d. hebt.
Ik bezit redelijk wat kennis op het gebied van anti-geluid; zowel theorie als praktijk!

Voor het actief cancellen van je noise van je PC komt veels te veel kijken dan rendabel is.

Ik zou het toch zoeken in passieve koeling, dat is, bij mijn weten, vandaag de dag voor elk component uit je PC mogelijk!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Het lijkt me ook niet echt een geweldig idee, want als je een speaker met anti-geluid inbouwt:

* Er komt een bron van magnetisme in je kast, niet echt geweldig.

* Redelijk veel gedoe en een kleine kans dat het lukt.

Als ik jou was zou ik eerst proberen de bronnen aan te pakken en als het nog niet genoeg is, dan schuimrubber.

• Executor16
  • Niet online
Ik ga vandaag zo een papst of nexus fan bestellen om in mijn voeding te proppen.. En dat schuimrummer, kan ik dat beter bij zoiets als ikbenstil.nl bestellen, of is dit soort spul ook te kopen bij de gamma?

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan dan beter dempingsmatten voor in de auto kopen, die werken ten minste zeker weten.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32

HeepH

Dope Rapper

Executor16 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:13:
Na heel wat zoeken en lezen van reviews en topic over stille systemen heb ik EINDELIJK een systeem gekocht dat ik zo stil mogelijk wil laten draaien. Natuurlijk heb ik dan ook geen dingen gekocht die herrie maken.

Dit zijn mijn specs:

Behuizing: Coolermaster Stacker (2x 120mm fan die draaien, 1x 80mm fan die ik eruit heb gesloopt)
tjek
Mobo: Asus A8N-SLI Premium (deze heeft heatsink/heatpipe cooling op de chipset, dus 0db)
ook tjek
Processor: AMD X2 4400+ (gekoeld door een zalman cnps9500, aardig stil)
misschien een goede heatpipekoeler,of pal 120 mm heatsink met papst fan, ik durf te wedden dat dat stiller is dan die zalmans * HeepH is niet zo'n fan van zalman, ik vind ze namelijk absoluut niet stil
Opslag: 2x 250gb Hitachi (t serie) elk in een silentmaxx hd koeler. (ook erg stil)
Uit mijn ervaring zijn samsung schijven echt de stilste, ze zijn wat duurder,maar dat krijg je zeker terug in temperatuur(lager) en stilte.
VGA: Asus Geforce 7800GTX (deze heeft volgens mij standaard een nv silencer) beetje hoorbaar.
niet waar, alleen de (haast onverkrijgbare) TOP versie heeft een standaard nv silencer
Voeding: Tagan 530 watt easyconnect (ook wel hoorbaar)
wel onhoorbaar, heb er een aantal ingebouwd,onwijs mooie voeding, zeker doen ;)
Nu wil ik hem uiteraard nog stiller hebben :D Ik heb eraan gedacht om isolatiematten aan te brengen in mijn kast, maar hier zijn veel mensen niet erg over te spreken.
is wel een idee ja maar als jij het grootste deel van je kast wil isoleren gaat je dat veel geld kosten :+
Mijn grote vraag is kan ik de 120mm Fan in de Tagan voeding vervangen door bijvoorbeeld een papst of coolermaster fan. Die zijn namelijk maar 18-20db.
NIET doen, die fans van papst en koelermaster zijn NIET stiller dan die in de tagan, en je garantie vervalt, en je sloopt mogelijk je voeding, en het tagan temperatuur/fan regel systeem werkt misschien niet meer, tis het risico absoluut niet waard .

v700alcu
goed alternatief ja, veel verschil is er niet, v700CU zou ik dan wel doen, en deze zijn ietsie makkelijker in te bouwen dan de nvsilencers,maar zoveel maakt het allemaal niet uit, een silencer koelt je ram deels mee, een zalman niet echt (ja ok,met de wind van de fan,maar het zit niet in het koelsysteem geintegreerd), en een Nvsilencer ziet er stoerder uit :o
Graag jullie reacties en commentaar.
tjek

[ Voor 4% gewijzigd door HeepH op 11-01-2006 12:51 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Executor16
  • Niet online
mooie reply Heephstan, alleen toch nog wat vraagjes.. Ik heb het idee dat ik toch echt die koeler in mijn Tagan nog goed hoor. Ik zal vanavond eens wat andere fans stilgooien om te kijken of die het nou echt is.

