[XP] Geen hibernate meer na update?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op 1 van mijn PC's werkte hibernate een paar dagen geleden ineens niet meer. De PC bleef hangen op 'preparing to hibernate'. Ik had niks speciaals geinstalleerd, alleen die automatische update van Windows XP (WMF-fix). Een paar dagen later startte ik mijn andere PC op en ook die bleek ineens niet meer te kunnen hibernaten. Ook hier heb ik niks bijzonders geinstalleerd; alleen die automatische Windows update. Voorheen werkte hibernate op beide PC's altijd prima.

Nu heb ik dus een vermoeden dat het aan die WMF-patch van windows ligt. Al heb ik er geen concrete aanwijzingen voor. Enige wat ik kan vaststellen is dat hibernate eerst goed werkte en plotseling (om en nabij de dag dat die patch uitkwam) beide PC's niet meer kunnen hibernaten. Maar het zou dus ook kunnen dat die patch er helemaal niks mee te maken heeft..... Ik weet alleen niet wat dan de oorzaak zou kunnen zijn. De enige overeenkomst tussen beide PC's is verder dat ze McAfee Virusscan Enterprise 8.0 draaien (met autoupdate enabled).

Zijn er meer mensen bij wie hibernate niet meer werkt?

Verwijderd

Mijn hibernate optie is ook "grijs" geworden.

• Palomar
  • Niet online
En werkte het bij jou tot +- een week geleden nog wel?

Ik kan hibernate btw. nog wel gewoon selecteren, maar daarna hangt ie.

• Palomar
  • Niet online
Niemand anders problemen hiermee?? Als ik het op 1 PC had danb zou ik dit topic niet hebben gestart (dan zou ik de oorzaak eerst bij mezelf zoeken), maar ik vind het wel opmerkelijk dat ik het op 2 PC's heb waar ik niks bijzonders op heb geinstalleerd behalve die patch van windows XP.

Ik heb ook al Daemon Tools geuninstalld (heeft in het verleden wel eens conflicten veroorzaakt met hibernate) en scandisk gedraaid. Maar niks lijkt te helpen.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:52
back :). Heb dit eventjes uitgeprobeerd omdat ik normaal gezien toch ook bijna altijd hibernate...

Ik kan dit perfect blijven doen... (windows XP prof met sp2 en alle updates...)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Palomar
  • Niet online
Thanks voor je antwoord. Omdat het dus ws. niet aan die patch lag ben ik systematisch dingen gaan uninstallen en services uit gaan schakelen. Uiteindelijk bleek het te komen door mn bluetooth adapter (bluesoleil software). Na uninstallen werkte hibernate weer. Op die andere PC heb ik dezelfde adapter + software gebruikt, dus dat verklaart waarom beide PC's niet meer konden hibernaten.
Het blijft echter wel vreemd dat het opeens niet meer werkt, want op beide PC's heb ik die bluetooth-software een tijdje geinstalleerd gehad waarbij hibernate gewoon werkte. Ik heb de software nu ook weer opnieuw geinstalleerd en nu werkt hibernate wel weer gewoon (paar keer getest). UIterst vaag dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 11-01-2006 21:44 ]

Pagina: 1