[Access] 2 Databases Samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Het lijkt haast onmogelijk om 2 databases met dezelfde tabellen samen te voegen. In Access zelf kan dat wel, alleen zet hij tabellen van beide databases naast elkaar in 1 database.

Ik heb de volgende programma's ook geprobeerd te gebruiken zonder success:

DB Integration
Access Data Transfer Assistant

En de search gebruikt, maar niks bruikbaars gevonden. Ik gebruik Access 2003

Mijn tabel bestaat uit de volgende velden: ID, Naam & Locatie.

Zo moeilijk moet dit toch niet te zijn realiseren?

[ Voor 10% gewijzigd door Don3k op 10-01-2006 11:08 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 20:24
Zijn de ID's niet gelijk? Dan kun je eenvoudig knippen in de bron database doen, en "toevoegen via plakken" doen in de doel database.

• Don3k
Arnout schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:09:
Zijn de ID's niet gelijk? Dan kun je eenvoudig knippen in de bron database doen, en "toevoegen via plakken" doen in de doel database.
In beide databases beginnen de ID's vanaf 1. Je krijgt dan duplicaten.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Je zou met vba alle tabledefs kunnen aflopen. Als tabelnaam = x, toevoegsql naar tabel y maken en uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door PaulZ op 10-01-2006 11:11 . Reden: Te laat van die ID's gelezen, maar daar is ook vast wel een oplossing voor... ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 20:24
Don3k schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 11:10:
[...]

In beide databases beginnen de ID's vanaf 1. Je krijgt dan duplicaten.
Tsjah, dan moet je het ID veld niet mee kopieren, en de auto nummering van de doel database zijn werk laten doen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12 14:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Define 'samenvoegen'

Wil je de gegevens van de ene aan de andere toevoegen, of zitten er ook nog gelijke records in die je gelijk wil trekken zoals bij synchroniseren?

Als het maar om een paar tabellen gaat kan je toch prima een paar toevoegqueries maken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Don3k
Boss schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 14:51:
Define 'samenvoegen'

Wil je de gegevens van de ene aan de andere toevoegen, of zitten er ook nog gelijke records in die je gelijk wil trekken zoals bij synchroniseren?

Als het maar om een paar tabellen gaat kan je toch prima een paar toevoegqueries maken?
Ik wil van 2 databases die op 2 verschillende pc's staan elke dag een gesynchroniseerde database van maken op de 3de PC.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me sowieso meer iets voor Officesuites en -software, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Signature

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ok. simpelste methode : Maak 3 querys aan:
1 : Maak gesynchroniseerde dbase leeg.
2 : Toevoeg query zodat alle gegevens van computer 1 in de gesynchroniseerde dbase komen.
3 : Toevoeg query zodat alle gegevens van computer 2 in de gesynchroniseerde dbase komen.

Maak dan een macro aan die je autoexec noemt, hierbij voer je de 3 querys in volgorde uit en verlaat je access. Dan in windows scheduler om 08:00 's ochtends de access database aanroepen et voila.
Enige nadeel is dat je nu nooit rechtstreeks in dbase 3 kunt kijken omdat hij altijd je autoexec macro uitvoert. Maar dit is te ondervangen door je macro anders te noemen en in je windows scheduler gelijk de macro op te starten ( zie help )

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-12 14:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Lijkt me het beste dan om gewoon synchronisatie te gebruiken in plaats van de query methode die hierboven staat.

Hoofddatabase converteren naar ontwerpmodel en dan 2 klonen maken daarvan -> klaar.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1