Toon posts:

45 Mhz PCI bus speed te hoog??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het OC'en van mijn Athlon van 10*100=1100 naar 8.5*133=1133 (kt133-a mobo) blijkt dat ik een AGP bus speed heb van 90 mhz en een 133/3=45 Mhz PCI bus speed.
Volgens mij is dit veel te veel :((

Ik moet dus blijkbaar delen door een groter getal dan 3 om tot een fatsoenlijke bus speed te komen.

Maar waar in het BIOS(Award)/mobo(Soltek 75KAV) moet ik dat dan instellen?

Verwijderd

gedeelt door drie is het hoogst zover ik weet maar je systeem loopt toch niet vast dus waarom die paniek. mooi toch nu heb je bijna alles oc >:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar een P3 coppermine heeft toch ook 133 FSB maar die deelt volgens mij door 4(=33 Mhz PCI bus speed).

Het enige dat niet werkt is de Terratec Xlerate Pro :((
Hij wordt wel herkend maar dur komt geen geluid uit :(
De NIC (Compex kaartje gebaseerd op RL8139) werkt wel prima

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Op zaterdag 20 januari 2001 21:50 schreef SoiA het volgende:
Na het OC'en van mijn Athlon van 10*100=1100 naar 8.5*133=1133 (kt133-a mobo) blijkt dat ik een AGP bus speed heb van 90 mhz en een 133/3=45 Mhz PCI bus speed.
Volgens mij is dit veel te veel :((

Ik moet dus blijkbaar delen door een groter getal dan 3 om tot een fatsoenlijke bus speed te komen.

Maar waar in het BIOS(Award)/mobo(Soltek 75KAV) moet ik dat dan instellen?
Denk dat je het boekje van je mobo er even bij moet gaan pakken. Daarin moet je opzoeken waar je de snelheid van de PCI-bus moet instellen. (Mocht het niet in je BIOS zijn, onder CPU settings, dan is het een jumpertje op het mobo zelf dus.) Deze moet je op 1/4 zetten. Wat betreft de snelheid van je AGP kaart: als het een geforce ofzo is, geen probleem. Deze gaan meestal tot om en nabij de 100 MHz. Is het een ander merk kaart, dan zou ik hem wat lager instellen, te weten op 1/2.

Workstation

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff in het mobo boekje gekeken voor het aanpassen van de PCI multiplier en ik vond daar het volgende:
bij een CPU External Clock van 133 Mhz heb je 33 Mhz PCI bus een 266 FSB.
Dit kan ik dus nergens handmatig instellen, aangezien dit automatisch zou moeten gaan.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
wat is het probleem dan:?

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

check m'n FSB en dus de PCI/AGP speed.. Ik ervaar geen problemen.. dus ik denk dat je moet denken aan betere koeling... een TE hoge PCI/AGP MHZ bus is niet stabieler trouwens ;(.. I know ;)

Macconner! | speed 733@1007 :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
yep, zie mij... heb mijn pc nu zoals ie nu ingesteld is al een jaar lang zonder problemen lopen... :)
(Nou ja ok, mijn scsi controller is het er niet geheel mee eens, maar so what... als ik een cd mot brander gebruik ik wel eff softfsb :) )

Dit is met 46Mhz pci bus... (daar de 1/4 pci divider niet in die kx133 is ingebouwd)

Die KT133A zou trouwens automatisch motten overschakelen !! Het ligt waarschijnlijk aan de software die je gebruikt om te controleren op welke snelheid alles draait...
Sisoft sandra is bv het slechste programma wat er is om dit soort dingen te controleren !

Ik zou me er geen zorgen over maken, alles loopt waarschijnlijk min of meer volgens specificatie...

Grtx

Verwijderd

tis volgens mij en bug in de BIOS, want de KT7A heft hetzelfde probleem. Je zal dus even op een nieuwe BIOS moeten wachten of modbin gebruiken(schijnt dat soort dingen te kunnen aanpassen)

Verwijderd

Heb ff in modbin gekeken, info uit m`n bios extracted, maar over pci deviders geheel niets gevonden.

idd abit kt7a lijkt niet altijd de pci devider te gebruiken waarvan ie zegt dat het zo is. bij my pakt ie bij 133Mhz fsb een devider van 3 ipv 4 waardoor m`n systeem redelijk instabiel wordt, maw windows registry is dan gesloopt. [registry error, backing up registry now]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemaild met Andy van Bxboards.com en hij wist te vertellen dat de PCI snelheid aangegeven door Sisoft Sandra 2001 waarschijnlijk incorrect is.

Hij heeft daarom een bericht op de front page van www.bxboards.com gezet.
Het artikel is alleen van toepassing op de Soltek SL-75-KA-V

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:36

Ozzi

??

Op zaterdag 20 januari 2001 21:50 schreef SoiA het volgende:
Na het OC'en van mijn Athlon van 10*100=1100 naar 8.5*133=1133
volgens mij is 10*100 1000:?

geen

Verwijderd

als je nou is in soft menu 3 133/33 kies die meteen nat 100/33 komt dan is het wel goed anders ben je een suffert

Verwijderd

Topicstarter
Uh, Bij mijn Award BIOS zit dus geen Soft Menu o.i.d. :)
En ja, ik heb de laatste BIOS versie (5-1-2001) er op zitten.
Die 8.5*133 is op het mobo ingesteld d.m.v. 2 dipswitches.

Verwijderd

Softmenu is het gedeelte van het BIOS (bij Abit dan..) waar je processorgegevens en geheugensnelheid kunt instellen..

Verwijderd

wat voor mobo

Verwijderd

Hee,
je hebt dat toch niet met Sandra bekeken he ? :)

Dat programma meet niet echt de klok, maar zegt gewoon domweg "Ojee, t'is 133, dus moet het 45 zijn.."

Op elke KT133 of KT133A chipset stapt de PCI multiplier over van 1/3 naar 1/4 bij de FSB setting van 133Mhz.

Dat gaat op een KT133 gewoon niet omdat die lekker nix doet op 133.
Maar de KT133a wel, en geloof me, dan staat de de AGP echt op 66 en de PCI op 33.

Durf er gif op in te nemen. Of een avondje naar een theater voorstelling van Ron Brandsteder te gaan.
:)
Pagina: 1