En het blijkt dat ik dan toch geluk heb en een TOP versie heb van de 7800 GTX met de silencer. Deze hoor ik naar mijn mening ook nog steeds.

Welke 120mm heatpipe cooler zou jij dan aanraden om te gebruiken icm een 120mm papst fan op mijn proc? ik heb hier namelijk zelf niet zoveel ervaring mee.

Vanavond ga ik nog wat aanpassingen proberen aan te brengen en met wat rubbertjes spelen. Ook komen vanavond mijn hitachi schijven in de silentmaxx behuizingen te zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 17:24 ]

Verwijderd

Ik had een vf700 cu op m'n 9800 pro en nu heb ik een 6800 unlocked/oc met een NV silencer. Ik moet zeggen, ik denk dat je er weinig of niks mee opschiet om van arctic naar vf700 te gaan, misschien ga je er zelfs op achteruit. Voordelen van de arctic vind ik dan weer dat je geen gezanik hebt met stekkertjes want je sluit em gewoon aan op je kaart zelf (vf700 moet met molex en verloopstukjes), en hij ziet er ook een stuk beter uit. De vf700 kan je met een stekkertje op 5V laten draaien, maar als tweaker kan je dat natuurlijk ook met je arctic doen ;).

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik kan je zeker aanraden om je voeding om te ruilen naar de tagan 480W versie. Ik heb die ook, en zelfs als je um wilt horen, dan gaat dat met moeite ;) !

En voor de rest denk ik dat jij super oren hebt, want in die audio file hoor ik weinig storends :P Maar dat kan komen omdat ik loeiende pc's gewend bent :P .

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Executor16
  • Niet online
mark10123 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:10:
Ik kan je zeker aanraden om je voeding om te ruilen naar de tagan 480W versie. Ik heb die ook, en zelfs als je um wilt horen, dan gaat dat met moeite ;) !

En voor de rest denk ik dat jij super oren hebt, want in die audio file hoor ik weinig storends :P Maar dat kan komen omdat ik loeiende pc's gewend bent :P .
Over welke 480 van tagan heb jij het dan, die met 2x 80mm of die easyconnect met 1x 120mm fan?

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 17:23 ]

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 10:39
kwa koeler kan ik je die ninja aanraden van scythe, een monster van een koeler, en past prima in je stacker, iig in mijn stacker wel, ik heb de eerste model stacker

oww ik zie dat ze nu een plus versie ervan hebben

http://www.scythe-usa.com...ler/scythe/scnj1000-P.htm

ik heb die gewone versie passief op mijn 3200+, die achterste fan van stacker zuigt precies door die vinnen heen, echt te cool gemaakt gewoon :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dr Pro op 11-01-2006 18:41 ]

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
[quote]Executor16 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:09:
[...]

Ze hebben daar een aantal verschillende merken isolatiematten.. over welke heb jij het precies?

..../quote]

De matten van IBL (IchBinLeise.de)

http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=28_168

I love the smell of a Palm in the morning.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Executor16 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:31:
[...]

over welke 480 van tagan heb jij het dan? die met 2x 80mm of die easyconnect met 1x 120mm fan

en over welke audio file heb je het in godsnaam?
Sorry over die Audio File, zat even niet op te letten :P . Was van een ander topic, haha! Maar ik heb de tagan met 2x 80mm Niet die easyconnect versie.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Pagina: 1